http://www.tanea.gr
Υποναύαρχος του Λιμενικού και τρεις αξιωματικοί βοηθούσαν τη διακίνηση φορτίων τσιγάρων
Υποναύαρχος του Λιμενικού και τρεις αξιωματικοί βοηθούσαν τη διακίνηση φορτίων τσιγάρων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΙΑ ΝΕΣΦΥΓΕ
Με την «προστασία και εποπτεία» ενός υποναυάρχου του Λιμενικού και άλλων τριών αξιωματικών του Σώματος δρούσε, σύμφωνα την Αστυνομία, το δίκτυο των τεσσάρων οργανωμένων συμμοριών διακίνησης φορτίων λαθραίων τσιγάρων.
Ο ανώτερος αξιωματικός και τα άλλα τρία στελέχη του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής συνελήφθησαν και κατηγορούνται ότι παρείχαν σε μελή των κυκλωμάτων πληροφορίες για την επιλογή «ασφαλούς δρομολογίου», της ώρας και του σημείου εκφόρτωσης καθώς και «αναφορά» για τις κινήσεις των λιμενικών Αρχών. Τόσο ο υποναύαρχος όσο και τα άλλα στελέχη λόγω της θέσης τους είχαν τη δυνατότητα να παρέχουν τέτοιου είδους πληροφορίες.
Η ευρείας κλίμακας επιχείρηση της Ελληνικής Αστυνομίας από κοινού με το Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή σε συνεργασία με την ΕΥΠ βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και διεξάγεται σε περιοχές της Αττικής, των Πατρών και των Ιωαννίνων. Από τις μέχρι τώρα έρευνες έχουν συλληφθεί 18 άτομα, ανάμεσά τους και οι τέσσερις αξιωματικοί του Λιμενικού, με την κατηγορία ότι στελέχωναν τις τέσσερις συμμορίες. Ηδη έχουν κατασχεθεί μία νταλίκα με φορτίο 156.500 πακέτα λαθραία τσιγάρα, ενώ μεγάλες ποσότητες τσιγάρων έχουν βρεθεί σε έφοδο που έγινε σε αποθήκη στην Ελευσίνα. Επίσης έχουν κατασχεθεί 160.000 ευρώ ως προερχόμενα από το λαθρεμπόριο, ενώ οι εκτιμήσεις για τους διαφυγόντες δασμούς που υπολογίζονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ θα γίνουν όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες.
Οι έρευνες της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος με τη συνεργασία της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού άρχισαν τον περασμένο Μάρτιο. Σημαντική ήταν η συμβολή της ΕΥΠ για την καταγραφή συνομιλιών ώστε να αποκαλυφθούν πρόσωπα και ο ρόλος τους στο οργανωμένο κύκλωμα.
Το δίκτυο. Χαρακτηριστικό της σύνθεσης του δικτύου είναι ότι τα μέλη των τεσσάρων συμμοριών συνεργάζονταν και εναλλάσσονταν με τη μορφή «συγκοινωνούντων δοχείων».
Τα μέλη του δικτύου ακολουθούσαν συγκεκριμένη μεθοδολογία για να εισάγουν και να διακινούν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό τις τεράστιες ποσότητες των λαθραίων τσιγάρων. Μετέφεραν τα φορτία με φορτηγά πλοία, τα οποία εκμίσθωναν ή κατείχαν, ή τα εισήγαν μέσω εμπορευματοκιβωτίων από τρίτες χώρες προς την Ελλάδα και στη συνέχεια με φορτηγά διεθνών μεταφορών τα προωθούσαν στις αγορές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τα πλωτά μέσα που χρησιμοποιούσαν είχαν σημαία τρίτων χωρών, κινούνταν στα διεθνή ύδατα και είχαν κλειστά τα συστήματα εντοπισμού και δήλωσης πορείας και θέσης, ώστε να αποφεύγουν τους ελέγχους. Τα σκάφη δηλώνονταν είτε ως κενά φορτίου είτε ότι μετέφεραν νόμιμο φορτίο, μη υποκείμενο σε ειδικό φορολογικό έλεγχο. Τα λαθραία τσιγάρα ξεφορτώνονταν από τα πλωτά μέσα σε ερημικές ή απόμερες παραλίες, στη συνέχεια φορτώνονταν σε φορτηγά οχήματα διεθνών μεταφορών συνήθως με ξένες πινακίδες και οδηγούνταν σε αποθήκες, για προώθησή τους στην αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου