http://www.enet.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο προσχέδιο αυτό αποτυπώνεται η νέα λογική, που θέλει την κατάργηση των ζωνών ευθύνης που υπάρχουν σήμερα και ελέγχονται από τα κατά τόπους αεροπορικά στρατηγεία. Επακόλουθο είναι και η κατάργηση των αεροπορικών στρατηγείων της Νάπολης και της Σμύρνης, καθώς όλες οι ΝΑΤΟϊκές αεροπορικές δραστηριότητες θα καθοδηγούνται από ένα αεροπορικό κέντρο. Ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν θα καταργηθούν και τα υποστρατηγεία, όπως αυτό της Λάρισας, που δεν έχουν χώρο ευθύνης.
Πηγές του ελληνικού υπουργείου Αμυνας έλεγαν ότι εδώ και χρόνια το ΝΑΤΟ προσπαθεί να περάσει τη θέση ότι «για τη Συμμαχία δεν υπάρχουν εθνικοί εναέριοι χώροι, αλλά ένας ενιαίος χώρος». Αυτό, όπως διευκρίνιζαν οι ίδιοι κύκλοι, δεν σημαίνει ότι σε εθνικό επίπεδο κάθε χώρα δεν έχει την ευθύνη για τον εναέριο χώρο της, όπως αυτός έχει καθοριστεί από τις διεθνείς συμβάσεις και συνθήκες. Αλλά σε επίπεδο στρατηγικής το ΝΑΤΟ επιθυμεί να βλέπει όλες τις χώρες-μέλη ως μία, άρα και τον εναέριο χώρο τους ως έναν.
Αν και στην πρώτη φάση των συζητήσεων του προσχεδίου, το 2010, υπήρξε βέτο από την πλευρά της Πορτογαλίας, που εμμένει στη θέση να παραμείνει ως έχει το στρατηγείο στην περιοχή της, το θέμα έρχεται προς επανεξέταση και, εφόσον περάσει και από το επίπεδο των πρεσβευτών, αναμένεται να προχωρήσει και να ενταχθεί στη νέα δομή διοίκησης.
Γι' αυτό, αλλά και για όλες τις αλλαγές που προβλέπονται στο σχέδιο της νέας δομής του ΝΑΤΟ ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Βαγγέλης Βενιζέλος, ξεκίνησε σειρά ενημερωτικών επαφών με τους πολιτικούς αρχηγούς, ενώ σήμερα θα ενημερώσει και τη Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής.
Την κατάργηση των αεροπορικών στρατηγείων και υποστρατηγείων και τον έλεγχο ολόκληρου του εναέριου χώρου όλων των μελών της Συμμαχίας από ένα κέντρο, που θα βρίσκεται στη Γερμανία, προτείνεται σε ΝΑΤΟϊκό προσχέδιο, που θα συζητηθεί στο τέλος του μήνα σε επίπεδο πρεσβευτών των χωρών-μελών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο προσχέδιο αυτό αποτυπώνεται η νέα λογική, που θέλει την κατάργηση των ζωνών ευθύνης που υπάρχουν σήμερα και ελέγχονται από τα κατά τόπους αεροπορικά στρατηγεία. Επακόλουθο είναι και η κατάργηση των αεροπορικών στρατηγείων της Νάπολης και της Σμύρνης, καθώς όλες οι ΝΑΤΟϊκές αεροπορικές δραστηριότητες θα καθοδηγούνται από ένα αεροπορικό κέντρο. Ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν θα καταργηθούν και τα υποστρατηγεία, όπως αυτό της Λάρισας, που δεν έχουν χώρο ευθύνης.
Πηγές του ελληνικού υπουργείου Αμυνας έλεγαν ότι εδώ και χρόνια το ΝΑΤΟ προσπαθεί να περάσει τη θέση ότι «για τη Συμμαχία δεν υπάρχουν εθνικοί εναέριοι χώροι, αλλά ένας ενιαίος χώρος». Αυτό, όπως διευκρίνιζαν οι ίδιοι κύκλοι, δεν σημαίνει ότι σε εθνικό επίπεδο κάθε χώρα δεν έχει την ευθύνη για τον εναέριο χώρο της, όπως αυτός έχει καθοριστεί από τις διεθνείς συμβάσεις και συνθήκες. Αλλά σε επίπεδο στρατηγικής το ΝΑΤΟ επιθυμεί να βλέπει όλες τις χώρες-μέλη ως μία, άρα και τον εναέριο χώρο τους ως έναν.
Αν και στην πρώτη φάση των συζητήσεων του προσχεδίου, το 2010, υπήρξε βέτο από την πλευρά της Πορτογαλίας, που εμμένει στη θέση να παραμείνει ως έχει το στρατηγείο στην περιοχή της, το θέμα έρχεται προς επανεξέταση και, εφόσον περάσει και από το επίπεδο των πρεσβευτών, αναμένεται να προχωρήσει και να ενταχθεί στη νέα δομή διοίκησης.
Γι' αυτό, αλλά και για όλες τις αλλαγές που προβλέπονται στο σχέδιο της νέας δομής του ΝΑΤΟ ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Βαγγέλης Βενιζέλος, ξεκίνησε σειρά ενημερωτικών επαφών με τους πολιτικούς αρχηγούς, ενώ σήμερα θα ενημερώσει και τη Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου