Τα Νέα
Στα όρια μίνι «ανταρσίας» κινήθηκε χθες μεγάλη μερίδα πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι αρνήθηκαν να μπουν στα κόκπιτ των μαχητικών αεροσκαφών με πρόσχημα ασθένεια και κακή ψυχολογική κατάσταση. Σήμερα πάντως οι πτήσεις πραγματοποιούνται κανονικά.
Με αυτή τη στάση οι πιλότοι θέλησαν να εκφράσουν την αντίθεσή τους για την υπαγωγή του πτητικού επιδόματος στη φορολογική κλίμακα εισοδήματος. Με τη νέα ρύθμιση, καταργείται η αυτοτελής φορολόγηση του πτητικού επιδόματος με 5%, έτσι ο συνυπολογισμός του με τον βασικό μισθό και με την ενιαία φορολόγησή του έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των πραγματικών αποδοχών τους από 370 έως και 600 ευρώ τον μήνα.
Η κίνηση των πιλότων που συμμετείχαν στη «λευκή απεργία» ήρθε μόλις έξι ημέρες μετά την τελευταία δημόσια διαβεβαίωση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου σε συνέντευξη Τύπου ότι, χωρίς να διασπάται η αρχή της κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησης, βρίσκεται σε συνεννόηση με τον υπουργό Οικονομικών ώστε να βρεθεί τρόπος «να είμαστε δίκαιοι απέναντι στους ανθρώπους που εκτίθενται σε κινδύνους για την προστασία της εθνικής ανεξαρτησίας».
Και μίλησε ευθέως για λύση τέτοια «ώστε να αποκατασταθεί η ανταμοιβή που πρέπει να έχουν τα στελέχη μας που είναι ιπτάμενα ή που εκτίθενται σε άλλους αυξημένους κινδύνους». Αρμόδια μάλιστα πηγή είχε πει στα «ΝΕΑ» (20/4/2010) ότι ο τρόπος, τον οποίο επεξεργαζόταν με το υπουργείο Οικονομικών, ήταν η νομοθετική αύξηση του επιδόματος ώστε τελικά οι πιλότοι (όπως και οι αλεξιπτωτιστές και οι βατραχάνθρωποι) να παίρνουν τα ίδια χρήματα στο χέρι.
«Βαθιά απογοήτευση» Βενιζέλου
Αυτός ήταν ο κυριότερος λόγος που έκανε τον κ. Βενιζέλο να αντιδράσει έντονα από το Λουξεμβούργο, όπου βρισκόταν για τη Σύνοδο των υπουργών Αμυνας της Ε.Ε. «Αυτές οι μεθοδεύσεις δεν τιμούν το σώμα των αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας», τόνισε και εξέφρασε τη «βαθιά απογοήτευση» του ελληνικού λαού «για τη μαζική δήλωση δήθεν ψυχολογικής αδυναμίας των ιπταμένων να εκτελέσουν τις μη επιχειρησιακές (σ.σ.: εκπαιδευτικές) πτήσεις». Ιδιαίτερα αιχμηρά ήταν τα σημεία της δήλωσής του στα οποία αναφερόταν ότι με την πράξη τους οι πιλότοι δείχνουν πως πετούν όχι από αίσθηση καθήκοντος αλλά για λόγους οικονομικούς, όπως και ότι ουσιαστικά καταχρώνται τα μέσα πίεσης που διαθέτουν (το πτητικό έργο) για συντεχνιακούς λόγους.
Πάντως, όπως προκύπτει από τη δήλωσή του, ο κ. Βενιζέλος δεν επιχειρεί- αυτή τη στιγμή τουλάχιστον- να αντιμετωπίσει το θέμα νομικά (ποινικά), εξ ου και η αναφορά του ότι εκλαμβάνει το περιστατικό «ως ένα ατυχές και στιγμιαίο σφάλμα εκτίμησης που δεν αντιπροσωπεύει τα στελέχη της Π.Α.». Το πώς θα κινηθεί ο υπουργός το επόμενο διάστημα θα εξαρτηθεί, όπως έλεγαν συνεργάτες του, από τις αναφορές που θα του κάνει η ηγεσία του ΓΕΑ. Ενα από τα στοιχεία που διερευνώνται είναι και αν υπήρξαν πρωτεργάτες που συντόνισαν την κίνηση.
Προκειμένου να κατευναστούν τα πνεύματα- που από μήνες ήταν οξυμμένα- ο αρχηγός της Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Βασίλης Κλόκοζας, πήγε εσπευσμένα στις αεροπορικές βάσεις Ανδραβίδας και Αράξου, όπου και διάβασε στους πιλότους τη δήλωση του υπουργού. Η εικόνα που δινόταν από το Πεντάγωνο χθες το απόγευμα, μετά την αυστηρή δήλωση του υπουργού και τις ομιλίες του αρχηγού ΓΕΑ, είναι πως τα πνεύματα δείχνουν να ηρέμησαν και «το πιθανότερο είναι ότι δεν θα συνεχιστεί η άρνηση των πιλότων να πετάξουν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου