Μόνο ερωτήματα δημιούργησε η χθεσινή ανακοίνωση της γενικής γραμματείας επικοινωνίας ότι η ελληνική κυβέρνηση χαιρετίζει την απόφαση του ομίλου «Abu Dhabi Mar» να αγοράσει το 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Αυτό διότι η ανακοίνωση της γραμματείας έρχεται πριν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις που έχει το υπουργείο Αμυνας με την εταιρεία, πριν κατατεθεί επισήμως η νέα προσφορά που ζήτησε το Πεντάγωνο για να διασφαλίσει το δημόσιο χρήμα αλλά και τις επενδύσεις του Πολεμικού Ναυτικού, πριν υπογραφούν οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις για τα υποβρύχια, πριν λυθεί το θέμα του ποιος πληρώνει το πρόστιμο των 250 εκατομμυρίων της Ε.Ε. προς τα ναυπηγεία και τέλος πριν διασφαλιστεί το μέλλον των εργαζομένων.
Ενα ακόμα θέμα είναι η λεγομένη «προίκα» που έδωσε η κυβέρνηση στα ναυπηγεία. Οπως έλεγαν κυβερνητικοί κύκλοι, «το νέο σχήμα δεν μπορεί να διασφαλίσει τίποτα αν δεν υπάρχουν ρήτρες προς τους ιδιοκτήτες ότι θα φέρουν δουλειά. Γιατί αν πρόκειται τα ναυπηγεία να ζουν μόνο με τις προμήθειες του Πολεμικού Ναυτικού και του ΟΣΕ, τότε δεν υπάρχει κανείς λόγος τα κέρδη να τα παίρνει η "Abu Dhabi Mar" και όχι το Ελληνικό Δημόσιο και οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία».
Σχολιάζοντας την ανακοίνωση, πηγές του υπουργείου Αμυνας υποστήριξαν ότι εγείρεται μείζον πολιτικό θέμα εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού στην ηγεσία του υπουργείου καθώς, ενώ μέχρι πρόσφατα ήταν αυτοί που έκαναν τις διαπραγματεύσεις μιλώντας με τους Γερμανούς και την «Abu Dhabi Mar», ξαφνικά «αδειάζονται» και τον πρώτο ρόλο παίρνουν η κ. Κατσέλη και ο κ. Παμπούκης. Οσο για την ουσία, οι ίδιοι κύκλοι έλεγαν ότι οι Γερμανοί επέβαλαν αυτό που ήθελαν καθώς η λεγόμενη πώληση είναι στην ουσία αλλαγή ονομασίας. Αυτό διότι η «Abu Dhabi Mar» είναι ο μεγαλομέτοχος της γερμανικής «Thyssen Krupp» που σήμερα είναι ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, εταιρεία που απέτυχε να φέρει έστω και μια δουλειά από το εξωτερικό και το μόνο που έκαναν τα στελέχη της είναι να σπαταλούν το χρήμα των ναυπηγείων μένοντας για χρόνια σε πολυτελείς σουίτες ξενοδοχείων και αδιαφορώντας πλήρως για το μέλλον του Σκαραμαγκά.
Το νέο σχήμα αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα και στην υπόθεση των νέων γαλλικών φρεγατών καθώς είναι περισσότερο από σίγουρο ότι η Γαλλία δεν πρόκειται να δώσει στρατιωτική τεχνογνωσία σε ναυπηγεία που στην ουσία είναι γερμανικά και ανταγωνιστικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου