http://news.kathimerini.gr
Αφορούν την αγορά στρατιωτικών αεροσκαφών από την εταιρεία EADS
The New York Times
Για πολύμηνες επίπονες διαπραγματεύσεις με τη γερμανική κυβέρνηση προετοιμάζεται η EADS, μητρική εταιρεία της Airbus, καθώς το Βερολίνο επιδιώκει να ακυρώσει συμβόλαια στρατιωτικών αεροσκαφών αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ με την αεροναυπηγική εταιρεία.
Ο Γερμανός υπουργός Αμυνας Τομάς ντε Μεζιέρ και το πρόγραμμα ριζικών περικοπών του αμυντικού προϋπολογισμού κρύβονται πίσω από την απόφαση για ακύρωση των συμβολαίων. Σύμφωνα, λοιπόν, με απόρρητο κυβερνητικό έγγραφο που διέρρευσε στη δημοσιότητα, η γερμανική κυβέρνηση σχεδιάζει να περιορίσει σημαντικά τις αγορές μεταγωγικών Α400, μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon, καθώς και των μεταγωγικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 και των επιθετικών Tiger.
«Πρόκειται για ακόμη ένα κεφάλαιο στο λυπηρό έπος των συρρικνούμενων ευρωπαϊκών προϋπολογισμών, με μεγάλες οικονομικές και πολιτικές συνέπειες. Η αμυντική βιομηχανία θα δυσκολευθεί ιδιαίτερα να απορροφήσει τις περικοπές αυτές, ενώ για μία ακόμη φορά Βρετανοί, Ισπανοί και όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι θα αμφισβητήσουν τη γερμανική πολιτική αξιοπιστία», λέει η Αλεξάντρα Ασμπορν, αναλύτρια της αμυντικής βιομηχανίας στο Λονδίνο.
Λιγότερο από δύο χρόνια αφότου οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις συμφώνησαν σε περίπλοκο σχέδιο διάσωσης του προγράμματος κατασκευής του τετρακινητήριου γίγαντα Α400Μ, η Γερμανία -ο μεγαλύτερος πελάτης του αεροσκάφους- ανακοινώνει ότι προτίθεται να αγοράσει 40 μεταγωγικά, αντί των 53 που είχε αρχικά παραγγείλει. Αυτό θα «υποβιβάσει» τη Γερμανία στη δεύτερη θέση παραγγελιών του Α400Μ, πίσω από τη Γαλλία, που έχει παραγγείλει 50. Η Γερμανία είχε καταθέσει αρχική παραγγελία για 60 τέτοια αεροσκάφη το 2003, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε το 2009, ύστερα από σκληρή διαπραγμάτευση και βάσει σχεδίου διάσωσης, σύμφωνα με το οποίο επτά κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ συμφώνησαν σε δραστική αύξηση της τιμής του αεροσκάφους, ώστε η EADS να εξασφαλίσει το επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ που είχε χάσει από τους Γερμανούς.
Οι περικοπές του γερμανικού αμυντικού προϋπολογισμού έχουν στόχο τον περιορισμό των στρατιωτικών κονδυλίων της χώρας κατά 20%. Το Βερολίνο έχει ανακοινώσει επίσης την πρόθεσή του να μειώσει τον αριθμό των μαχητικών Eurofighter Typhoon που έχει παραγγείλει, από 177 σε 140, ενώ θα παραλάβει μόλις 80 από τα 122 μεταγωγικά ελικόπτερα ΝΗ-90 και 40 από τα 80 επιθετικά ελικόπτερα Tiger για τα οποία είχε δώσει παραγγελία. Αν και η EADS και το γερμανικό υπουργείο Αμυνας απέφυγαν να σχολιάσουν τις προτεινόμενες περικοπές μέχρις ότου ο κ. Ντε Μεζιέρ τις παρουσιάσει επισήμως την ερχόμενη εβδομάδα, ο αντισυνταγματάρχης Χόλγκερ Νόιμαν, εκπρόσωπος του υπουργείου, παραδέχθηκε ότι οι περικοπές θα είναι «βαθιές» και ότι οι συνομιλίες με την EADS και τις θυγατρικές της αναμένονται δύσκολες.
Εκτός από περικοπές σε εξοπλιστικά προγράμματα, η Γερμανία σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό του εν ενεργεία στρατιωτικού προσωπικού της στους 185.000 στρατεύσιμους, από 220.000 που διαθέτει σήμερα, και να καταργήσει την υποχρεωτική θητεία. Την ίδια στιγμή, η EADS δυσκολεύεται να εξασφαλίσει συμβόλαια για το Α400Μ εκτός Ευρώπης, με μόνο της πελάτη τη Μαλαισία.
Αφορούν την αγορά στρατιωτικών αεροσκαφών από την εταιρεία EADS
The New York Times
Για πολύμηνες επίπονες διαπραγματεύσεις με τη γερμανική κυβέρνηση προετοιμάζεται η EADS, μητρική εταιρεία της Airbus, καθώς το Βερολίνο επιδιώκει να ακυρώσει συμβόλαια στρατιωτικών αεροσκαφών αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ με την αεροναυπηγική εταιρεία.
Ο Γερμανός υπουργός Αμυνας Τομάς ντε Μεζιέρ και το πρόγραμμα ριζικών περικοπών του αμυντικού προϋπολογισμού κρύβονται πίσω από την απόφαση για ακύρωση των συμβολαίων. Σύμφωνα, λοιπόν, με απόρρητο κυβερνητικό έγγραφο που διέρρευσε στη δημοσιότητα, η γερμανική κυβέρνηση σχεδιάζει να περιορίσει σημαντικά τις αγορές μεταγωγικών Α400, μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon, καθώς και των μεταγωγικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 και των επιθετικών Tiger.
«Πρόκειται για ακόμη ένα κεφάλαιο στο λυπηρό έπος των συρρικνούμενων ευρωπαϊκών προϋπολογισμών, με μεγάλες οικονομικές και πολιτικές συνέπειες. Η αμυντική βιομηχανία θα δυσκολευθεί ιδιαίτερα να απορροφήσει τις περικοπές αυτές, ενώ για μία ακόμη φορά Βρετανοί, Ισπανοί και όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι θα αμφισβητήσουν τη γερμανική πολιτική αξιοπιστία», λέει η Αλεξάντρα Ασμπορν, αναλύτρια της αμυντικής βιομηχανίας στο Λονδίνο.
Λιγότερο από δύο χρόνια αφότου οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις συμφώνησαν σε περίπλοκο σχέδιο διάσωσης του προγράμματος κατασκευής του τετρακινητήριου γίγαντα Α400Μ, η Γερμανία -ο μεγαλύτερος πελάτης του αεροσκάφους- ανακοινώνει ότι προτίθεται να αγοράσει 40 μεταγωγικά, αντί των 53 που είχε αρχικά παραγγείλει. Αυτό θα «υποβιβάσει» τη Γερμανία στη δεύτερη θέση παραγγελιών του Α400Μ, πίσω από τη Γαλλία, που έχει παραγγείλει 50. Η Γερμανία είχε καταθέσει αρχική παραγγελία για 60 τέτοια αεροσκάφη το 2003, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε το 2009, ύστερα από σκληρή διαπραγμάτευση και βάσει σχεδίου διάσωσης, σύμφωνα με το οποίο επτά κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ συμφώνησαν σε δραστική αύξηση της τιμής του αεροσκάφους, ώστε η EADS να εξασφαλίσει το επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ που είχε χάσει από τους Γερμανούς.
Οι περικοπές του γερμανικού αμυντικού προϋπολογισμού έχουν στόχο τον περιορισμό των στρατιωτικών κονδυλίων της χώρας κατά 20%. Το Βερολίνο έχει ανακοινώσει επίσης την πρόθεσή του να μειώσει τον αριθμό των μαχητικών Eurofighter Typhoon που έχει παραγγείλει, από 177 σε 140, ενώ θα παραλάβει μόλις 80 από τα 122 μεταγωγικά ελικόπτερα ΝΗ-90 και 40 από τα 80 επιθετικά ελικόπτερα Tiger για τα οποία είχε δώσει παραγγελία. Αν και η EADS και το γερμανικό υπουργείο Αμυνας απέφυγαν να σχολιάσουν τις προτεινόμενες περικοπές μέχρις ότου ο κ. Ντε Μεζιέρ τις παρουσιάσει επισήμως την ερχόμενη εβδομάδα, ο αντισυνταγματάρχης Χόλγκερ Νόιμαν, εκπρόσωπος του υπουργείου, παραδέχθηκε ότι οι περικοπές θα είναι «βαθιές» και ότι οι συνομιλίες με την EADS και τις θυγατρικές της αναμένονται δύσκολες.
Εκτός από περικοπές σε εξοπλιστικά προγράμματα, η Γερμανία σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό του εν ενεργεία στρατιωτικού προσωπικού της στους 185.000 στρατεύσιμους, από 220.000 που διαθέτει σήμερα, και να καταργήσει την υποχρεωτική θητεία. Την ίδια στιγμή, η EADS δυσκολεύεται να εξασφαλίσει συμβόλαια για το Α400Μ εκτός Ευρώπης, με μόνο της πελάτη τη Μαλαισία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου