Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017

Γιατί το ελληνικό κράτος έχει τεράστιο στρατό;


Ποιο είναι το Δόγμα του Ελληνικού Στρατού από το 2014;

Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ από την πρώτη στιγμή ταυτίστηκε με την ένταση του ελληνοτουρκικού ανταγωνισμού, την καλλιέργεια με πολύ συστηματικό τρόπο της πολεμικής προετοιμασίας δίνοντας βάρος στην επικοινωνιακή της πολιτική στους "εθνικούς κινδύνους"!

Έτσι λοιπόν δημοσιογράφοι ακολούθησαν σε πολεμοκαπηλεία την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ και του ΥΠΕΞ, τους εκπροσώπους του στρατιωτικού-καθηγητικού κατεστημένου αλλά και τους επιχειρηματίες του χώρου της πολεμικής και ενεργειακή βιομηχανίας, πρεσβεύοντας την αντίληψη "της "Ελλάδας, χώρας περικυκλωμένης από εχθρούς που αμφισβητούν την εδαφική της ακεραιότητα" και τονίζοντας την ανάγκη εθνικής συνεννόησης για να αντιμετωπιστούν οι "εθνικοί κίνδυνοι". 

Φυσικά όλες αυτές οι εθνικιστικές θεωρίες φαντάζουν γελοίες αν αναλογιστεί κανείς την ελάχιστη στρατιωτική δύναμη των χωρών στα Βόρεια σύνορα της χώρας. 

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το Πεντάγωνο δεν έτρεξε να ενισχύσει την στρατιωτική παρουσία σε Ήπειρο και Μακεδονία, ανοίγοντας ή επεναλειτουργώντας στρατόπεδα και φυλάκια. Οι λόγοι πολλοί: η ικανοποίηση συντεχνιακών αιτημάτων του στρατιωτικού κατεστημένου, η ενίσχυση των πελατειακών σχέσεων με τα τοπικά οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα, αλλά κυρίως η κάλυψη των αστικών σχεδίων που συνδέονται με τον ενεργειακό τομέα. Ο αγωγός TAP και η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων από την Energean Oil and Gas SA είναι οι βασικότερες αιτίες.

Τότε πως δικαιολογούνται όλοι αυτοί οι "εθνικοί κίνδυνοι";

Αυτές οι τεράστιες αγορές όπλων ή ενίσχυση με αμερικανικά μεταχειρισμένα όπλα αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά και οι εξαγγελίες 1000 νέων Μισθοφόρων Στρατιωτών ΟΒΑ ετησίως, σε συνδυασμό με τον καθορισμό του έτους 2017 ως Έτος ΕΘΝΟΦΥΛΑΚΗΣ και της συστηματικής ένταξης των φασιστών [Λέσχες Εφέδρων] στα πολεμικά σχέδια και τις προετοιμασίες;
Το Τουρκικό κατεστημένο και το καθεστώς Ερντογάν δείχνουν να τα δικαιολογούν όλα αυτά τα πολεμοκάπηλα σχέδια. Η καθημερινότητα στο Αιγαίο, το Κυπριακό Αδιέξοδο και οι εθνικιστικές δηλώσεις που δεν μένουν όμως αναπάντητες από τους στρατιωτικούς και τους κυβερνητικούς εκπροσώπους συνθέτουν το πάζλ της πολεμικής απειλής.
Όμως και πάλι το ερώτημα παραμένει; Γιατί το ελληνικό κράτος έχει τεράστιο στρατό; 
Το δικαιολογεί λένε το μέγεθος της "τουρκικής απειλής".
Βεβαίως οι ίδιοι που το ισχυρίζονται αυτό -για τους δικούς τους λόγους, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω- υποστηρίζουν ότι η δύναμη του Τουρκικού Στρατού έχει μειωθεί είτε εξαιτίας και περσινού Πραξικοπήματος και του εμφυλίου του τουρκικού κράτους με τον Κουρδικό λαό, είτε της εμπλοκής των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων στην Συρία.  
Ιδού λοιπόν το αποτέλεσμα των «απωλειών» λόγω διώξεων του ανθρώπινου στελεχιακού δυναμικού των ΕΔ της Τουρκίας, όπως αυτό καταγράφεται από επίσημα στοιχεία:
- Μέχρι σήμερα έχουν αποταχθεί από τους κόλπους των τουρκικών ΕΔ συνολικά 7.655 άτομα (εκτός μαθητών στρατιωτικών σχολών) και σε 786 άτομα διακόπηκε σταδιακά η εργασιακή τους σχέση.
-Από τα 7.655 άτομα, τα 150 ήταν ανώτατοι αξιωματικοί.
Συγκεκριμένα:
Στρατός Ξηράς
-Αποτάχθηκαν 4.801 άτομα
-(87 Ανώτατοι Αξιωματικοί, 2.538 Αξιωματικοί, 1.016 Υπαξιωματικοί, 1.087 ΕΠΟΠ και 73 υπάλληλοι).
-Σταδιακή διακοπή της εργασιακής σχέσης σε 140 άτομα.
Πολεμικό Ναυτικό
-Αποτάχθηκαν 1.102 άτομα
31 Ανώτατοι Αξιωματικοί, 646 Αξιωματικοί, 368 Υπαξιωματικοί, 30 ΕΠΟΠ και 27 υπάλληλοι
-Σταδιακή διακοπή της εργασιακής σχέσης σε 231 άτομα (121 Αξιωματικοί).
Πολεμική Αεροπορία
-Αποτάχθηκαν 1.752 άτομα
(32 Ανώτατοι Αξιωματικοί, 1.103 Αξιωματικοί, 536 Αξιωματικοί, 55 ΕΠΟΠ και 26 υπάλληλοι).
-Σταδιακή διακοπή της εργασιακής σχέσης σε 415 άτομα.
Και όλα αυτά συμβαίνουν στην Τουρκία που έχει να αντιμετωπίσει τον Κουρδικό πονοκέφαλο είτε εντός της, είτε στα σύνορα της (το Φθινόπωρο θα διεξαχθεί το Δημοψήφισμα για την Ανεξαρτησία των Κούρδων του Ιράκ), πολεμά σε τόσα μέτωπα έρθει σε αντιπαράθεση με παραδοσιακούς συμμάχους και εκτιμά ότι το Μεγαλεπήβολα σχέδια του αστικού κατεστημένου της είναι δύσκολο να ευοδωθούν.
Παράλληλα, μια σύγκριση των στρατιωτικών δυνάμεων μεταξύ των δύο κρατών αποκαλύπτει ότι το ελληνικό κράτος -παρά την προπαγάνδα- έχει μεγαλύτερο βαθμό στρατιωτικοποίησης.

Ελλάδα
Καταρχήν η Ελλάδα με πληθυσμό 10,775,643 εκ των οποίων τα 4,050,000 είναι ικανά να φέρουν όπλα, διαθέτει ένοπλες δυνάμεις με προσωπικό 180,000 και εφεδρείες πρώτης γραμμής 280.000.
Διαθέτει:
1244 βαρέα άρματα μάχης
2730 περίπου τεθωρακισμένα οχήματα μάχης και μεταφοράς προσωπικού
558 αυτοκινούμενα πυροβόλα
396 ρυμουλκούμενα πυροβόλα
152 πολλαπλούς εκτοξευτές ρουκετών
244 μαχητικά αεροσκάφη
29 επιθετικά ελικόπτερα
96 μεταφορικά ελικόπτερα
9 υποβρύχια
13 φρεγάτες
15 πυραυλακάτους
8 συστοιχίες αντιεροπορικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς (6 Patriot+2 S-300)
7 συστοιχίες -ΙΙ- πυραύλων μεσαίου βεληνεκούς ΗΑWK
59 συστοιχίες -ΙΙ- πυραύλων μικρού βεληνεκούς TOR και OSA

Τουρκία
Την ίδια στιγμή η Τουρκία πληθυσμό 79.414.269 εκ των οποίων τα 35.010.000 είναι ικανά να φέρουν όπλα, διαθέτει ένοπλες δυνάμεις με προσωπικό 410.500 και εφεδρείες πρώτης γραμμής 185.630.
Διαθέτει:
2080 βαρέα άρματα
4231 τεθωρακισμένα οχήματα μάχης και μεταφοράς προσωπικού
1089 αυτοκινούμενα πυροβόλα
1571 ρυμουλκούμενα πυροβόλα
286 περίπου πολλαπλούς εκτοξευτές ρουκετών
290 μαχητικά αεροσκάφη
40 επιθετικά ελικόπτερα
110 μεταφορικά ελικόπτερα
13 υποβρύχια
16 φρεγάτες
2 κορβέτες στελθ
6 συμβατικές κορβέτες
23 πυραυλακάτους
5 συστοιχίες αντιεροπορικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς (παρωχημένα συστήματα Νίκη-Ηρακλής)
8 συστοιχίες αντιεροπορικών πυραύλων μεσαίου βεληνεκούς HAWK
83 συστοιχίες αντιεροπορικών πυραύλων μικρού βεληνεκούς

Επομένως, από που προκύπτει όλη αυτή η πολεμοκαπηλεία της κυβέρνησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και του αστικού κατεστημένου.

  • Πρώτον, για μια ακόμη φορά το ελληνικό κράτος θέλει να ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ. Να επεκταθεί στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου όπου τρέφει στρατηγικούς στόχους το ελληνικό κεφάλαιο:  οραματίζονται απογείωση των κερδών τους από τις ΑΟΖ-ενεργειακά κοιτάσματα-έλεγχο σε θαλάσσιους ενεργειακούς και εμπορικούς δρόμους στρατηγικής σημασίας!
  • Δεύτερον, η πραγματική ουσία του άξονα Ελλάδας-Ισραήλ-Αιγύπτου-Κύπρου είναι η οικοδόμηση - συνεργασία με το ΝΑΤΟ- ενός άξονα Άμυνας/Ασφάλειας ικανού να εγγυηθεί την Νέα Καπιταλιστική Ιμπεριαλιστική Τάξη Πραγμάτων στα Βαλκάνια-Αν.Μεσόγειο-Μέση Ανατολή και Αφρική και τα ενεργειακά τους σχέδια. 
  • Τρίτον, η συμμαχία Ελληνικού κράτους και ΗΠΑ εκφράζει τη διάθεση ενεργούς συμμετοχής σε αυτούς τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Βάσεις και διευκολύνσεις, συνεκπαιδεύσεις και σειρά διεθνών ασκήσεων το μαρτυρούν.
  • Τέταρτον, αναβάθμιση του ρόλου του ελληνικού κράτους στην παγκόσμια ενεργειακή σκακιέρα. Είτε με την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων, είτε με τους αγωγούς το ελληνικό κράτος αναζητά ρόλο και εμπλέκεται στον ενδοιμπεριαλιστικό ανταγωνισμό ΗΠΑ-ΕΕ-Ρωσίας.
  • Πέμπτον, λόγοι εσωτερικής πολιτικής. Από τον αποπροσανατολισμό του εργαζόμενου λαού μας από την βάρβαρη μνημονιακή πολιτική μέχρι την ενσωμάτωση μας σε έναν αστικό Μεγαλοιδεατισμό που θέλει να συνδυάσει την απαίτηση εξόδου από την κρίση και τα Μνημόνια, με τις πραγματικές φιλοδοξίες του αστικού κόσμου για τα τεράστια κέρδη της ενεργειακής περιπέτειας.
  • Έκτον, είναι η εγγραφή του πολέμου στα σχέδια παραγωγικής ανασυγκρότησης και εκτόξευσης της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Καλλιεργώντας λοιπόν τον εθνικισμό, το μιλιταρισμό και την πολεμοκαπηλεία, Στρατός και Πολεμικές Βιομηχανίες εισβάλουν με την πλήρη στήριξη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στα ΑΕΙ (έδρες, μεταπτυχιακά, υποτροφίες κλπ). Επιδιώκουν την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη υποταγή των Πανεπιστημίων και των Φοιτητών στα αιματοβαμμένα σχέδια για εκτίναξη της κερδοφορίας τους.  Όχι μόνο οι Έλληνες επιχειρηματίες του ολέθρου κάνουν τις πολεμικές προμήθειες του ελληνικού στρατού επίδικο των τεράστιων συμβολαίων που διεκδικούν ολοκληρωτικά ή ως εργολάβου ξένων πολεμικών βιομηχανιών, αλλά τονίζουν ότι η συμμετοχή στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις είναι "εθνική ανάγκη" για να κερδίσουν και αυτοί μερίδιο από την μοιρασιά: πολεμικά συμβόλαια, τμήμα της Ανοικοδόμησης, μερίδιο από την καταλήστευση των κατεχόμενων κρατών.
O πόλεμος επομένως δεν νοείται μόνο ως διακρατική σύγκρουση, αλλά ως επιβολή των καπιταλιστικών συμφερόντων μέσω της εφαρμογής των δογμάτων 'Αμυνας/Ασφάλειας εντός και εκτός συνόρων του αστικού κράτους, πάντα όμως εις βάρος του κόσμου της εργασίας μέσω της αντιμετώπισης των λεγόμενων ασύμμετρων απειλών: κοινωνικά κινήματα, μετανάστες, μειονότητες κλπ.
Είναι όλα αυτά που καταγράφονται στο Νέο Δόγμα του Ελληνικού Στρατού:

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ποιο είναι το Δόγμα του Ελληνικού Στρατού από το 2014;


Σήμερα, παραθέτουμε το επίσημο Δόγμα του Ελληνικού Στρατού Ξηράς του 2014, διαλέγοντας μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα. Τα σημεία αυτά αποδεικνύουν ότι το ελληνικό κράτος έχει ένα υπερσύγχρονο στρατιωτικό δόγμα, αντίστοιχο με τα πολεμικά δόγματα των άλλων ανεπτυγμένων καπιταλιστικών χωρών.

Σύμφωνα με αυτά τα δόγματα, ο σύγχρονος πόλεμος έχει «υβριδικά χαρακτηριστικά» στο έδαφος των παραγωγικών και τεχνολογικών δυνάμεων της τρίτης βιομηχανικής επανάστασης, συνδυάζει συστηματικά τη δράση κρατικών και μη κρατικών δρώντων, πολύμορφων στρατιωτικών, πολιτισμικών, πληροφοριακών, οικονομικών και άλλων μέσων, εξαπλώνεται σε κάθε κοινωνικό πεδίο, σε «ό,τι έχει αξία», σε «γη, θάλασσα, αέρα», αλλά και «στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα, το χρόνο, τη πληροφορία», ορίζει ως εχθρό «ό,τι αποκλείνει από τα εθνικά συμφέροντα», δηλαδή φυσικές καταστροφές, πλεονάζοντες μετανάστες και απεργίες, «τρομοκράτες» και πολιτικές οργανώσεις.



ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛ. ΣΤΡΑΤ. ΞΗΡΑΣ 2014


Ακολουθούν αποσπάσματα από το ντοκουμέντο. Οι υπογραμμίσεις με μαύρα δικές μας.
Εισαγωγικό Σημείωμα
“Διανύουμε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από ρευστότητα και αστάθεια, τη συνέχιση ιστορικών, εθνοτικών, θρησκευτικών, πολιτιστικών, φυλετικών, ενεργειακών, επισιτιστικών συγκρούσεων, την ένταση των ασύμμετρων απειλών, την ιλιγγιώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας ιδιαίτερα στους τομείς της τηλεπικοινωνίας και των πληροφοριών, την αναζήτηση, εκμετάλλευση και διασφάλιση των ενεργειακών πόρων, την εμφάνιση νέων απειλών σχετικών με την περιβαλλοντική ασφάλεια, τον κυβερνοπόλεμο, τη διαφοροποίηση της κοινωνικής δομής εξαιτίας των νέων μεταναστευτικών ρευμάτων, αλλά κυρίως από την διεθνή χρηματοοικονομική και δημοσιονομική κρίση, τόσο σε περιφερειακό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.”

σ. 2 

“Αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) είναι να συμβάλλουν στην αποτροπή κάθε μορφής απειλής ή / και πρόκλησης ή / και ένοπλης επίθεσης κατά της Χώρας μας, στην αποτελεσματική αντιμετώπιση καταστάσεων κρίσης και να διεξάγουν, εάν η αποτροπή αποτύχει, τις απαιτούμενες κατά περίπτωση επιχειρήσεις, καθώς επίσης να συμβάλλουν στη διαφύλαξη και προαγωγή σταθερότητας στον ευρύτερο χώρο γεωπολιτικού ενδιαφέροντος και στην ανταπόκριση στις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας” […] Με σκοπό τη διασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής κυριαρχίας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων, των αρμοδιοτήτων της Χώρας που καθορίζονται από διεθνείς συμβάσεις ή αποφάσεις διεθνών οργανισμών και την προάσπιση των Εθνικών Συμφερόντων (ΕΘΣΜ).

σ. 7

1. Το όραμά μας είναι ένας αξιόμαχος, παραγωγικός, ποιοτικός και λειτουργικός ΣΞ, που θα αποτελεί μία αποτρεπτική και αν απαιτηθεί αποτελεσματική δύναμη, στα χέρια του Ανωτάτου Διακλαδικού Διοικητή ή Αρχιστρατήγου, αξιοποιώντας τον σημαντικότερο πολλαπλασιαστή ισχύος που διαθέτει, τον παράγοντα άνθρωπο. 2. Στόχος μας είναι ένας στρατός ευέλικτος, αποφασιστικός, καινοτόμος, άρτια εξοπλισμένος, ταχυκίνητος και εκπαιδευμένος με υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα, που θα αποτελεί αξιόπιστη δύναµη αποτροπής και άµεσης αντίδρασης, προσαρμοσμένος στις σύγχρονες απαιτήσεις άµυνας και ασφάλειας, ικανός να ανταποκρίνεται στις διεθνείς υποχρεώσεις της Χώρας, συμβάλλοντας παράλληλα στο κοινωνικό σύνολο μέσω της κοινωνικής προσφοράς, χωρίς να απομειώνεται το κύριο επιχειρησιακό του έργο. Ένας στρατός δεξιοτήτων, όπου η εξειδίκευση και η πείρα θα παίζουν πρωτεύοντα ρόλο.

Πλάνα, σ. 8

Βραχυπρόθεσμα [Βάθος Υλοποίησης έως 5 Έτη (2013- 2017)]

Οι στόχοι εστιάζουν στην υλοποίηση ενός ευέλικτου οργανωτικού μοντέλου στη βάση της Δομής Δυνάμεων 2013 - 2027, στην αποκατάσταση της ισόρροπης ανάπτυξης κατόπιν υιοθέτησης αυτής, στη συντήρηση και διατήρηση της δύναμης και στην αποκατάσταση των ελλείψεων και αδυναμιών που θα προκύψουν. Θέσπιση προδιαγραφών και κριτηρίων για την τυποποίηση διαδικασιών, μέσων και υλικών, σε διακλαδικό επίπεδο. Σύνδεση των πανεπιστημιακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με τις ΕΔ και τον ΣΞ ειδικότερα, για ανάπτυξη της έρευνας και τεχνολογίας σε τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος. Μέριμνα για το προσωπικό και τις οικογένειές του, εκπαίδευση και επιμόρφωση στελεχών με έμφαση στην ανάπτυξη ηγετών, εισαγωγή των βάσεων για στρατηγική σκέψη, προετοιμασία για την υλοποίηση των μεσοπρόθεσμων στόχων.[…]
β. Μεσοπρόθεσμα [Βάθος Υλοποίησης 5 έως 10 Έτη (2018-2022)] Προσαρμογή του οργανωτικού μοντέλου και του τρόπου ανάπτυξης των δυνάμεων στο επιχειρησιακό περιβάλλον και τις τρέχουσες απειλές, ανάπτυξη στρατηγικής σκέψης για αντιμετώπιση της απειλής, αναδιάρθρωση των δυνάμεων και εξοπλιστικών προγραμμάτων (προμήθεια των απαιτούμενων μέσων και υλικών). Ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας και διασυνδεσιμότητας στη λειτουργία του ΣΞ με τους λοιπούς Κλάδους. Ανάπτυξη στρατιωτικών προγραμμάτων σε συνεργασία με πανεπιστημιακά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Προετοιμασία για την υλοποίηση των μακροπρόθεσμων στόχων. Δημιουργία προγραμμάτων μέριμνας προσωπικού. [...]

Μακροπρόθεσμα [Βάθος Υλοποίησης 10 έως 15 Έτη (2023- 2027)]

Ανάπτυξη νέων επιχειρησιακών ικανοτήτων για αντιμετώπιση μελλοντικών επιχειρησιακών απειλών, υλοποίηση προβλέψεων στρατηγικής σκέψης με εφαρμογή στη σχεδίαση, στις επιχειρήσεις και στα μελλοντικά σχέδια, πρόγραμμα ανάπτυξης ηγετών της επόμενης 10ετίας, ενσωμάτωση δυνατοτήτων αυτοεκπαίδευσης και διαδικτυακής εκπαίδευσης που αφορούν στα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα. Προετοιμασία για ανάπτυξη νέων στόχων (με βάση το ίδιο πρότυπο Βραχυπρόθεσμων, Μεσοπρόθεσμων και Μακροπρόθεσμων ΑΝΣΚ).
σ. 14
Η Χώρα µας, για τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας απαιτείται να διατηρεί και στο µέλλον αµυντικές δυνατότητες οι οποίες να ικανοποιούν αφενός τις απαιτήσεις µιας συµβατικής και απροσδόκητης απειλής, η οποία είναι ορατή ως προς την ύπαρξή της και ιδιαίτερη ως προς τα συνθετικά της στοιχεία και αφετέρου το ενδεχόμενο εκδήλωσης ασύµµετρων απειλών. Επιπλέον θα συνεχίσει να συντηρεί δυνάµεις και δοµές επαρκείς, αρχικά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αποτροπής, στη συνέχεια της αντιµετώπισης μιας ή περισσοτέρων σηµειακών κρίσεων µε τη µορφή θερµών επεισοδίων και τέλος, µίας συνολικής εµπλοκής, σε περίπτωση δυσµενούς εξέλιξης ή κλιµάκωσης της κρίσης.[…]
Ο ΣΞ θα πρέπει να διαθέτει ολοκληρωµένο και συντονισµένο διακλαδικό σύστηµα διοίκησης και ελέγχου, επιτήρησης, έγκαιρης προειδοποίησης και πληροφοριών, ώστε να αναλαµβάνει επιχειρήσεις τόσο σε κλαδικό όσο και σε διακλαδικό περιβάλλον. Οι µονάδες του ΣΞ θα πρέπει να είναι ευέλικτες, µε ορθή οργάνωση, εγκατεστηµένες σε πολυδύναµα στρατόπεδα, με δυνατότητες εκτέλεσης αποστολών µικρής και µεγάλης διάρκειας και βάθους, ενώ η πλειοψηφία αυτών να είναι πλήρως στελεχωμένες. Εξοπλισµένες µε μεγάλη ποικιλία µέσων (σύγχρονα οπλικά συστήµατα, πυροµαχικά ακριβείας, προηγμένη τεχνολογία επικοινωνιών - πληροφορικής, δορυφορικά και γεωγραφικά συστήματα, κ.λπ.) για να µπορούν να αντεπεξέρχονται στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του µελλοντικού πεδίου µάχης που θα είναι ευµετάβλητο, απροσδόκητο και ασαφές, ενώ θα εξελίσσεται σε ευρύτερο γεωγραφικά επιχειρησιακό χώρο. Να διαθέτουν ταχυκινησία, επιβιωσιµότητα και δυνατότητα παρακολούθησης της ταχείας διεξαγωγής των επιχειρήσεων.

σ. 17-18

Τμήμα 11. Σύγχρονο Επιχειρησιακό Περιβάλλον

Οι παράμετροι που συνθέτουν το σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον του ΣΞ περιλαμβάνουν τις γνωστές στρατιωτικές παραμέτρους των αντιπάλων δυνάμεων, της φυσικής διαμόρφωσης του εδάφους και των καιρικών συν- θηκών του Θεάτρου Πολέμου (ΘΠ) και επεκτείνονται σε παραμέτρους που αφορούν τις νέες τεχνολογίες και τακτικές, το γεωστρατηγικό περιβάλλον που διαμορφώνεται από πολιτικούς συσχετισμούς, εθνικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς, νομικούς, ηθικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, τις εντάσεις και περιφερειακές συγκρούσεις, τα καταρρέοντα και ασταθή κράτη, τη γενική στάση και δημογραφική σύνθεση του πληθυσμού, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και έναν αριθμό μη παραδοσιακών, υπερεθνικών και απρόβλεπτων προκλήσεων και κινδύνων. 2. Οι υπερεθνικοί κίνδυνοι και οι ασύμμετρες ή υβριδικές απειλές, δημιουργούνται από τον θρησκευτικό φανατισμό, τη διεθνή τρομοκρατία, το διεθνές οργανωμένο έγκλημα, την ανεξέλεγκτη λαθρομετανάστευση, τη διασπορά των όπλων μαζικής καταστροφής καθώς και τις περιβαλλοντικές καταστροφές ή και δολιοφθορές. Οι πληροφοριακές επιχειρήσεις και οι απειλές από συστήματα που βασίζονται στη χρήση του διαστήματος και του διαδικτύου (κυβερνοπόλεμος) συμπληρώνουν το τοπίο των σύγχρονων ασύμμετρων απειλών. 3. Οι παραπάνω παράμετροι συνθέτουν ένα πολύπλοκο και ιδιόμορφο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, τόσο σε στρατηγικό όσο και σε επιχειρησιακό και τακτικό επίπεδο, ταξινομούν αντίστοιχα τις απειλές και δημιουργούν τη νέα αντίληψη της απειλής, η οποία εκλαμβάνεται ως οτιδήποτε θέτει σε κίνδυνο ή αντιτίθεται στα ΕΘΣΜ. 4. Στο παραπάνω πολύπλοκο και ιδιόμορφο επιχειρησιακό περιβάλλον ο ΣΞ, ως βασικός συντελεστής των παραγόντων εθνικής ισχύος καλείται: α. Να αναπτύξει δυνατότητες για την αποτροπή κάθε ενδεχόμενης απειλής και την εξάλειψή της σε περίπτωση εκδήλωσής της, ενεργοποιώντας τον κατάλληλο αμυντικό μηχανισμό. β. Να εκτελέσει επιχειρήσεις για την πρόληψη σύρραξης που δύναται να προκληθεί από εξωτερική απειλή, τη διαχείριση εντάσεων κρίσεων, τη συμβολή στην αποτροπή προκλήσεων ή / και ένοπλης επίθεσης πολέμου, την αποτελεσματική αντιμετώπιση κάθε μορφής απειλής ή επίθεσης, εφόσον αυτή εκδηλωθεί, καθώς και την επιτυχή διεξαγωγή πολέμου, εφόσον η αποτροπή αποτύχει. γ. Να διεξάγει ευρύ φάσμα χερσαίων επιχειρήσεων στο πλαίσιο διακλαδικών επιχειρήσεων, η αποτελεσματικότητα των οποίων εξαρτάται από τη συνεργασία μεταξύ των κλάδων των ΕΔ και απαιτεί την εμπέδωση της διακλαδικότητας στη δομή διοίκησης - δομή δυνάμεων, στην επιχειρησιακή σχεδίαση και εκπαίδευση, καθώς και στην υποστήριξη σε θέματα ΔΜ.

σ.27

Σήμερα, με δεδομένη τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, τους απρόβλεπτους κινδύνους και απειλές και τους νέους ρόλους που προέκυψαν, ο στρατιωτικός ηγέτης βρίσκεται ανάμεσα στην παραδοσιακή διεξαγωγή του πολέ- μου και στα νεότερα είδη πολυεπίπεδης σύγκρουσης που εμφανίζονται από τον βιομηχανοποιημένο σύγχρονο κόσμο. Ο στρατός δεν έχει άλλη επιλογή από το να αντιμετωπίσει την αλλαγή. Μια αλλαγή που χαρακτηρίζεται από την εισροή νέων ατόμων, την υιοθέτηση νέων αποστολών, νέου εξοπλισμού αλλά και την εισαγωγή νέων πληροφοριών. Ο στρατός θα πρέπει να αφομοιώνει και να προσαρμόζεται στις αλλαγές, διατηρώντας τον πυρήνα των παραδόσεων που τον συνδέουν με το έθνος, την κληρονομιά και τις αξίες του.

σ. 31

5. […] τα μεγάλα συντριπτικής ισχύος στρατιωτικά επιτεύγματα των προγόνων μας, αλλά και κάθε έθνους, τα οποία διαμόρφωναν τις εκάστοτε γεωπολιτικές εξελίξεις, βασίστηκαν κυρίως στην ανάπτυξη και επιτυχημένη εφαρμογή καινοτομιών στο επίπεδο της στρατηγικής - τακτικής και της τεχνολογίας. Ως εκ τούτου, πρωταρχική προϋπόθεση και ταυτοχρόνως μόνιμη επιδίωξη της Ελληνικής Στρατιωτικής Σκέψης πρέπει να αποτελεί η συνεχής ανάπτυξη καινοτομιών. 6. Στο παραπάνω πλαίσιο, ο ΣΞ ως βασικός συντελεστής των παραγόντων εθνικής ισχύος, πρέπει να συμβάλλει στην αντιστάθμιση των όποιων ποσοτικών ελλειμμάτων, με την ανάπτυξη και ετοιμότητα εφαρμογής πλεονεκτημάτων, όχι τόσο σε ποιοτικό προσωπικό (όπου τα περιθώρια στενεύουν λόγω της άμβλυνσης των διαφορών με τον εχθρό στην εκπαίδευση που επήλθε με το χρόνο), αλλά σε καινοτομίες στο πεδίο της σύλληψης και εκτέλεσης των επιχειρήσεων σε στρατηγικό - επιχειρησιακό - τακτικό επίπεδο, καθώς και σε θέματα εξοπλισμών, με τη σχεδίαση, υλοποίηση και συνεχή εξέλιξη συστήματος ανάπτυξης ή ενσωμάτωσης τεχνολογιών αιχμής σε Ο/Σ, αποσκοπώντας στον αιφνιδιασμό του αντιπάλου και την πρόκληση συντριπτικού πλήγματος του ηθικού και της δυνατότητάς του για έναρξη, ή συνέχιση των επιχειρήσεων.

σ.32-33

Τμήμα 12, Φάσμα Επιχειρήσεων

1. Οι επιχειρήσεις αποτελούν τον κύριο και πρωτεύοντα πυλώνα στον οποίο στηρίζεται η επίτευξη της αποστολής του ΣΞ και η εκπλήρωση της ΕΘΣΣ και υποστηρίζονται από όλες τις επιμέρους βασικές λειτουργίες του ΣΞ (Οργάνω- ση, Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση, Διαχείριση Πόρων κ.λπ.). 2. Η οριοθέτηση των επιχειρήσεων στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, δύναται συνοπτικά να περιγραφεί με μορφές επιχειρήσεων που διεξάγονται: α. Με βάση το επίπεδο και τον τύπο της αντιμετωπιζόμενης απειλής, σε πολεμικές και σε μη αποσκοπούσες σε πόλεμο επιχειρήσεις. β. Στον χώρο, σε όλο το βάθος, το πλάτος και το ύψος ενός ΘΠ ή ονομαζόμενο Ενοποιημένο Πεδίο Μάχης (ΕΠΜ). Οι διάφορες μορφές των επιχειρήσεων, τις οποίες εκτελεί ο ΣΞ εμπεριέχονται στους όρους επιχειρήσεις σε «βάθος», «άμεσες ή εγγύς» και «μετόπισθεν», που σχετίζονται με όλες τις κατηγορίες των επιχειρήσεων. γ. Στον χρόνο, ο οποίος εκτείνεται από την ειρηνική περίοδο, στην περίοδο χαμηλής έντασης - κρίσης ή περιορισμένης επέμβασης, μέχρι τη γενικευμένη σύρραξη και τη σταθεροποίηση ή αποκλιμάκωση. δ. Σε εθνικό όσο και σε πολυεθνικό πλαίσιο, που κυμαίνονται από τη λήψη μέτρων τοπικής ασφάλειας ή τη συμμετοχή δυνάμεων σε ειρηνευτικές απο- στολές, μέχρι και σε ευρείας κλίμακας πολεμικές επιχειρήσεις. 3. Η κύρια διάκριση των επιχειρήσεων γίνεται με βάση τον χρόνο εκτέλεσής τους και επιγραμματικά έχει ως εξής: α. Επιχειρήσεις ειρηνικής περιόδου που περιλαμβάνουν επιτήρηση, πληροφορίες, μεθοριακά επεισόδια, ΔΜ, επίδειξη ισχύος, αποτροπή κ.λπ., με τις υφιστάμενες δυνάμεις, καθώς και Επιχειρήσεις Υποστήριξης Ειρήνης (ΕΥΕ), που είναι κατά κανόνα Πολυεθνικές Επιχειρήσεις. β. Επιχειρήσεις χαμηλής έντασης - κρίσης ή περιορισμένης επέμβασης, που αφορούν: (1) Ανάπτυξη δυνατοτήτων (εθνοφυλακής - τοπικής εφεδρείας - επιστράτευσης - μετακίνησης μέρους κρισίμων Σχηματισμών και Μονάδων- ανάπτυξης βασικού πλέγματος Α/Α, Α-Τ άμυνας κ.λπ.), σύμφωνα με την υφιστάμενη σχεδίαση και στο πλαίσιο της άμεσης αντίδρασης. (2) Προώθηση δυνάμεων προληπτικών επιθετικών επιχειρήσεων ευρύτερης ή μεγάλης κλίμακας, αμυντικές επιχειρήσεις για την εξασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας, Ειδικές Επιχειρήσεις, Πληροφοριακές Επιχειρήσεις, κ.λπ. γ. Επιχειρήσεις γενικευμένης σύρραξης, που αφορούν την ανάπτυξη με το σύνολο των δυνατοτήτων μας, επιτυγχάνοντας το σημείο κορύφωσης. δ. Επιχειρήσεις Σταθεροποίησης - Αποκλιμάκωσης, που αφορούν την ολοκλήρωση κάθε μίας από τις παραπάνω μορφές επιχειρήσεων.
σ. 33 Τμήμα 13 Διαχείριση Κρίσεων
σ. 35 Τμήμα 14 Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού
σ. 36 Τμήμα 15 Στρατιωτικές Πληροφορίες
Οι στρατιωτικές επιχειρήσεις στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον είναι εξαιρετικά πολύπλοκες και απαιτούν κατάλληλες επιλογές και προσεκτική σχεδίαση. Η επιβίωση μιας δύναμης και η επικράτησή της στο Θέατρο Επιχειρήσεων είναι αποτέλεσμα όχι μόνο της ποιοτικής της υπεροχής σε οπλικά συστήματα και προσωπικό, αλλά και της κατά το δυνατόν πληρέστερης υποστήριξής της, με τις αναγκαίες πληροφορίες.

σ. 38

Διοικητική Μέριμνα Τμήμα 17, 40, που διέπεται από επιχειρηματικές αρχές.
5. Διαχείριση του Ενοποιημένου Πεδίου Μάχης (ΕΠΜ) α. Το ΕΠΜ, που συνιστά η περιοχή των επιχειρήσεων, απαιτεί τη συμμετοχή όλων των κλάδων των ΕΔ (Διακλαδικότητα) και θεωρείται ότι έχει έξι αλληλοκαλυπτόμενες και αλληλοεπηρεαζόμενες διαστάσεις. Αυτές είναι οι τρεις συμβατικές διαστάσεις της επιφάνειας της γης, ήτοι η ξηρά, η θάλασσα με τον υποθαλάσσιο χώρο και ο αέρας μαζί με το διάστημα, καθώς και το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα, ο χρόνος και η πληροφορία. Οι παραπάνω διαστάσεις πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τον Διοικητή, ως παράμετροι, για την εκπόνηση του επιχειρησιακού του σχεδίου και την εκτέλεση των επιχειρήσεων.

σ. 39 

Δεν μπορούμε παρά να βγάλουμε ένα άμεσο, πρακτικό συμπέρασμα για τη δομή του κράτους και της κοινωνίας που επιχειρείται να διαμορφωθεί, και της οποίας κεντρικό εργαλείο είναι τα στρατιωτικά δόγματα, η βαθιά στρατιωτικοποίηση και ο ίδιος ο στρατός ως κατεξοχήν, πια, κοινωνικοπολιτικός θεσμός. Για κάθε τέσσερεις ανθρώπους που πετιούνται έξω από τα υπολείμματα των κοινωνικών παροχών και των δικαιωμάτων, και τις οποίες διαλύει ως τέτοιες το κράτος, ένας θα τις εκτελεί τζάμπα ή περίπου τζάμπα (είτε μέσω της υποχρεωτικής θητείας είτε μέσω προγραμμάτων «ωφελούμενων» και μαύρης εργασίας), ένας θα τις παρέχει σε έναν διευρυνόμενο τομέα κέρδους, ιδιωτικό ή δημόσιο (ασφάλεια, υγεία, σίτιση, προγράμματα φτώχειας, στρατόπεδα συγκέντρωσης κλπ), συχνά αφού έχει πιστοποιηθεί από το πλέγμα άμυνας-ασφάλειας με τα «κατάλληλα προσόντα», ένας θα εκδιώκεται στο κοινωνικό περιθώριο (και άρα θα είναι εύκολη η ταυτοποίησή του ως «εχθρού» ή «συνεργάτη του εχθρού») και ένας θα τους ελέγχει-επιτηρεί-φυλάει, ως νέος πραιτοριανός των ενοποιημένων δομών άμυνας-ασφάλειας του στρατού και της αστυνομίας.

Μια τέτοια δομή, μπορεί να μην απέχει από το μοντέλο ενός «Ισραήλ των Βαλκανίων», για το οποίο τόσος λόγος έχει γίνει, όμως έρχεται με επιθετικότητα από το δυστοπικό μέλλον που προετοιμάζουν, στο οποίο δεν θα χρειάζεται καμία «μεταφυσική» δικαιολόγηση, εθνικιστική, ρατσιστική, φασιστική ή άλλη, για να το επιβάλλει. Αντίθετα, η ιδεολογική επικύρωση της «εθνικής ενότητας» θα είναι η υλική βάση στην οποία θα έχει ήδη χτιστεί η «κοινωνική ενότητα της Τάξης και της Ασφάλειας», και η οποία θα επιβάλλεται χωρίς καν επιχειρήματα. Ένα μοντέλο, στο οποίο αν είσαι μέρος της κοινωνικής πλειοψηφίας θα έχεις τρεις διαθέσιμες επιλογές: αυτή του δωρεάν «εθελοντή», αυτή του «πειθήνιου εργαζόμενου» και αυτή του «μπάτσου». Αλλιώς θα είσαι αυτό που από τώρα τα αντιτρομοκρατικά δόγματα του πολιτικού συστήματος αποκαλούν με το τρίπτυχο: τρομοκράτης-μετανάστης-εγκληματίας.

Ο τελικός στόχος είναι η κοινωνική-ταξική ασφάλεια: «Σκοτωθείτε, σφαχτείτε, χτυπηθείτε: η αστυνομία και ο στρατός θα επέμβουν να το διαχειριστούν. Θα σας τσακίσουμε, όμως, αν τολμήσετε να αμφισβητήσετε συνολικά την ισχύ και τη νομιμότητα του μοντέλου».
Κίνημα μαζικό μέσα κι εξω από το στρατό
για το τσάκισμα όλων των δογμάτων άμυνας-ασφάλειας
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Τηλ: 6932 955437











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου