Πηγή: Τα Νέα
Αυξήσεις ύψους 45% πέτυχαν οι εργαζόμενοι της κινεζικής Honda Motors, μετά από απεργία που κράτησε μια εβδομάδα. Το αίτημα της κινητοποίησης ήταν η αύξηση των χαμηλών αποδοχών τους και, μετά την ικανοποίησή του, οι εργαζόμενοι έπιασαν και πάλι δουλειά.
Όπως δήλωσε υπάλληλος της εταιρείας, οι Ιάπωνες διευθυντές της Honda Motors συμφώνησαν να δώσουν αυξήσεις ύψους 45% και να ανεβάσουν τους μισθούς από 980 γιουάν (112,7 ευρώ) στα 1.420 γιουάν (163,34 ευρώ). Επίσης, δέχτηκαν να δώσουν στους περίπου 200 υπαλλήλους μπόνους δύο μισθών εάν η μονάδα αποδειχθεί κερδοφόρα και επιπλέον ένα μηνιαίο «επίδομα διαβίωσης» ύψους 250 γιουάν. «Είμαστε όλοι έτοιμοι να επιστρέψουμε στη δουλειά και όλοι είμαστε ευτυχισμένοι με το αποτέλεσμα», δήλωσε ο εργαζόμενος. Τη λήξη της απεργίας επιβεβαίωσε και η εταιρεία.
Τους προηγούμενους μήνες, μια σειρά από αυτοκτονίες εργατών στην Κίνα είχε προκαλέσει πολλά ερωτηματικά για τις συνθήκες εργασίας τους και είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και κινητοποιήσεων. Οι διακοπές λειτουργίας των εργοστασίων από εργαζόμενους που ζητούσαν αυξήσεις, διέλυσαν πολλές μονάδες τον Μάιο και τον Ιούνιο, αλλά ελαττώθηκαν από το τέλος του προηγούμενου μήνα.
Ασαφής παραμένει, ωστόσο, η κατάσταση σε μία άλλη ιαπωνικής ιδιοκτησίας βιομηχανία, την Omron Corp, που κατασκευάζει ηλεκτρονικά προϊόντα στην πόλη Γκουανγκζού, στη νότια Κίνα. Η εταιρεία ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με τους εργαζόμενους, αλλά η λειτουργία της μονάδας δεν αποκαταστάθηκε, με τους εργαζόμενους να διαψεύδουν ότι η επήλθε συμφωνία. Οι υπάλληλοι ζητούν αύξηση 40% στο μισθό τους, ο οποίος είναι σήμερα 1270 γιουάν (145,95 ευρώ).
Το ξέσπασμα των εργατικών διαφορών έχει επηρεάσει περισσότερες από 10, κυρίως ξένες, βιομηχανικές μονάδες, ανάμεσα στις οποίες την Honda αλλά και το μεγάλο της ανταγωνιστή, την Toyota, εγείροντας ερωτήματα για το μέλλον της φθηνής παραγωγικής βάσης της περιοχής.
Επίσης έχει τεθεί σε αμφισβήτηση το μοντέλο της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν επιλέξει οι δυτικές βιομηχανίες, στο πλαίσιο του οποίου εξαρτώνται από διαφορετικούς προμηθευτές στους οποίους αναθέτουν την κατασκευή μικρών μερών μεγαλύτερων προϊόντων, καθώς ένας μικρός σύνδεσμος μπορεί να αναστατώσει το σύνολο της κατασκευαστικής διαδικασίας.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Honda, κατέστησαν σαφές ότι δεν σκοπεύουν να αλλάξουν την εφοδιαστική αλυσίδα, διότι θα αυξηθεί το κόστος.
Αυξήσεις ύψους 45% πέτυχαν οι εργαζόμενοι της κινεζικής Honda Motors, μετά από απεργία που κράτησε μια εβδομάδα. Το αίτημα της κινητοποίησης ήταν η αύξηση των χαμηλών αποδοχών τους και, μετά την ικανοποίησή του, οι εργαζόμενοι έπιασαν και πάλι δουλειά.
Όπως δήλωσε υπάλληλος της εταιρείας, οι Ιάπωνες διευθυντές της Honda Motors συμφώνησαν να δώσουν αυξήσεις ύψους 45% και να ανεβάσουν τους μισθούς από 980 γιουάν (112,7 ευρώ) στα 1.420 γιουάν (163,34 ευρώ). Επίσης, δέχτηκαν να δώσουν στους περίπου 200 υπαλλήλους μπόνους δύο μισθών εάν η μονάδα αποδειχθεί κερδοφόρα και επιπλέον ένα μηνιαίο «επίδομα διαβίωσης» ύψους 250 γιουάν. «Είμαστε όλοι έτοιμοι να επιστρέψουμε στη δουλειά και όλοι είμαστε ευτυχισμένοι με το αποτέλεσμα», δήλωσε ο εργαζόμενος. Τη λήξη της απεργίας επιβεβαίωσε και η εταιρεία.
Τους προηγούμενους μήνες, μια σειρά από αυτοκτονίες εργατών στην Κίνα είχε προκαλέσει πολλά ερωτηματικά για τις συνθήκες εργασίας τους και είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και κινητοποιήσεων. Οι διακοπές λειτουργίας των εργοστασίων από εργαζόμενους που ζητούσαν αυξήσεις, διέλυσαν πολλές μονάδες τον Μάιο και τον Ιούνιο, αλλά ελαττώθηκαν από το τέλος του προηγούμενου μήνα.
Ασαφής παραμένει, ωστόσο, η κατάσταση σε μία άλλη ιαπωνικής ιδιοκτησίας βιομηχανία, την Omron Corp, που κατασκευάζει ηλεκτρονικά προϊόντα στην πόλη Γκουανγκζού, στη νότια Κίνα. Η εταιρεία ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με τους εργαζόμενους, αλλά η λειτουργία της μονάδας δεν αποκαταστάθηκε, με τους εργαζόμενους να διαψεύδουν ότι η επήλθε συμφωνία. Οι υπάλληλοι ζητούν αύξηση 40% στο μισθό τους, ο οποίος είναι σήμερα 1270 γιουάν (145,95 ευρώ).
Το ξέσπασμα των εργατικών διαφορών έχει επηρεάσει περισσότερες από 10, κυρίως ξένες, βιομηχανικές μονάδες, ανάμεσα στις οποίες την Honda αλλά και το μεγάλο της ανταγωνιστή, την Toyota, εγείροντας ερωτήματα για το μέλλον της φθηνής παραγωγικής βάσης της περιοχής.
Επίσης έχει τεθεί σε αμφισβήτηση το μοντέλο της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν επιλέξει οι δυτικές βιομηχανίες, στο πλαίσιο του οποίου εξαρτώνται από διαφορετικούς προμηθευτές στους οποίους αναθέτουν την κατασκευή μικρών μερών μεγαλύτερων προϊόντων, καθώς ένας μικρός σύνδεσμος μπορεί να αναστατώσει το σύνολο της κατασκευαστικής διαδικασίας.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Honda, κατέστησαν σαφές ότι δεν σκοπεύουν να αλλάξουν την εφοδιαστική αλυσίδα, διότι θα αυξηθεί το κόστος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου