Πηγή: http://www.enet.gr/
«Το ανεκδοτολογικό δόγμα πως «Εκεί που αρχίζει ο στρατός σταματάει η λογική», παύει να ισχύει».
Την κατάργησή του ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο νέος υπουργός Ευ. Βενιζέλος, ξεδιπλώνοντας τις πτυχές των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης για την άμυνα.
*«Κάθε νέος που εντάσσεται στις ένοπλες δυνάμεις θα έχει εφεξής τη βεβαιότητα ότι εισέρχεται σε ένα χώρο δίκαιο, ορθολογικό, πολιτισμένο», υπογράμμισε ο υπουργός. «Με βάση τα τυπικά και ουσιαστικά του προσόντα, όπως επιτάσσει το άρθρο 5, παράγραφος 1 του Συντάγματος».
»Αποκλίσεις είναι ανεκτές μόνο για νομοθετημένους κοινωνικούς λόγους, προφανείς και αντιληπτούς για τον καθένα», συμπλήρωσε.
*Πρόκειται για το άρθρο που αναφέρεται στην «ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, την προσωπική ελευθερία», και ορίζει: «Καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη».
*Πώς προδιαγράφεται, λοιπόν, το πέρασμα των φαντάρων από το στρατό; Κατά τον υπουργό «θα είναι μία θητεία παραγωγική, μία εμπειρία δημιουργική, γιατί ο καθένας θα μπορεί να αυξήσει τα προσόντα και τις δεξιότητές του, να φοιτήσει σε ένα σχολείο δεύτερης ευκαιρίας, να παρακολουθήσει προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας».
»Και όλα αυτά θα είναι επίσημα πιστοποιημένα, ώστε να υπάρχει και μία, αν θέλετε, ανταπόδοση με τη μορφή αντίδωρου της πολιτείας προς το νέο πολίτη που προσφέρει τις υπηρεσίες του στην πατρίδα υπό τα όπλα», τονίζει από τη Βουλή ο υπουργός συνοψίζοντας το όραμά του.
*Τα εκπαιδευτικά φροντιστήρια και η κατάρτιση σε δεξιότητες με επίσημη πιστοποίηση ξεκίνησαν επί Ευ. Μεϊμαράκη, ενώ ανάλογες απόπειρες είχαν γίνει επί Γ. Παπαντωνίου. Θεωρητικώς ενδιαφέρουν έναν στους δύο φαντάρους, που δεν διαθέτουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προς το παρόν, όμως, λειτουργούν σε περιορισμένο αριθμό κέντρων εκπαίδευσης και δεν αφορούν όλες τις ειδικότητες των οπλιτών.
Ενα πρόβλημα, πάντως, για την εφαρμογή τέτοιων πρωτοβουλιών σε μεγάλη κλίμακα είναι ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος στα στρατόπεδα. Σήμερα «πιστοποιημένα» οι φαντάροι εκπαιδεύονται σε πολύωρες σκοπιές και αγγαρείες, ενώ απολαμβάνουν ολιγόωρες εξόδους, συνήθως σε αραιά διαστήματα. Πού θα βρεθεί, άραγε, χρόνος και για κατάρτιση;
*Από την άλλη πλευρά, μένει να δούμε πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη να υπηρετούν οι φαντάροι σε θέσεις ανάλογα με τα «τυπικά και ουσιαστικά» προσόντα τους και να κοπούν μαχαίρι οι βυσματικές αποσπάσεις. Γιατί καθηκοντολόγιο και περιγραφή θέσεων, όπως συμβαίνει σε ευρωπαϊκές χώρες, δεν έχει θεσπιστεί ούτε για τους μόνιμους. Πολύ περισσότερο για τις σειρούλες που κάνουν τη θητεία τους.
*Οσοι, πάντως, υπηρετούν στις μονάδες και παρακολουθώντας τις δηλώσεις του υπουργού νιώθουν ότι υπηρετούν μια θητεία από άλλο... ανέκδοτο, ας κάνουν λίγη υπομονή, ώσπου να γίνει η προσαρμογή.
«Το ανεκδοτολογικό δόγμα πως «Εκεί που αρχίζει ο στρατός σταματάει η λογική», παύει να ισχύει».
Την κατάργησή του ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο νέος υπουργός Ευ. Βενιζέλος, ξεδιπλώνοντας τις πτυχές των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης για την άμυνα.
*«Κάθε νέος που εντάσσεται στις ένοπλες δυνάμεις θα έχει εφεξής τη βεβαιότητα ότι εισέρχεται σε ένα χώρο δίκαιο, ορθολογικό, πολιτισμένο», υπογράμμισε ο υπουργός. «Με βάση τα τυπικά και ουσιαστικά του προσόντα, όπως επιτάσσει το άρθρο 5, παράγραφος 1 του Συντάγματος».
»Αποκλίσεις είναι ανεκτές μόνο για νομοθετημένους κοινωνικούς λόγους, προφανείς και αντιληπτούς για τον καθένα», συμπλήρωσε.
*Πρόκειται για το άρθρο που αναφέρεται στην «ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, την προσωπική ελευθερία», και ορίζει: «Καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη».
*Πώς προδιαγράφεται, λοιπόν, το πέρασμα των φαντάρων από το στρατό; Κατά τον υπουργό «θα είναι μία θητεία παραγωγική, μία εμπειρία δημιουργική, γιατί ο καθένας θα μπορεί να αυξήσει τα προσόντα και τις δεξιότητές του, να φοιτήσει σε ένα σχολείο δεύτερης ευκαιρίας, να παρακολουθήσει προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας».
»Και όλα αυτά θα είναι επίσημα πιστοποιημένα, ώστε να υπάρχει και μία, αν θέλετε, ανταπόδοση με τη μορφή αντίδωρου της πολιτείας προς το νέο πολίτη που προσφέρει τις υπηρεσίες του στην πατρίδα υπό τα όπλα», τονίζει από τη Βουλή ο υπουργός συνοψίζοντας το όραμά του.
*Τα εκπαιδευτικά φροντιστήρια και η κατάρτιση σε δεξιότητες με επίσημη πιστοποίηση ξεκίνησαν επί Ευ. Μεϊμαράκη, ενώ ανάλογες απόπειρες είχαν γίνει επί Γ. Παπαντωνίου. Θεωρητικώς ενδιαφέρουν έναν στους δύο φαντάρους, που δεν διαθέτουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προς το παρόν, όμως, λειτουργούν σε περιορισμένο αριθμό κέντρων εκπαίδευσης και δεν αφορούν όλες τις ειδικότητες των οπλιτών.
Ενα πρόβλημα, πάντως, για την εφαρμογή τέτοιων πρωτοβουλιών σε μεγάλη κλίμακα είναι ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος στα στρατόπεδα. Σήμερα «πιστοποιημένα» οι φαντάροι εκπαιδεύονται σε πολύωρες σκοπιές και αγγαρείες, ενώ απολαμβάνουν ολιγόωρες εξόδους, συνήθως σε αραιά διαστήματα. Πού θα βρεθεί, άραγε, χρόνος και για κατάρτιση;
*Από την άλλη πλευρά, μένει να δούμε πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη να υπηρετούν οι φαντάροι σε θέσεις ανάλογα με τα «τυπικά και ουσιαστικά» προσόντα τους και να κοπούν μαχαίρι οι βυσματικές αποσπάσεις. Γιατί καθηκοντολόγιο και περιγραφή θέσεων, όπως συμβαίνει σε ευρωπαϊκές χώρες, δεν έχει θεσπιστεί ούτε για τους μόνιμους. Πολύ περισσότερο για τις σειρούλες που κάνουν τη θητεία τους.
*Οσοι, πάντως, υπηρετούν στις μονάδες και παρακολουθώντας τις δηλώσεις του υπουργού νιώθουν ότι υπηρετούν μια θητεία από άλλο... ανέκδοτο, ας κάνουν λίγη υπομονή, ώσπου να γίνει η προσαρμογή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου