Της Μανταλένας Πίου
Στην τελική ευθεία μπαίνει η πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς οι Γερμανοί ιδιοκτήτες, η ThyssenΚrupp φέρεται να καταθέτει στον ειδικό σύμβουλο της κυβέρνησης τον διεθνή οίκο Lazard ως τα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων στην Αbu Dhabi Mar.
Εν τω μεταξύ, πληροφορίες αναφέρουν ότι την Παρασκευή το Νεώριον Σύρου, η εταιρία που ελέγχει τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου, εξέφρασε ενδιαφέρον προς την ελληνική κυβέρνηση για την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Συνάντηση
Η πρόταση διατυπώθηκε στη συνάντηση που είχαν ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος και ο υφυπουργός Πάνος Μπεγλίτης με τον Γάλλο πρέσβη στην Αθήνα Christophe Fernaud, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της γαλλικής DCNS Patrick Boissier και τον πρόεδρο του Νεωρίου κ. Νίκο Ταβουλάρη, δηλώνουν έγκυρες πηγές. Ας σημειωθεί ότι το Νεώριον είχε ενδιαφερθεί για τα «Ελληνικά Ναυπηγεία» όταν οι Γερμανοί ξεκίνησαν τη διαδικασία πώλησης, απέσυραν όμως τις προτάσεις τους όταν γνωστοποιήθηκε το Μνημόνιο Κατανόησης που είχε υπογράψει η ThyssenKrupp με την εταιρία του κ. Εμμανουήλ.
Ο γαλλικός όμιλος DCNS, από τους κορυφαίους στην Ευρώπη στη ναυπήγηση πολεμικών σκαφών έχει υπογράψει προσύμφωνο με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας εν όψει της παραγγελίας του Πολεμικού Ναυτικού για τις 6 φρεγάτες FREMM. To ναυπηγικό πρόγραμμα, εκτιμώμενου προυπολογισμού 3 δις. ευρώ, έχει κατ’αρχήν συμφωνηθεί από τον πρώην πρωθυπουργό με τον Γάλλο πρόεδρο. Οι διαπραγματεύσεις για την υλοποίηση του προγράμματος συνεχίζονται από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Αμυνας.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η πρόταση Ταβουλάρη για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καθώς η ελληνική προστιθέμενη αξία από την κατασκευή των φρεγατών θα μπορούσε να κατανεμηθεί στα τρία ναυπηγεία, της Ελευσίνας, της Σύρου και του Σκαραμαγκά.
Το πρόγραμμα των φρεγατών βολιδοσκοπεί και η ThyssenKrupp, η οποία παρά την απόφασή της να αποχωρήσει από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά καταγγέλλοντας τη σύμβαση που είχε με το ελληνικό δημόσιο για τα υποβρύχια, έχει δηλώσει ότι θα διατηρήσει ένα μερίδιο στα ελληνικά ναυπηγεία. Αλλωστε η Abu Dhabi Μar είναι εταιρεία με την οποία ThyssenKrupp συνεργάζεται στενά, αφού πρόσφατα ανακοίνωσαν τη σύσταση μίας μικτής εταιρίας και παράλληλα την επέλεξε για την πώληση της γερμανικής ναυπηγικής της θυγατρικής Βlohm+Voss, με έδρα το Αμβούργο όπου κατασκευάζει πολυτελή γιοτ και κάνει συντηρήσεις και επισκευές για πλοία επιφανείας.
Φορέας
Εν τω μεταξύ, το Σωματείο των Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «Τρίαινα» πραγματοποιεί σήμερα συνέντευξη Τύπου για την τύχη των ναυπηγείων και ζητεί να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας ναυπηγικής βιομηχανίας με τη συμμετοχή του δημοσίου, που θα αναλάβει την εταιρεία.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες, η «Τρίαινα» εκφράζει τη βαθύτατη ανησυχία της για την όλη διαδικασία πώλησης του ναυπηγείου, υπενθυμίζει ότι υπάρχουν 161 απλήρωτοι εργαζόμενοι στην εταιρεία τροχαίου υλικού εδώ και 9 μήνες και ζητεί τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας και την «αποδεδειγμένη φερεγγυότητα του νέου ιδιοκτήτη με συγκεκριμένο δεκαετές πλάνο για το όλο ναυπηγείο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου