Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

ΚΕΡΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ... ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΜΑΡΙΝΑΚΗ


Με το πλοίο Atlantas της Capital Ship Management του Ε. Μαρινάκη θα πραγματοποιηθεί η πρώτη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου προς τη Δύση, μετά την άρση του εμπάργκο.
Το πλοίο του έλληνα εφοπλιστή, χωρητικότητας 321.000 τόνων, είναι ναυλωμένο στη γαλλική Total, η οποία υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με το Ιράν για την αγορά αργού πετρελαίου. Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, μετά την λήξη του πολυετή αποκλεισμού του Ιράν, που αποτελεί την τέταρτη χώρας παγκοσμίως σε αποθέματα πετρελαίου, οι ορίζοντες συνεργασιών που ανοίγονται είναι μεγάλες για αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις.
Ήδη, κατά το πρόσφατο ταξίδι του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη χώρα της Μέσης Ανατολής, πλήθος εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων όλων των κλάδων συμμετείχαν στην αποστολή δηλώνοντας το παρών στις νέες προοπτικές. Άλλωστε οι προβλέψεις για ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας του Ιράν κατά 3% με 4% το 2016 συνεπάγεται αναζωπύρωση της ζήτησης για αγαθά και υπηρεσίες.
Επαφές στην Μ. Ανατολή 
Ειδικότερα από το χώρο της ελληνικής ναυτιλίας, οι επαφές με το Ιράν έχουν ξεκινήσει νωρίτερα και εκτιμάται ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος συνεργασίας των πρωτοπόρων Ελλήνων εφοπλιστών με τις ιρανικές εταιρίες όχι μόνο στη μεταφορά αργού πετρελαίου αλλά και στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, στη μεταφορά φυσικού αερίου LNG, καθώς και στις από κοινού ναυπηγήσεις πλοίων.
Ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης, που το 2015 το όνομα του σκαρφάλωσε στην 65η θέση της λίστας των Lloyd’s με τις 100 ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας, από την 81η θέση που βρίσκονταν το 2014, έχει κάθε λόγο να πιστεύει ότι θα αποσπάσει σημαντικό μερίδιο στις νέες ευκαιρίες που ανοίγονται στη Μέση Ανατολή λόγω των στρατηγικών επεκτατικών κινήσεων που πραγματοποίησε πέρυσι.
Ο Έλληνας εφοπλιστής, που είδε να ενισχύεται η δύναμη και το κύρος του ομίλου του κατά το 2015, μια χρονιά που ανάγκασε πολλούς άλλους πλοιοκτήτες να χάσουν πλοία και να σημειώσουν ζημιές, ανανέωσε το στόλο του στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων, στα οποία οι ναύλοι παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τους traders της αγοράς πετρελαίου.

Τα επόμενα σχέδια του εφοπλιστή 

Την ίδια επεκτατική πολιτική αναμένεται να συνεχίσει και το 2016. Οι εταιρείες του παραλαμβάνουν φέτος 4 νέα Aframax, που έχει παραγγείλει με Option για επιπλέον 4 από το South Korea’s Daehan Shipbuilding.
Ειδικότερα, πρόκειται για τέσσερα πλοία χωρητικότητας 112.800 dwt τα Αρισταίος και Αριστοκλής, παραδοτέα το 2016 και ακόμη δύο το Ασκληπιός ΙΙ και Αριστομένης ΙΙ. Δύο από τα τέσσερα νέα τάνκερ έχουν ήδη ναυλωθεί για πέντε χρόνια από αμερικάνικη πετρελαϊκή.
Συνολικά ο όμιλος Μαρινάκη μαζί με την εισηγμένη στον Nasdaq Capital Product, ελέγχει 70 δεξαμενόπλοια και ετοιμάζει κινήσεις στην αγορά ξηρού φορτίου καθώς η πεσμένη στα τάρταρα αγορά, δημιουργεί ευκαιρίες για ισχυρούς παίκτες.
Με στρατηγική την επέκταση και την ανανέωση του στόλου στον τομέα των δεξαμενόπλοιων και παράλληλα με μακροχρόνιες ναυλώσεις στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι εταιρείες του εφοπλιστή «βλέπουν» αύξηση των μεριδίων 2-3%.
http://mononews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου