Δέκα μήνες μετά την πειρατική επίθεση των ισραηλινών κατά του «Στόλου της Ελευθερίας» που κατέληξε στη σφαγή στο «Μαβί Μαρμαρά», οι ισραηλινές αρχές, με την ανοχή της ελληνικής πολιτείας, αρνούνται στην πράξη να αποδεσμεύσουν τα δύο ελληνικά πλοία που συμμετείχαν στην αποστολή αλληλεγγύης προς τους αποκλεισμένους Παλαιστινίους της Γάζας. Το φορτηγό «Ελεύθερη Μεσόγειος» και το επιβατηγό «Σφενδόνη» εξακολουθούν να βρίσκονται δέσμια στο λιμάνι της Χάιφα και οι τοπικές λιμενικές αρχές προβάλλουν συνεχώς γραφειοκρατικά προσκόμματα, ώστε να μην αποδοθούν τα δύο πλοία στους νόμιμους ιδιοκτήτες, την οργάνωση «Ενα Καράβι για τη Γάζα».
Αντίθετα, οι Ισραηλινοί, παρά την κρίση που προκλήθηκε στις διπλωματικές σχέσεις τους με την Τουρκία του Ερντογάν, αποδέσμευσαν από τον περασμένο Αύγουστο όλα τα τουρκικά πλοία, του «Μαβί Μαρμαρά» συμπεριλαμβανομένου, ενώ αρνούνται το νόμιμο και αυτονόητο στην όψιμη σύμμαχο Ελλάδα, που συναινεί σιωπηλά στην υπονόμευση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στην Ανατολική Μεσόγειο. Δέσμια στη Χάιφα και το Ασντοτ παραμένουν και τα πλοία της ιρλανδικής και της αμερικανικής αποστολής του «Στόλου της Ελευθερίας», καθώς και το ιστορικό ελληνικό καΐκι «Αρίων».
Η οργάνωση «Ενα Καράβι για τη Γάζα» έστειλε πραγματογνώμωνα στη Χάιφα και ύστερα από πολλές δυσκολίες -και με τη βοήθεια της ελληνικής πρεσβείας στο Τελ Αβίβ- πραγματοποίησε αυτοψία στην «Ελεύθερη Μεσόγειο» και το «Σφενδόνη» και εξέδωσε πόρισμα.
Στον ελάχιστο χρόνο που του επέτρεψαν οι ισραηλινές αρχές να ερευνήσει την κατάσταση των πλοίων (μόλις δύο ώρες για το καθένα), ο πραγματογνώμονας διαπιστώνει σημαντικές φθορές.
Εντύπωση προκαλεί η αναφορά πως «η γέφυρα στην "Ελεύθερη Μεσόγειο" έχει υποστεί βανδαλισμό, οι μηχανές έχουν υποστεί σημαντικές φθορές, οι χώροι ενδιαίτησης και των δύο πλοίων έχουν λεηλατηθεί».
Αντιπροσωπεία της οργάνωσης (www.ship togaza.gr) είχε την Παρασκευή συνάντηση με το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών για να επιδοθεί διαμαρτυρία και να ζητηθούν εξηγήσεις για τη στάση της κυβέρνησης. Αξιωματούχος του υπουργείου υποστήριξε ότι η Αθήνα μπορεί να κάνει «διακριτική διπλωματική παρέμβαση» για την «Ελεύθερη Μεσόγειο», όχι όμως και για τη «Σφενδόνη», που είναι μεν ελληνόκτητη, φέρει όμως ξένη σημαία. Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών κράτησε αποστάσεις από το πρόβλημα και χαρακτήρισε την αντιδικία των ελλήνων ακτιβιστών με την ισραηλινή πλευρά ως «ιδιωτική υπόθεση».
«Δεν μας πτοούν οι δυσκολίες, εμείς θα ξανασαλπάρουμε για τη Γάζα με άλλα πλοία και ήδη έχει μπει στην τελική ευθεία η επόμενη διεθνής αποστολή του "Στόλου της Ελευθερίας 2". Θα πάμε με διπλάσια πλοία, διπλάσιο κόσμο και μεγαλύτερη αποφασιστικότητα», τονίζει ο Βαγγέλης Πισσίας, ψυχή του διεθνούς κινήματος για την άρση του αποκλεισμού της Γάζας.
Στις 9 και 10 Απριλίου θα συγκληθεί στην Αθήνα το διεθνές συντονιστικό του «Στόλου της Ελευθερίας 2», με τη συμμετοχή αντιπροσωπειών από 30 χώρες που θα πάρουν μέρος στην επόμενη αποστολή. Θα συμμετέχουν πάνω από δεκατέσσερα πλοία, με πάνω από 1.200 εθελοντές. Ο απόπλους προγραμματίζεται για τέλη Μαΐου-αρχές Ιουνίου, ενώ εξελίσεται μια προσπάθεια της ισραηλινής κυβέρνησης να μπλοκάρει τη διεθνή πρωτοβουλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου