Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ: Βηρυτός |Τα προσφυγικά στρατόπεδα των Παλαιστίνιων | 3: Bourj el-Barajneh – [φωτο]

To στρατόπεδο προσφύγων Bourj el–Barajneh ιδρύθηκε το 1948 για να φιλοξενήσει αρχικά 10.000 πρόσφυγες που κατέφυγαν εκεί από το σημερινό Β. Ισραήλ. 
Σήμερα, το μικρό αυτό στρατόπεδο φιλοξενεί 40.000 … 
Όπως χαρακτηριστικά έγραψε ο Shaker Khazal, πρόσφυγας από εκεί: 

«Προέρχομαι από ένα μικρό υποβαθμισμένο παλαιστινιακό προσφυγικό καταυλισμό στο Λίβανο, ονομάζεται Bourj Αλ Barajneh. 

Κάτι το ιδιαίτερο για το στρατόπεδο μου είναι ότι βρέχει μέρα και νύχτα, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και του χειμώνα. 

Βρέχει δάκρυα. Δάκρυα ως αποτέλεσμα της καθημερινής μου ανησυχίας για το μέλλον, τους φόβους μου στο παρόν, τους φόβους μου από το παρελθόν κι όλες τις σκοτεινές αναμνήσεις που έχω»

Επισκεφτήκαμε το τρίτο κατά σειρά στρατόπεδο και μεταφέρουμε με το φακό, όσο γίνεται, τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων μέσα στα ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα γης που τους φιλοξενούν όλα αυτά τα χρόνια της προσφυγιάς.

Αντωνία Λεγάκη
[κλικ για μεγέθυνση πάνω στις στις φώτο] – Σε όλα τα στρατόπεδα τα δίκτυα της ύδρευσης και του ηλεκτρικού ίπτανται εναέρια όπως φαίνεται καθαρά στις φωτό, προδίδοντας τις συνθήκες διαβίωσης για δεκαετίες ….
Ένα συμβολικά φτιαγμένο πιάτο από τους Παλαιστίνιους της Συρίας.
Η φωτό με το γκράφιτι με το παιδί που έχει γυρισμένη την πλάτη συμβολίζει τους παλαιστίνιους που γυρνούν την πλάτη τους στον κόσμο επειδή αυτός σιώπησε όταν τους σκότωναν οι Ισραηλινοί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου