http://peiratikoreportaz.blogspot.com
του δημοσιογράφου, Νίκου Πηγαδά
Έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ βομβαρδίζουν την κοινή γνώμη με "ρεπορτάζ",που υμνούν τα...κατορθώματα των Ελλήνων εφοπλιστών,όπως :
" Τόσα πλοία παράγγειλαν σε ξένα ναυπηγεία. Πρώτος παγκοσμίως ο εμπορικός στόλος των Ελλήνων".
Ωστόσο παραλείπουν να αναφέρουν άλλα δεδομένα, που καταδεικνύουν πως ελάχιστα ωφελείται πια η Ελλάδα απο τις διεθνείς επιδόσεις των Ελλήνων εφοπλιστών. Μερικά αποκαλυπτικά στοιχεία:
Α. Σε σύνολο 3.134 ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων άνω των 1.000 κόρων,μόλις τα 873 ταξιδεύουν με ελληνική σημαία. Δηλαδή,ούτε ένα στα τρία.(τα στοιχεία είναι από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών).
Β. Το 1980,με ελληνική σημαία ταξίδευαν 3.942 πλοία (στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας),απασχολώντας συνολικά 120.000 Ελληνες ναυτικούς.Οι συνταξιούχοι ήταν μόλις 29.000 και το ΝΑΤ δεν είχε ελλείμματα ,αφού ο αριθμός των εργαζομένων ήταν τετραπλάσιος απο τον αντίστοιχο των συνταξιούχων.
Γ. Σήμερα, με ελληνική σημαία ταξιδεύουν μόλις 2.014 σκάφη (ποντοπόρα και μη). Το ναυτεργατικό μας δυναμικό αριθμεί μόνο 19.000 εργαζόμενους, ενώ ο αριθμός των συνταξιούχων αναρριχήθηκε στους 71.700! Έτσι , το ΝΑΤ οδηγήθηκε σε πλήρη οικονομική κατάρρευση . Για το 2012, ο προϋπολογισμός του προβλέπει έλλειμμα-μαμούθ, ύψους 1,240 δισεκατομμυρίων ευρώ, που θα καλυφθεί από κρατική επιχορήγηση, όπως γίνεται από το 1990.
Δ. Αποκλειστικά υπεύθυνες για την χρεοκοπία του ΝΑΤ είναι όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 30 χρόνων και τα προκλητικά προνόμια, που αυτές εκχώρησαν στους ποντοπόρους, κυρίως, Ελληνες εφοπλιστές και είναι τα εξής:
1. Η κύρωση των λεγομένων διμερών συμβάσεων για τα ποντοπόρα πλοία. Δηλαδή,το δικαίωμα του πλοιοκτήτη να απολύει το Ελληνικό κατώτερο πλήρωμα και στη θέση του να ναυτολογεί τριτοκοσμικούς, ανασφάλιστους με μισθούς πείνας. Η πρώτη κύρωση έγινε δοκιμαστικά για 6 μήνες επι κυβέρνησης Γ.Ράλλη. Ο πρώτος υπουργός Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ, ο Στάθης Γιώτας,αρνήθηκε να την ανανεώσει για αυτό και...αναδομήθηκε (6/7/1982). Ακολούθησε η οριστική εφαρμογή του εξοντωτικού για τους ναυτικούς μας και το ΝΑΤ μέτρου. Μοναδικοί κερδισμένοι οι εεφοπλιστές και τα ξένα ναυπηγεία.
2. Η σταδιακή μείωση των οργανικών συνθέσεων στα ποντοπόρα
"Από το 1980, 11 φορές μειώθηκαν οι οργανικές συνθέσεις. Οι 9 επί ΠΑΣΟΚ και οι 2 επι Νέας Δημοκρατίας",επισημαίνει, ο πατριάρχης του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος Θανάσης Σταματόπουλος, προσθέτοντας:
"Σήμερα,στα περισσότερα ποντοπόρα από τους 28-30 έχουν απομείνει 3-4 Ελληνες.Οι υπόλοιποι είναι ανασφάλιστοι αλλοδαποί. Πως θα κυβερνηθούν τα πλοία μεσοπέλαγα. Εκτός αν βοηθήσουν οι...γλάροι".
Για επιδοματικού επιπέδου μνημονιακές συντάξεις, ο κ. Σταματόπουλος τονίζει:
"Μέχρι τώρα οι συντάξεις μας μειώθηκαν κατά 45%.Αν συνυπολογιστούν, ο 13ος και ο 14ος μισθός, η μείωση ξεπερνάει το 60%" !
Απορία :
Η κυβέρνηση των μνημονίων και της δουλοπρέπειας γιατί δεν φορολογεί, έστω με ένα ευρώ τους Ελληνες εφοπλιστές;
του δημοσιογράφου, Νίκου Πηγαδά
Έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ βομβαρδίζουν την κοινή γνώμη με "ρεπορτάζ",που υμνούν τα...κατορθώματα των Ελλήνων εφοπλιστών,όπως :
" Τόσα πλοία παράγγειλαν σε ξένα ναυπηγεία. Πρώτος παγκοσμίως ο εμπορικός στόλος των Ελλήνων".
Ωστόσο παραλείπουν να αναφέρουν άλλα δεδομένα, που καταδεικνύουν πως ελάχιστα ωφελείται πια η Ελλάδα απο τις διεθνείς επιδόσεις των Ελλήνων εφοπλιστών. Μερικά αποκαλυπτικά στοιχεία:
Α. Σε σύνολο 3.134 ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων άνω των 1.000 κόρων,μόλις τα 873 ταξιδεύουν με ελληνική σημαία. Δηλαδή,ούτε ένα στα τρία.(τα στοιχεία είναι από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών).
Β. Το 1980,με ελληνική σημαία ταξίδευαν 3.942 πλοία (στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας),απασχολώντας συνολικά 120.000 Ελληνες ναυτικούς.Οι συνταξιούχοι ήταν μόλις 29.000 και το ΝΑΤ δεν είχε ελλείμματα ,αφού ο αριθμός των εργαζομένων ήταν τετραπλάσιος απο τον αντίστοιχο των συνταξιούχων.
Γ. Σήμερα, με ελληνική σημαία ταξιδεύουν μόλις 2.014 σκάφη (ποντοπόρα και μη). Το ναυτεργατικό μας δυναμικό αριθμεί μόνο 19.000 εργαζόμενους, ενώ ο αριθμός των συνταξιούχων αναρριχήθηκε στους 71.700! Έτσι , το ΝΑΤ οδηγήθηκε σε πλήρη οικονομική κατάρρευση . Για το 2012, ο προϋπολογισμός του προβλέπει έλλειμμα-μαμούθ, ύψους 1,240 δισεκατομμυρίων ευρώ, που θα καλυφθεί από κρατική επιχορήγηση, όπως γίνεται από το 1990.
Δ. Αποκλειστικά υπεύθυνες για την χρεοκοπία του ΝΑΤ είναι όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 30 χρόνων και τα προκλητικά προνόμια, που αυτές εκχώρησαν στους ποντοπόρους, κυρίως, Ελληνες εφοπλιστές και είναι τα εξής:
1. Η κύρωση των λεγομένων διμερών συμβάσεων για τα ποντοπόρα πλοία. Δηλαδή,το δικαίωμα του πλοιοκτήτη να απολύει το Ελληνικό κατώτερο πλήρωμα και στη θέση του να ναυτολογεί τριτοκοσμικούς, ανασφάλιστους με μισθούς πείνας. Η πρώτη κύρωση έγινε δοκιμαστικά για 6 μήνες επι κυβέρνησης Γ.Ράλλη. Ο πρώτος υπουργός Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ, ο Στάθης Γιώτας,αρνήθηκε να την ανανεώσει για αυτό και...αναδομήθηκε (6/7/1982). Ακολούθησε η οριστική εφαρμογή του εξοντωτικού για τους ναυτικούς μας και το ΝΑΤ μέτρου. Μοναδικοί κερδισμένοι οι εεφοπλιστές και τα ξένα ναυπηγεία.
2. Η σταδιακή μείωση των οργανικών συνθέσεων στα ποντοπόρα
"Από το 1980, 11 φορές μειώθηκαν οι οργανικές συνθέσεις. Οι 9 επί ΠΑΣΟΚ και οι 2 επι Νέας Δημοκρατίας",επισημαίνει, ο πατριάρχης του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος Θανάσης Σταματόπουλος, προσθέτοντας:
"Σήμερα,στα περισσότερα ποντοπόρα από τους 28-30 έχουν απομείνει 3-4 Ελληνες.Οι υπόλοιποι είναι ανασφάλιστοι αλλοδαποί. Πως θα κυβερνηθούν τα πλοία μεσοπέλαγα. Εκτός αν βοηθήσουν οι...γλάροι".
Για επιδοματικού επιπέδου μνημονιακές συντάξεις, ο κ. Σταματόπουλος τονίζει:
"Μέχρι τώρα οι συντάξεις μας μειώθηκαν κατά 45%.Αν συνυπολογιστούν, ο 13ος και ο 14ος μισθός, η μείωση ξεπερνάει το 60%" !
Απορία :
Η κυβέρνηση των μνημονίων και της δουλοπρέπειας γιατί δεν φορολογεί, έστω με ένα ευρώ τους Ελληνες εφοπλιστές;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου