Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Την άρση του εμπάργκο ζητά ο Σκαραμαγκάς

http://www.tanea.gr
Ρεπορτάζ Γιώργος Πουλερές

Μόνο οι παραγγελίες πολεμικών σκαφών και από άλλες χώρες πέραν της Ελλάδας θα μπορέσουν να διατηρήσουν στη ζωή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και κατ' επέκτασιν τις 1.200 θέσεις εργασίας. Σε αντίθετη περίπτωση, ένα από τα μεγαλύτερα σε δυνατότητες ναυπηγεία της Μεσογείου που πριν από μερικές δεκαετίες ναυπηγούσε πλοία όχι μόνο του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας αλλά και εμπορικά, είναι καταδικασμένο είτε να κλείσει είτε να απολύσει πάνω από τους μισούς εργαζομένους.
Η γκρίζα προοπτική δεν φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα τους αξιωματούχους των Βρυξελλών, ειδικά τον καθ' ύλην αρμόδιο επίτροπο Ανταγωνιστικότητας Χοακίμ Αλμούνια, ο οποίος έχει απαγορεύσει στα Ναυπηγεία να κατασκευάζουν και να επισκευάζουν πλοία του εμπορικού ναυτικού αλλά και πολεμικά άλλων χωρών εκτός της Ελλάδος.
Πριν από μερικές ημέρες ο λιβανέζος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ισκαντάρ Σαφά συναντήθηκε με στελέχη του συνδικάτου Τρίαινα και τους είπε ότι μπορεί να φέρει άμεσα στα Ναυπηγεία πέντε - έξι παραγγελίες από τρίτες χώρες, αρκεί η ελληνική κυβέρνηση να πετύχει την άρση του κοινοτικού εμπάργκο που αφορά την κατασκευή πολεμικών πλοίων στον Σκαραμαγκά.
Οι παραγγελίες αυτές είναι υποβρύχια και ελικοπτεροφόρα πλοία για το Πολεμικό Ναυτικό χωρών όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Πακιστάν, η Ινδονησία και άλλων αραβικών χωρών.
Κυβερνητικοί παράγοντες έχουν διαμηνύσει ότι έχουν γίνει σχετικές κρούσεις προς την πλευρά των Βρυξελλών, αλλά το θέμα της άρσης του εμπάργκο για την κατασκευή και επισκευή πολεμικών σκαφών από τον Σκαραμαγκά παραμένει κλειδαμπαρωμένο στα συρτάρια των γραφείων του κ. Αλμούνια.


Υποαπασχολούνται. Ηδη εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι στο ναυπηγείο υποαπασχολούνται, καθώς τα τρία από τα τέσσερα σύγχρονα υποβρύχια που έχουν κατασκευαστεί με γερμανική τεχνογνωσία βρίσκονται στη φάση της ολοκλήρωσής τους, όπως και το αδελφό υποβρύχιο «Παπανικολής». Η σύμβαση ανάμεσα στα Ναυπηγεία και το Πολεμικό Ναυτικό που προβλέπει την κατασκευή άλλων δύο υποβρυχίων δεν προχωράει, κάτι που σχετίζεται και με τις τρεις αλλαγές στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας που έγιναν από τον περασμένο Ιούνιο. Εάν η σύμβαση αυτή υπογραφεί και τα Ναυπηγεία πάρουν την παραγγελία, θα είναι σε θέση να απασχολούν για άλλα πέντε χρόνια τους 500 από τους 1.200 εργαζομένους.
Σε κάθε περίπτωση, ο Σκαραμαγκάς που ιδρύθηκε από τον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο, κρατικοποιήθηκε αργότερα, για να πωληθεί στη συνέχεια στους Γερμανούς, δεν μπορεί να επιβιώσει μόνο με τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Ούτε βέβαια ο λιβανέζος Ισκαντάρ Σαφά που πρόσφατα μπήκε και στο Διοικητικό Συμβούλιο της Μαρφίν είναι διατεθειμένος να παραμείνει σε ένα ναυπηγείο που οι πελάτες του είναι οι εξής... ένας, το ελληνικό Δημόσιο, το οποίο ούτως η άλλως βρίσκεται αντιμέτωπο με τη χειρότερη δημοσιονομική κρίση της μεταπολεμικής ιστορίας του και, κατά συνέπεια, οι αμυντικές του δαπάνες υπόκεινται στη δημοσιονομική λιτότητα της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου