Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

ΜΙΑ ΒΛΑΒΗ ΑΝΑ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΣΤΑ ΕΠΙΒΑΤΗΓΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΕΡΓΑΤΙΚΑ
TVXS

Κάθε δύο μέρες και βλάβη και στα επιβατηγά πλοία από την πρώτη Ιουνίου μέχρι σήμερα. Αυτός είναι περίπου ο μέσος όρος που προκύπτει από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Λιμενικού Σώματος. Με δεδομένο ότι από τις αρχές του έτους έως σήμερα έχουν καταγραφεί 50 περιστατικά σε πλοία τα μισά από τα οποία παρουσιάστηκαν μετά την αρχή της καλοκαιρινής περιόδου, η κατάσταση δείχνει ανησυχητική.

Μόνο τον Ιούνιο καταγράφηκαν συνολικά 20 βλάβες σε πλοία, ενώ στις 17 Ιουνίου σημειώθηκαν 5 περιστατικά την ίδια ημέρα. Άλλα πέντε περιστατικά έχουν καταγραφεί τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουλίου. Οι βλάβες αυτές έχουν με τη σειρά τους προκαλέσει καθυστερήσεις και κατά συνέπεια την ταλαιπωρία των επιβατών που ταξιδεύουν από και προς τα ελληνικά νησιά.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο tvxs, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού), Γιώργος Βλάχος, ο αριθμός των περιστατικών δεν είναι υπερβολικός. «Τα πλοία αυξάνουν κατά πολύ τα δρομολόγια τους το καλοκαίρι. Αντίθετα μένουν στάσιμα όλο το χειμώνα, έτσι είναι λογικό οι βλάβες που σημειώνονται το χειμώνα να είναι κατά πολύ λιγότερες. Τα περιστατικά αυτά δεν είναι ανησυχητικά αλλά εντελώς φυσιολογικό να συμβαίνουν».

Οι περισσότερες βλάβες πάντως παρουσιάζονται σε πλοία άνω των 30 ετών με τα στοιχεία του λιμενικού σώματος να συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς τα υπερήλικα πλοία εμφανίζονται περισσότερες από μία φορές στη σχετική λίστα. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες το 70% του στόλου των εμπορικών πλοίων είναι νεότευκτα. Ο εκσυγχρονισμός του στόλου παρότι έχει περιορίσει δεν μπορεί να εξαλείψει τα περιστατικά των βλαβών στα υπερήλικα πλοία.

Οι δύο παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνιση βλαβών στα πλοία, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού), Σάββα Τσιμπόγλου, είναι η παλαιότητα, η συντήρηση καθώς και η εντατική εκμετάλλευσή τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Υπογραμμίζει πάντως τον παράγοντα συντήρηση. Όπως τονίζει στο tvxs, αρκετές φορές κατά τη συντήρηση γίνεται «παραβίαση των προδιαγραφών από τις εφοπλιστικές εταιρείες προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το κόστος και να μεγιστοποιηθεί το κέρδος. Σημαντικό ρόλο παίζει και ο αριθμός των απασχολούμενων εργαζομένων που συνήθως είναι οι ελάχιστοι δυνατοί».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου