Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ

Εξοπλισμοί
Ριζοσπάστης

Ολοκληρώθηκε τελικά αργά χτες το βράδυ - σύμφωνα με πληροφορίες - η συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης από τη μια και «Thyssen Krupp Marine Systems» (πωλητές) και την «Αbu Dhabi Mar» (αγοραστές) από την άλλη, για τη διάλυση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, την εκποίηση του δημόσιου πλούτου και το ξεκαθάρισμα των 1.300 εργαζομένων που παραμένουν έρμαια των πολυεθνικών και της κυβέρνησης.

Μέχρι εκείνη την ώρα, στο υπουργείο Αμυνας συνεχίζονταν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των νομικών συμβούλων των δύο πλευρών για την τελική διατύπωση των κειμένων, που σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς θα έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι την Πέμπτη.

Οι πληροφορίες έκαναν λόγο για «μικροπροβλήματα» στη διαπραγμάτευση, επιβεβαιώνοντας ότι οι πολυεθνικές ζητούσαν μέχρι τελευταία ώρα τα ρέστα τους για τα Ναυπηγεία, έχοντας ήδη εξασφαλίσει πανωπροίκι τις επιπλέον παραγγελίες του πολεμικού ναυτικού, αλλά και το σφράγισμα του πολιτικού τμήματος των Ναυπηγείων.

Η γερμανική πολυεθνική κατήγγειλε στις 21 Σεπτέμβρη 2009 τη σύμβαση για τα υποβρύχια με το ελληνικό δημόσιο, χωρίς να έχει παραδοθεί τίποτα στο πολεμικό ναυτικό και ενώ το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων - ύψους 2,8 δισ. ευρώ - είχε μπει στα ταμεία της «Thyssen». Από την πλευρά της, η ελληνική κυβέρνηση έχει παραιτηθεί από τις ποινικές ρήτρες ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, για τις πολυετείς καθυστερήσεις στις παραδόσεις των υποβρυχίων.

Σήμερα μεθοδεύει τη λειτουργία ενός μόνο μέρους των Ναυπηγείων, αυτό που κατασκευάζει πολεμικά σκάφη, με στόχο να κλείσει το τμήμα που κατασκευάζει και επισκευάζει εμπορικά πλοία και τροχαίο υλικό, ώστε οι πολυεθνικές να κρατήσουν τα Ναυπηγεία απαλλαγμένα από το πρόστιμο των 250 εκατ. ευρώ που έχει επιβάλει η Κομισιόν για «παράνομες» κρατικές επιδοτήσεις.

Στο πλαίσιο της ίδιας συμφωνίας, η ελληνική κυβέρνηση αποδέχτηκε ακόμα να παραλάβει το υποβρύχιο που «γέρνει», τα τρία που είναι υπό κατασκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αλλά και την παραγγελία δύο επιπλέον, ανεβάζοντας το αρχικό τίμημα του κατασκευαστικού προγράμματος από 2,85 δισ. ευρώ στα 4 δισ. ευρώ περίπου, με ανοιχτό το ενδεχόμενο και άλλων παραγγελιών από το Πολεμικό Ναυτικό διαφόρων τύπων πλοίων επιφανείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου