Σάββατο 30 Μαΐου 2020

ΜΜΕ: Οταν η προπαγάνδα βαφτίζεται "ρεπορτάζ" - Δημοσιογραφική ομερτά

ΜΜΕ: Οταν η προπαγάνδα βαφτίζεται "ρεπορτάζ" - Δημοσιογραφική ομερτά
Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Του Σ.Λ.
Δεν θα ανακαλύψουμε την πυρίτιδα τώρα, αλλά διαβάζοντας στην προηγούμενη ανάρτηση του σ. Μήτσου, τον σχολιασμό που έκανε η Κατερίνα Ακριβοπούλου, για μια δημοσκόπηση, να κάνω μια σύντομη αναφορά για τους δημοσιογράφους - jukebox, καθώς και για μια ιδιότυπη ομερτά που επικρατεί στον δημοσιογραφικό χώρο.
Η συγκεκριμένη κυρία, αρθρογραφούσε στην "Καθημερινή", παρουσίαζε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ρ/σ Σκάι και στην επαγγελματική της διαδρομή, για μια σχεδόν δεκαετία στον όμιλο ΜΜΕ του Αλαφούζου χρημάτισε απ' τους βασικούς πολιτικούς σχολιαστές στα δελτία ειδήσεων της τηλεόρασης του Φαλήρου. 
Παρουσίασε και σχολίασε δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες δημοσκοπήσεις. Ποτέ όμως δεν αμφισβήτησε την αξιοπιστία τους.
Τώρα τι συμβαίνει; Τότε ήταν "γνήσιες" και σήμερα "μαγειρεμένες"; 
Σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να της αναγνωρίσουμε ότι η Ακριβοπούλου, κρατούσε διακριτές αποστάσεις τις έξαλλες μνημονικές, ταξικές κραυγές άλλων ομοσταύλων της.
Στην πορεία βρέθηκε με εκπομπή στην ΕΡΤ -γνωστό το κατάπτυστο προεκλογικό προπαγανδιστικό βίντεο υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ, που την ανάγκασε σε απομάκρυνση από το κρατικό κανάλι- και σαν φερέφωνο του κόμματος της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης μέσω της αρθρογραφίας της στην ιστοσελίδα altsantiri.
Δεν θα σταθούμε στο πρόσωπο της κ. Ακριβοπούλου αλλά θα κάνουμε μια γενικότερη αναφορά για ένα μεγάλο μέρος των δημοσιογράφων οι οποίοι την προπαγάνδα την βαφτίζουν "ρεπορτάζ" και "άποψη", φτάνοντας σε σημεία γελοιότητας.
Δεν έχω εργαστεί ποτέ σε ΜΜΕ. Εχω όμως την τύχη να μου χαρίζει την φιλία του, ένας πολύ αξιόλογος άνθρωπος ο οποίος δούλεψε και μάλιστα σε επιτελικές θέσεις για δεκαετίες, σε έντυπα και ηλεκτρονικά ενημερωτικά μέσα.
(Κάποια στιγμή από "κρίση συνείδησης" -προφανώς δεν θα περάσουμε σε προσωπικά δεδομένα- τα παράτησε όλα και τώρα προσπορίζεται σαν μισθωτός σε κάτι παραπλήσιο μ' αυτό που έκανε).
Επικαλούμενος, λοιπόν την γνώση που μου πρόσφερε ο φίλος μου, θα μιλήσω για μια "ομερτά" που υπάρχει στον χώρο, των "λειτουργών της ενημέρωσης".
Αρκετοί εργαζόμενοι σε ΜΜΕ, γνωρίζουν ποιοι είναι αυτοί οι δημοσιογράφοι που εργάζονται για λογαριασμό της "Ομάδας Αλήθειας" του Γ. Μουρούτη, (αρχική φώτο) και το πώς αμείβονται. Ποτέ,όμως, κανείς δεν θα αναφέρει το παραμικρό.
Οι πάντες που σιτίζονται από τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια ξέρουν ότι υπάρχει μια black list που έχει συντάξει ο ιδιοκτήτης και ο διευθυντής του μέσου με τα "απαγορευμένα" άτομα που δεν πρέπει ποτέ να βγουν στον αέρα. Δημοσιοποίηση αυτής της κατάστασης δεν πρόκειται να υπάρξει.
Είναι παγκοίνως γνωστό, ότι στις συσκέψεις που γίνονται πριν απ' τα δελτία των ραδιοτηλεοπτικών ειδήσεων, καθορίζονται ποια θέματα πρέπει να "πνιγούν", καθώς και τι περιεχόμενο θα έχουν οι διάλογοι μεταξύ των παρουσιαστών. 
Σ' αυτές τις συσκέψεις και σε καθημερινή βάση καθορίζονται οι κατασκευασμένες ειδήσεις, συνδυαζόμενες με λάσπη σε οποιοδήποτε στοχοποιούν. 
Οτι ακούγεται για δεοντολογία και τα σχετικά, είναι αέρας κοπανιστός.
Ολοι παριστάνουν ότι αγνοούν για τους δημοσιογράφους που βρίσκονται στα payroll υπουργείων, κομμάτων και εταιρειών.
Κι ενώ βοά όλη η δημοσιογραφική πιάτσα για το ποιοι έχουν θησαυρίσει από τα "μυστικά κονδύλια" κανείς και ποτέ δημοσιολόγος δεν θα αναφέρει το παραμικρό. 
Βλέπετε τους αποδέκτες του μαύρου χρήματος, διαχρονικά κανείς δεν τολμά να τους ακουμπήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου