Τελικά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και ο ΥΠΕΘΑ Ευ.Βενιζέλος θα κατορθώσουν να σπάσουν το ρεκόρ πτώσης ελικοπτέρων που με τόση «δεινότητα» είχε καταφέρει η ΝΔ: μόνο που οι υπουργοί της ΝΔ Μεϊμαράκης-Σπηλιωτόπουλος έβλεπαν τα ΣΙΝΟΥΚ και τα ιπτάμενα-φέρετρα ΧΙΟΥΙ να πέφτουν σαν τις μύγες συμπαρασύροντας στο θάνατο τα πληρώματα και τους επιβαίνοντες, ενώ οι υπουργοί Βενιζέλος-Μπεγλίτης μετρούν τις πτώσεις των σύγχρονων και πανάκριβων ΑΠΑΤΣΙ, με τον ανάλογο αριθμό απωλειών, εκφράζοντας βέβαια πάντα την λύπη τους!
Βεβαίως, τόσο στην πτώση του ΣΙΝΟΥΚ, όσο και στην πτώση των ΑΠΑΤΣΙ εντύπωση προκαλεί η προσπάθεια των ΓΕΣ-ΓΕΕΘΑ να συγκαλύψουν τις ευθύνες της κατασκευάστριας εταιρείας Boeing.
Τελικά η εκδοχή του ανθρώπινου λάθους, χειριστών και φροντιστών λύνει πολλά προβλήματα σε κυβέρνηση, επιτελείς και κατασκευάστρια εταιρεία! Πως είναι δυνατόν ελικόπτερα με 125 ώρες πτήσεις το πρώτο που έπεσε στις 30 Ιουλίου και 241 ώρες το χθεσινό να πέφτουν έτσι ξαφνικά. Κυριολεκτικά τη τελευταία στιγμή δεν θρηνήσαμε θύματα, αφού το ελικόπτερο άρχισε να φλέγεται στον αέρα και οι δύο χειριστές την τελευταία στιγμή κατόρθωσαν να το προσγειώσουν και να το εγκαταλείψουν πριν τυλιχτεί στις φλόγες.
Μόνο από καθαρή τύχη δεν είχαμε την απώλεια δύο ακόμη νέων ανθρώπων, που αντέδρασαν με ψυχραιμία και επαγγελματισμό. Η φωτιά εκδηλώθηκε μετά από 1 ώρα και 35 λεπτά πτήσης. Οι χειριστές του θεωρούνται έμπειροι. 1450 ώρες πτήσης έχει ο κυβερνήτης και 850 ώρες ο συγκυβερνήτης. Κατάφεραν μέσα σε 40 δευτερόλεπτα, να το «κατεβάσουν» και να σωθούν.
Όμως η τύχη δεν αρκεί. Εκπλήσσεται και τρομάζει κανείς αν σκεφτεί την επικίνδυνη και ανεύθυνη συμπεριφορά που έχουν επιδείξει οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Τα δύο τελευταία ελικόπτερα που έπεσαν, είναι από την τελευταία παραγγελία που είχε κάνει η Ελλάδα. Τα 12 ΑΠΑΤΣΙ, είχαν παραμείνει σχεδόν δύο χρόνια εκτεθειμένα εκτός υποστέγων (!!!) στο αεροδρόμιο των Μεγάρων, λόγω ασυμφωνίας Boeing και ΥΕΘΑ σε θέματα που είχαν να κάνουν με την σύμβαση. Επιπλέον η ελληνική πλευρά είχε υποστηρίξει ότι λόγω της παρατεταμένη αχρησίας στα ελικόπτερα είχαν διαπιστωθεί ακόμη και κομμένα από τρωκτικά καλώδια!
Από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΓΕΣ έχουν καταγραφεί 82 τεχνικά προβλήματα, που περιλαμβάνονται σε σχετικό έγγραφο του προηγούμενου μήνα, που ενημερώνει την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing. Όπως δημοσιεύει η εφημερίδα “Ελευθεροτυπία”, επί δυόμισι χρόνια μάλιστα δεν έχει καν γίνει η λεγόμενη ανασκόπηση της προόδου της σύμβασης PMR, δηλαδή η συνάντηση αρμοδίων της εταιρείας με επιτροπή αξιωματικών του Ε.Σ. για να συζητήσουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται σε τεχνικό επίπεδο και σχέσεων των δύο πλευρών. Αυτό σημαίνει ότι για 2,5 χρόνια η εταιρεία επίσημα τουλάχιστον δε γνώριζε τα προβλήματα που υπάρχουν, παρά την πτώση των ΑΠΑΤΣΙ! Πολύ βολικό για την εταιρεία: δεν με ενημερώνεται επίσημα, άρα δεν υπάρχουν προβλήματα, άρα δεν λογοδοτώ για τα προβληματικά ελικόπτερα που κατασκευάζω…
Στην τελευταία συνάντηση στα 5 Απριλίου, μεταξύ του Β’ Υπαρχηγού ΓΕΣ και του επικεφαλής της Boeing Ευρώπης Ρομπέρτο Βάλα, ακολουθήθηκε μια εκτός προδιαγραφών και κανονισμών διαδικασία και δόθηκε στον υπεύθυνο της εταιρείας ένα άτυπο έγγραφο που περιελάμβανε 13 κύρια σημεία προβλημάτων στις σχέσεις εταιρείας με το ΓΕΣ. Μεταξύ άλλων:
· Καθυστερήσεις της εταιρείας για την παράδοση ανταλλακτικών που έχει συνέπεια τα ελικόπτερα να μένουν στο έδαφος .
· Ο μεγάλος χρόνος επισκευής των κινητήρων από την εταιρεία.
· Η ανάγκη να αναβαθμιστούν τα ελικόπτερα από μπλοκ 2 σε μπλοκ 3.
Να ποια είναι τα τεχνικά προβλήματα που εντοπίζονται και οι Βλάβες που παρουσιάζονται συχνότερα από τα προβλεπόμενα:
· Διαρροές υγρών.
· Προβλήματα στο σύστημα ταχυτήτων.
· Πολλά ηλεκτρολογικά και ηλεκτρονικά προβλήματα
· Προβλήματα στη ροή καυσίμων.
· Πολλά προβλήματα στις βαλβίδες.
· Προβλήματα στην απεικόνιση ενδείξεων στο κράνος ταυ χειριστή, ένα από τα πιο σύγχρονα και πανάκριβα συστήματα
· Προβλήματα στο σύστημα πλοήγησης.
· Στις γεννήτριες.
· Στο επεξεργαστή όπλων.
· Στους ανιχνευτές διεύθυνσης ανέμου κλπ.
Σύμφωνα με την άποψη έμπειρων μηχανικών «καμιά από αυτές τις βλάβες μεμονωμένη δεν είναι ικανή να ρίξει το ελικόπτερο, γιατί καμιά βλάβη, όσο σοβαρή και να είναι δεν ρίχνει κανένα πτητικό μέσο. Αυτό όμως που μπορεί να καταστήσει ένα πτητικό μέσο μη ικανό για πτήση είναι ένας συνδυασμός βλαβών που θα οδηγήσει ή σε απώλεια στήριξης του ελικοπτέρου λόγω μειωμένης ισχύος του κινητήρα ή σε φωτιά ή σε άλλο μεγάλο πρόβλημα»!
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΤΟΥ ΑΠΑΤΣΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΓΕΣ.
Οι χειριστές του ελικοπτέρου ανέφεραν στους ανωτέρους τους, αμέσως μετά από τις προληπτικές εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκαν στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Ο έμπειρος χειριστής Χ.Μπουγάνης με 1476 ώρες πτήσης ανέφερε στην ηγεσία του ΓΕΣ ότι:
•”Τη στιγμή που πετούσαμε σε ύψος 25 μέτρων, διαπιστώσαμε εγώ και ο συγκυβερνήτης μου, ότι είχε προκληθεί φωτιά στο πίσω μέρος της ατράκτου. Καμία σχετική ένδειξη δεν ενεργοποιήθηκε για να μας προειδοποιήσει για τη φωτιά, συνεπώς δεν επρόκειτο για φωτιά που είχε ξεκινήσει από τους κινητήρες”
•”Έστρεψα το ελικόπτερο αριστερά και είδα το χωράφι με μερικά ελαιόδεντρα. Δεν είχαμε επιλογή και ακολουθήσαμε τις διαδικασίες αναγκαστικής προσγείωσης. Ο συγκυβερνήτης μου λειτούργησε απολύτως ψύχραιμα, δεν “έκοψε” τη παροχή καυσίμου και κατορθώσαμε να προσγειωθούμε ανάμεσα στα ελαιόδεντρα”.
•”Έστρεψα το ελικόπτερο αριστερά και είδα το χωράφι με μερικά ελαιόδεντρα. Δεν είχαμε επιλογή και ακολουθήσαμε τις διαδικασίες αναγκαστικής προσγείωσης. Ο συγκυβερνήτης μου λειτούργησε απολύτως ψύχραιμα, δεν “έκοψε” τη παροχή καυσίμου και κατορθώσαμε να προσγειωθούμε ανάμεσα στα ελαιόδεντρα”.
Πρέπει να σημειωθεί ότι μέσα στις βλάβες που έχουν καταγραφεί στο άτυπο έγγραφο του ΓΕΣ προς τη Boeing είναι και τα προβλήματα στις αντλίες καυσίμων !
Προς το παρόν ζούμε το γνωστό και αποκρουστικό σε τέτοιες περιπτώσεις παιχνίδι της ...κολοκυθιάς των ευθυνών. Ενώ πηγές του ΓΕΣ αφήνουν υπονοούμενα για την εταιρεία και την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στα ΑΠΑΤΣΙ, η Boeing επισήμως δεν έχει πάρει θέση, αλλά από συζητήσεις με πηγές επιρρίπτει ευθύνες στους μηχανικούς και στη συντήρηση που τυγχάνουν τα ελικόπτερα από τον Ε.Σ.
Παράλληλα, πάνω από τα συντρίμμια των δύο ελικοπτέρων ΑΠΑΤΣΙ και από τους νεκρούς που έχουμε θρηνήσει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ …τσακώνονται για το ποιος παρέλαβε τα ελικόπτερα!
Το γιατί πέφτουν φαίνεται ότι έχει δευτερεύουσα σημασία για τους “μονομάχους” Ευ.Βενιζέλο και Μ.Τζήμα!
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437 diktiospartakos.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου