Το ερώτημα που θέσαμε αρχικά είναι γιατί παραιτούνται και δείτε την απάντηση:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΗΣ: Το πρόβλημα είναι η φορολογία. Εμένα σε αποστολή, μου λένε μεικτά 2.800, καθαρά 1.600. Είναι τόσο τρομακτικές οι κρατήσεις. Αληθεύει ότι άμα πιάσουμε ένα αριθμό ημερών στη θάλασσα και χρημάτων γίνεται πολύ χειρότερα. Εκεί υπάρχει αλήθεια. Δηλαδή δεν μπορούν να δώσουν πλέον τα λεφτά. Δηλαδή δεν μπορούν να δώσουν 60 λόγω κρατήσεων και δίνουν 5 ή 10 ευρώ τη μέρα.
Η συζήτηση ήταν πολύ μεγάλη και για τον λόγο αυτό μεταφέρουμε αποσπάσματα και όχι ολόκληρη. Ωστόσο τα θέματα που θίγονται είναι πολλά και κυρίως φωτίζονται άγνωστα περιστατικά, αλλά και το πώς νιώθουν τα πληρώματα στο Στόλο. Ελπίζουμε η ηγεσία του υπουργείου και του Πολεμικού Ναυτικού να ασχοληθούν με την ουσία και όχι με την επικοινωνία.
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει
Ένα καράβι, δεν μπορώ να πω όνομα, έφυγε από αποστολή για αυτό το λόγο.. Δηλαδή είπαν τέλος, δεν ταξιδεύουμε για 5€, «γειά σας» γυρνάμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μισό συγνώμη, ένα καράβι δηλαδή είχε πάει αποστολή….
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΗΣ: Ναι και είχε και είχε θέμα και είπαν: Ακούστε να δείτε με συνεννόηση θα κάνουμε ένα τεχνικό κομμάτι για να γυρίσουμε πίσω, γιατί δεν μπορεί να κάτσουμε δύο μήνες να μην πληρωνόμαστε. Αυτό είναι το πρόβλημα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε έγινε;
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΗΣ: Έχει έχει αυτό 1,5 με 2 μήνες Δεν μπορώ δεν μπορώ να σας πω το πλοίο ούτε γιατί και πώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να σε ρωτήσω γιατί δεν το καταλαβαίνω. Είναι να πάρετε κάποια χρήματα. Είναι ας πούμε 100€ την ημέρα. Κάπως έτσι μικτά. Αυτά τα βάζουν στη μισθοδοσία προφανώς του επόμενου μήνα. Η φορολογία όμως είναι του χρόνου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΗΣ: Η φορολογία είναι του χρόνου, αλλά στα κρατάνε επί τόπου. Αλλιώς θα ήταν τα λεφτά οι κρατήσεις μου άμα πήγαινα στα οδοιπορικά, αλλιώς είναι τώρα που πάνε στο εισόδημα. Άμα συμπληρώσεις έναν αριθμό ημερών, έχουν πει συνάδελφοί τους κόβουν τα λεφτά και έπαιρναν 500€ μισθό.Δηλαδή αυτούς τους ξέρουμε ονοματεπώνυμο.
Ξαφνικά όταν συμπληρώνω εγώ 220 -250 μέρες πλεύσιμες και μου λένε πήγαινε στην Ερυθρά, εμένα αυτό με κάνει έξαλλο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτοί που παραιτήθηκαν τώρα στην Ύδρα…
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΗΣ: Ισχύει. Να ξέρετε ότι ισχύει. Κάποιοι αξιωματικοί που παραιτήθηκαν στο Ύδρα δεν ήταν λόγω Ερυθράς. Κάλυψαν όντως οι άνθρωποι τον χρόνο να αποστρατευτούν στην ώρα τους, γιατί έχουν περιορισμό οι αξιωματικοί από τις σχολές, και από τη στιγμή που είδαν ότι θα φάνε και το μπαλάκι στην Ερυθρά είπαν φεύγουμε.
Ναι, ήταν λόγος που βοήθησε, αλλά όντως οι 2-3 από τους αξιωματικούς είχαν παραιτηθεί. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι 17 είναι 11. Οι 4-5 είχαν συμπληρώσει τα χρόνια για να δηλώσουν παραίτηση από το Δεκέμβριο. Εννοείται ότι συζητιόταν. Νομίζω μου είπαν τα παιδιά από μέσα ότι είναι 5 με 6 άτομα που δεν ήθελαν να πάνε Ερυθρά και παραιτήθηκαν,
Όμως να σας πω κάτι δεν είναι η Ερυθρά το πρόβλημα. Είναι ΚΑΙ η Ερυθρά δηλαδή. Όλοι έχουν ασχοληθεί με την Ερυθρά. Σε άλλο καράβι παραιτήθηκαν 3 άτομα για να σκοπούν 20 μέρες. Γύρισαν από UNIFIL, πήγαν άσκηση ΛΑΙΛΑΠΑ και στο καπάκι τους έστειλαν σκοπούν.
Δηλαδη το προβλημα δεν είναι Ερυθρά. Το πρόβλημα είναι ότι έχουμε διαρκείς αποστολές, το πρόβλημα είναι ότι δεν σέβονται. Και δεν είσαι πλούσιος. Το εμπορικό ναυτικό προσεγγίζει πολλούς και δίνουν και καλους μισθούς αν φύγεις. Πλέον το εμπορικό ναυτικό σε προσεγγίζει.
Το πρόβλημα δεν είναι συνολικά στο Πολεμικό Ναυτικό. Είναι κυρίως στη Διοίκηση φρεγατών. Τώρα ας πούμε μπήκε η ένατη σειρά ΕΠΟΠ και τους στέλνουν στην Ερυθρά. Ποιος θα μείνει ΕΠΟΠ όταν με μια σύντομη εκπαίδευση ακούει ότι θα πάει Ερυθρά, του γυρίζει το μάτι.
Βγήκε ένα site και είπε ότι στα στελέχη πάνε εθελοντικά στην Ερυθρά. Εγώ γελάω γιατί εγώ μας θα δείξω συνομιλία, λένε. «Δηλώστε γιατί είχα γίνει διατακτικό μετά». Καταλάβατε αυτό που βγάζουν στα κανάλια ότι είναι εθελοντικό δεν είναι στο στράτευμα εθελοντισμός δεν υπάρχει στο στράτευμα.
Αλλά αν δεν μαζέψουν τα άτομα τους καλούν ονομαστικά και πάνε. Φεύγεις.
Όταν ο άλλος όμως έχει 220 – 250 μερες σε αποστολές εξωτερικού σε ένα χρόνο, χωρίς να υπολογίσουμε σκοπούν περιπολίες και ασκήσεις και έρχονται και σου λένε φεύγεις αποστολή εξωτερικό. Και λες ρε παιδιά τι θα γίνει;
Η κατάσταση του ΥΔΡΑ και του ΨΑΡΑ
Ο κόσμος, ο κόσμος ξέρει τα καράβια. Εμείς ξέρουμε το ΥΔΡΑ άμα μπορει να παει ή όχι..Γιατί υπάρχουν πράγματα σε υποβρύχια σε φρεγάτες που έχουν γίνει σκηνικά. Δεν θα το αναλύσει ο άλλος, δεν θα σας τα πει και καλά θα κάνει που δεν θα σας τα πει γιατί απαγορεύεται να ακούσει άλλος πληροφορίες για την κατάσταση των καραβιών.
Μην μας κοροϊδεύουν όμως. Δηλαδή εσάς μπορεί να σας πούνε μια βλακεία και να σας πούνε «το πλοίο πετάει». Σε μένα όμως πως θα μου το πούνε που το ζω καθημερινά; .
Δεν έχετε καταλάβει κάτι; Δεν ξέρουμε αν θα πάει το ΥΔΡΑ ή το ΨΑΡΑ. Αυτό τους κρατάει όλους. Δεν ξέρουμε ακόμα. Δοκιμάζονται 2 πλοία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει περίπτωση να πάει το ΨΑΡΑ;
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΗΣ: Ναι, το μπορεί να πάρει και το ΨΑΡΑ. Μπορεί το ΥΔΡΑ να βγάλει μια βλάβη . Και να σας πω κάτι δεν είναι μόνο να βγάλει βλάβη. Κάποιος θα το σκαντζάρει αυτό το πλοίο. Βέβαια, βάλτε ένα στοίχημα. Δεν θα πάει κανένα πλοίο για 6 μήνες. Δεν μπορεί να αντέξει πλοίο έξι μήνες. Εξάμηνο το ΥΔΡΑ δεν μπορεί να βγει και πιστεύω ότι στο τρίμηνο θα το αλλάξει το ΨΑΡΑ. Βασικά εγώ ξέρετε, πιστεύω θα καθυστερήσει πολύ. Δεν θα φύγει 15 Φλεβάρη.
Να ξέρετε ότι το φτιάχνουμε; Δηλαδή. Αυτό που έχει το ΥΔΡΑ τώρα, δεν είχε ποτέ του. Δηλαδή εντάξει, το υπουργείο σε αυτό είναι σοβαρό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοείς οπλικά συστήματα;
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΗΣ: Ναι ναι η λειτουργικότητα αυτή τη στιγμή που φτιάχνεται αυτό σε αυτό το πλοίο, όσα χρόνια είμαι εγώ, δεν τα χει φτάσει. Όντως γίνονται σοβαρές προσπάθειες. Αλλά γίνονται σε αντικείμενα, άψυχα, δηλαδή δεν κοιτάνε τον κόσμο, κοιτάνε το όπλο.
Θέλουν να πιστεύουν όλα τα παιδιά που θα φύγουν ότι πάμε μέσα ίσα για να δείξουμε ότι είμαστε καλοί και πάμε σαν συμμαχικό για επίδειξη σημαίας. Επίδειξη σημαίας δεν είναι κάτι περνάς, κάνεις πορεία.
Απλά κοιτάξτε, ο κόσμος δεν έχει πρόβλημα. Ο κόσμος είναι εκπαιδευμένος, μπορεί να τα ρίχνουμε φουλ, αλλά να ξέρετε ότι ο κοσμος είναι πολυ κομπλε. Είναι σωστος. Υποστηρίζει πράγματα που έπρεπε να γίνουν μουσεία.
Το θέμα είναι ότι έχεις έναν κόσμο που είναι ήδη απογοητευμένος, πάει να αναλάβει κάτι και θα σας πω κάτι. Το πρόβλημά μας δεν είναι ότι γίνεται κάτι ελληνοτουρκικό και λες είμαι κότα και θέλω να φύγω. Το 2020 σε όλα αυτά τα παιδιά το απέδειξαν.. Και τα πλοία δεν ήταν σε τόσο καλή κατάσταση τότε. Το θέμα είναι λες, τι δουλειά έχω εγώ στην Αφρική. Τι δουλειά έχουμε; Δηλαδή 200 ψυχές, γιατί 200 ψυχές θα πάνε κάτω.
Εγω το γουσταρω. Ειμαι εκει και το γουσταρω, γιατι λες κάνω κάτι είναι ωραίο. Θυμάμαι τότε που βγαινε το Ορούτς Ρέις τότε που ήταν να φύγει από τη Ρόδο με τις κορβέτες. Ήμασταν πίσω από τη Ρόδο και τον βλέπαμε. Είχε στηθεί ο στόλος. Είναι κάποια πράγματα που κάποιοι το γουστάρουν; Εγώ το γουστάρω, αλλά δεν γουστάρω τα καραγκιοζιλίκια τα άλλα. Δηλαδή που λες εγώ να μαι στη θάλασσα, αλλά να έχω λόγο ύπαρξης στη θάλασσα.
Εγώ δεν θέλω να φύγω από το Στόλο. Όμως όταν παραιτείται κόσμος και εγώ αντί για 180 μέρες με αναγκάζουν να κάνω 250 μέρες τι να κάνω; Καταλάβατε ποιο είναι το πρόβλημα, ότι όταν φεύγει κόσμος παίρνεις το βάρος του επόμενου που έφυγε; Και στο ναυτικό δεν το καταλαβαίνουν.
Δηλαδή τώρα θέλουν να κάνουν την αστραπή. Πώς; Μας έχουν κανιβαλίσει όλους για να βγάλουν 5 πλοία να δείξουν ότι δεν έχουμε πρόβλημα. Μα αυτό είναι το πρόβλημά μας; Να βγούμε για 3 μέρες, μια άσκηση, για να δείξουμε ότι δεν συμβαίνει τίποτα; Το ότι γίνεται χαμός, δεν μας αφορά; Εδώ δεν ξέρουμε αν αύριο ο Γιώργος, ο Σταύρος, ο Γρηγόρης δίπλα μας θα παραμείνουν στο Σώμα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου