http://www.imerisia.gr
Το σκάνδαλο των υποβρυχίων κάθε άλλο παρά μπορεί να κλείσει με την προφυλάκιση του Άκη Τσοχατζόπουλου και των τεσσάρων συνεργατών του. Και τούτο διότι είναι διαχρονικό και οι παρενέργειες του ταλαιπωρούν την παρούσα κυβέρνηση. Μάλιστα αυτές τις μέρες και ενώ ο πρώην υπουργός Άμυνας που υπέγραψε την αρχική σύμβαση των υποβρυχίων έπαιρνε το δρόμο για τις φυλακές του Κορυδαλλού, οι Γερμανοί μαζί με τους Λιβανέζους συνεταίρους τους έβαζαν το «μαχαίρι» στο… λαιμό της κυβέρνησης απαιτώντας «εδώ και τώρα» 140 εκατ. ευρώ ως άλλη μία δόση από τις εκατοντάδες που έχουν λάβει για την κατασκευή των 6 υποβρυχίων που ωστόσο έχουν παραδώσει μόνο ένα!
Η τελευταία γερμανολιβανέζικη αξίωση για επιπλέον 140 εκατ. ευρώ στηρίζεται στην υπεροχή που διαθέτουν από την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν το 2010 με το ελληνικό δημόσιο αγοράζοντας με ένα ευρώ τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και παίρνοντας από το ελληνικό δημόσιο ως «προίκα» ένα δισ. ευρώ για την κατασκευή δύο επιπλέον υποβρυχίων. Παράλληλα χρησιμοποιούν τους 1.200 εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ως μοχλό πίεσης ανακοινώνοντας μία μέρα απασχόλησης την εβδομάδα.
Στραβό ξεκίνημα
Όλα ξεκίνησαν στραβά και εσπευσμένα στο «γάμο» των Αράβων με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Κατ' αρχάς, κύριος μέτοχος του Σκαραμαγκά δεν είναι η Abu Dhabi Mar (ADM) της πριγκιπικής οικογένειας του Εμιράτου, όπως αναφέρεται κατά κόρον στην Αιτιολογική Έκθεση του Νόμου και το Ν.3885/2010. Μέτοχος είναι μία γερμανική ΕΠΕ, η «Hörn Beteiligungs GmbH», που ανήκει σε εταιρεία της οικογένειας του Λιβανέζου επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα με έδρα τη Βηρυτό και με μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ.
Προφανώς ως προς την ακριβή ταυτότητα και επιφάνεια του αγοραστή εξαπατήθηκαν τόσο η κοινή γνώμη όσο και η Βουλή. Εκ των υστέρων μάλιστα για να καλυφθεί η «γκάφα» της «απουσίας» της ADM, χρειάστηκε τροπολογία στο Νόμο 3885, με την οποία η Εταιρεία Privinvest του Ι. Safa χαρακτηρίσθηκε ως «συνδεδεμένη» με την ADM. Και όλα αυτά, ενώ το ελληνικό δημόσιο εν όψει Μνηνονίου πλήρωσε άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ στη γαλλική εταιρεία συμβούλων LAZARD για την εκτίμηση της φερεγγυότητας και επιφάνειας εταιρείας της πριγκιπικής οικογένειας του Abu Dhabi!.. Σε κανένα κείμενο ή ανακοίνωση δεν αναφέρεται εκτίμηση της Privinvest ή της Hörn!..
Το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε στα ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκά) από τον Οκτώβριο του 2010 μέχρι σήμερα 400 εκατ. ευρώ, ενώ η Hörn και τα ΕΝΑΕ απαιτούν «εδώ και τώρα» επιπλέον 130 εκατ. ευρώ. Δηλαδή βάσει της σύμβασης του 2010 το ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε να πληρώσει 500 εκατ. ευρώ εντός 13 μηνών χωρίς καμία εξασφάλιση!.. Το σύνολο των προβλεπόμενων από τη Σύμβαση του 2010 μεταξύ Δημοσίου και Αγοραστή είναι 1.321 εκατ. ευρώ κατανεμημένα από το 2010 μέχρι και το 2018.
Καμία εγγύηση
Η Σύμβαση του 2010 δεν προβλέπει καμία εγγύηση για εξασφάλιση του Δημοσίου και επιπλέον όλες αυτές οι πληρωμές δεν συνδέονται με οποιαδήποτε πρόοδο του Έργου, δηλαδή της κατασκευής των υποβρυχίων. Και αυτή η πρωτόγνωρη υποχώρηση σε βάρος του ελληνικού δημοσίου έγινε για να περισωθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως απροκάλυπτα ομολογεί ο Λιβανέζος επιχειρηματίας Ι. Σάφα. Το «ασύνδετο» των πληρωμών με την πρόοδο των εργασιών αναφέρεται από τον Ι. Σάφα σε επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών στις 2 Δεκεμβρίου 2011, ως η «λεπτή εξίσωση που καθιερώθηκε προκειμένου να περισωθούν τα ΕΝΑΕ».
Είναι σαφές ότι το ελληνικό δημόσιο βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Εάν σήμερα καταγγελθεί για οποιονδήποτε λόγο η Σύμβαση του 2010, η Hörn ή τα ΕΝΑΕ δικαιούνται να κρατήσουν τα ήδη καταβληθέντα 400 εκατομμύρια ευρώ χωρίς το Δημόσιο να μπορεί να ζητήσει επιστροφή έστω και ενός ευρώ!
Κανένας έλεγχος
Η Σύμβαση του 2010
Οι Γερμανοί κατάφεραν με τη Σύμβαση του 2010:
Υποψήφιοι
Τελικά τρεις ναυάρχους συμπεριέλαβε στα ψηφοδέλτιά της η Ν.Δ. Τον Γ. Καραμαλίκη στην Αχαΐα, το Δ. Παπαγιαννίδη στη Λέσβο και το Στ. Γκίκα στην Κέρκυρα.
Κατά σύμπτωση και οι τρεις «γαλάζιοι» ναύαρχοι υπήρξαν συνεργάτες του Β. Μεϊμαράκη στο υπουργείο Άμυνας. Ο Γ. Καραμανλίκης αρχηγός ΓΕΝ, ο Δ. Παπαγιαννίδης προσωπάρχης του Ναυτικού και ο Στ. Γκίκας Διευθυντής Ενημέρωσης... Κατά τ΄ άλλα, οι τοποθετήσεις και οι κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις δεν γίνονται με κομματικά κριτήρια!
Πορτρέτα
Λάτρης της ιστορίας και των παραδόσεων ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Μ. Κωσταράκος.
Έδωσε εντολή οι κρύες αίθουσες τιμών και παρουσιάσεων του ΓΕΕΘΑ, καθώς και η αίθουσα ΣΑΓΕ να διακοσμηθούν με σύμβολα και πορτρέτα στρατιωτικών που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη σύγχρονη ιστορία της χώρας.
Υπέρβαρος
Τραγέλαφος στο Πολεμικό Ναυτικό και ύστερα από τη φετινή εντολή για «αυτοσυγκράτηση» από τους αξιολογούντες κατά τη σύνταξη των εκθέσεων ικανότητας των μονίμων στελεχών.
Μόνιμος του Ναυτικού, χαρακτηριστικά υπέρβαρος, πέρυσι βαθμολογήθηκε με άριστα, ενώ φέτος παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλε χάνοντας περισσότερα από σαράντα κιλά, βαθμολογήθηκε από τον ίδιο αξιολογούντα με «καλώς»! Και όλα αυτά συνέβησαν σε υπηρεσία του Κολωνακίου...
Ο άλλος... δρόμος
Δεκαέξι χρόνια μετά την κρίση των Ιμίων, ο ναύαρχος Λυμπέρης ξαναχτύπησε με το νέο του σύγγραμμα «Ο δρόμος των στρατιωτικών» υποστηρίζοντας ότι :«Η κρίση που διερχόμεθα είναι κυρίως πνευματική, εθνικής ταυτότητας και εθνικής κυριαρχίας».
Όσοι έχουν τη δύναμη και το κουράγιο να παρακολουθήσουν τη σκέψη του ναυάρχου Λυμπέρη, δεν έχουν παρά να προστρέξουν στις εκδόσεις «Εν πλω».
Προμήθεια
Η ΕΛΒΟ παρέδωσε 15 στρατιωτικά φορτηγά στο υπουργείο Άμυνας της Κύπρου. Ήδη έχει υλοποιηθεί η μισή παραγγελία. Έχουν παραδοθεί 153 οχήματα, από τα 309 που είναι η συνολική προμήθεια.
Ευτυχώς, υπάρχει και η Κύπρος που στηρίζει την ελληνική αμυντική βιομηχανία, διότι οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις πλέον δεν θα μπορούν να αγοράσουν ούτε καρφίτσα...
Το σκάνδαλο των υποβρυχίων κάθε άλλο παρά μπορεί να κλείσει με την προφυλάκιση του Άκη Τσοχατζόπουλου και των τεσσάρων συνεργατών του. Και τούτο διότι είναι διαχρονικό και οι παρενέργειες του ταλαιπωρούν την παρούσα κυβέρνηση. Μάλιστα αυτές τις μέρες και ενώ ο πρώην υπουργός Άμυνας που υπέγραψε την αρχική σύμβαση των υποβρυχίων έπαιρνε το δρόμο για τις φυλακές του Κορυδαλλού, οι Γερμανοί μαζί με τους Λιβανέζους συνεταίρους τους έβαζαν το «μαχαίρι» στο… λαιμό της κυβέρνησης απαιτώντας «εδώ και τώρα» 140 εκατ. ευρώ ως άλλη μία δόση από τις εκατοντάδες που έχουν λάβει για την κατασκευή των 6 υποβρυχίων που ωστόσο έχουν παραδώσει μόνο ένα!
Η τελευταία γερμανολιβανέζικη αξίωση για επιπλέον 140 εκατ. ευρώ στηρίζεται στην υπεροχή που διαθέτουν από την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν το 2010 με το ελληνικό δημόσιο αγοράζοντας με ένα ευρώ τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και παίρνοντας από το ελληνικό δημόσιο ως «προίκα» ένα δισ. ευρώ για την κατασκευή δύο επιπλέον υποβρυχίων. Παράλληλα χρησιμοποιούν τους 1.200 εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ως μοχλό πίεσης ανακοινώνοντας μία μέρα απασχόλησης την εβδομάδα.
Στραβό ξεκίνημα
Όλα ξεκίνησαν στραβά και εσπευσμένα στο «γάμο» των Αράβων με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Κατ' αρχάς, κύριος μέτοχος του Σκαραμαγκά δεν είναι η Abu Dhabi Mar (ADM) της πριγκιπικής οικογένειας του Εμιράτου, όπως αναφέρεται κατά κόρον στην Αιτιολογική Έκθεση του Νόμου και το Ν.3885/2010. Μέτοχος είναι μία γερμανική ΕΠΕ, η «Hörn Beteiligungs GmbH», που ανήκει σε εταιρεία της οικογένειας του Λιβανέζου επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα με έδρα τη Βηρυτό και με μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ.
Προφανώς ως προς την ακριβή ταυτότητα και επιφάνεια του αγοραστή εξαπατήθηκαν τόσο η κοινή γνώμη όσο και η Βουλή. Εκ των υστέρων μάλιστα για να καλυφθεί η «γκάφα» της «απουσίας» της ADM, χρειάστηκε τροπολογία στο Νόμο 3885, με την οποία η Εταιρεία Privinvest του Ι. Safa χαρακτηρίσθηκε ως «συνδεδεμένη» με την ADM. Και όλα αυτά, ενώ το ελληνικό δημόσιο εν όψει Μνηνονίου πλήρωσε άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ στη γαλλική εταιρεία συμβούλων LAZARD για την εκτίμηση της φερεγγυότητας και επιφάνειας εταιρείας της πριγκιπικής οικογένειας του Abu Dhabi!.. Σε κανένα κείμενο ή ανακοίνωση δεν αναφέρεται εκτίμηση της Privinvest ή της Hörn!..
Το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε στα ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκά) από τον Οκτώβριο του 2010 μέχρι σήμερα 400 εκατ. ευρώ, ενώ η Hörn και τα ΕΝΑΕ απαιτούν «εδώ και τώρα» επιπλέον 130 εκατ. ευρώ. Δηλαδή βάσει της σύμβασης του 2010 το ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε να πληρώσει 500 εκατ. ευρώ εντός 13 μηνών χωρίς καμία εξασφάλιση!.. Το σύνολο των προβλεπόμενων από τη Σύμβαση του 2010 μεταξύ Δημοσίου και Αγοραστή είναι 1.321 εκατ. ευρώ κατανεμημένα από το 2010 μέχρι και το 2018.
Καμία εγγύηση
Η Σύμβαση του 2010 δεν προβλέπει καμία εγγύηση για εξασφάλιση του Δημοσίου και επιπλέον όλες αυτές οι πληρωμές δεν συνδέονται με οποιαδήποτε πρόοδο του Έργου, δηλαδή της κατασκευής των υποβρυχίων. Και αυτή η πρωτόγνωρη υποχώρηση σε βάρος του ελληνικού δημοσίου έγινε για να περισωθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως απροκάλυπτα ομολογεί ο Λιβανέζος επιχειρηματίας Ι. Σάφα. Το «ασύνδετο» των πληρωμών με την πρόοδο των εργασιών αναφέρεται από τον Ι. Σάφα σε επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών στις 2 Δεκεμβρίου 2011, ως η «λεπτή εξίσωση που καθιερώθηκε προκειμένου να περισωθούν τα ΕΝΑΕ».
Είναι σαφές ότι το ελληνικό δημόσιο βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Εάν σήμερα καταγγελθεί για οποιονδήποτε λόγο η Σύμβαση του 2010, η Hörn ή τα ΕΝΑΕ δικαιούνται να κρατήσουν τα ήδη καταβληθέντα 400 εκατομμύρια ευρώ χωρίς το Δημόσιο να μπορεί να ζητήσει επιστροφή έστω και ενός ευρώ!
Κανένας έλεγχος
Η Σύμβαση του 2010
Οι Γερμανοί κατάφεραν με τη Σύμβαση του 2010:
- Να μεταφέρουν το χρόνο δοκιμών του «Ωκεανός» προς τα τέλη του 2012 αντί της συμβατικής προθεσμίας του 2008. Δηλαδή, πριν ξεκινήσουν οι δοκιμές του «Ωκεανός» θα έχουν καταβληθεί επιπλέον 671 εκατ. ευρώ.
- Να εξασφαλίσουν ότι δεν ισχύουν ρήτρες καθυστέρησης για το σύνολο των Προγραμμάτων «Αρχιμήδης» και «Ποσειδών», και επιπλέον δεν προβλέπονται ρήτρες απόρριψης για οποιονδήποτε λόγο για τα δύο επιπλέον υποβρύχια τύπου 214 (5ο και 6ο) που αντικατέστησαν τα δύο μη «εκσυγχρονισθέντα» υποβρύχια τύπου 209.
- «Φόρτωσαν» στο Δημόσιο «ανταλλακτικά και υλικά για τα υποβρύχια τύπου 209 αξίας 117 εκατ. ευρώ, χωρίς να γίνει κανένας έλεγχος κοστολογικός, ποσοτικός, ποιοτικός, χρηστικότητας. Όπως παρατηρούν δικαστικοί κύκλοι, και μόνο το θέμα των ανταλλακτικών αυτών συνιστά βαρύτατη αμέλεια και παράβλεψη σε βάρος του Δημοσίου.
Υποψήφιοι
Τελικά τρεις ναυάρχους συμπεριέλαβε στα ψηφοδέλτιά της η Ν.Δ. Τον Γ. Καραμαλίκη στην Αχαΐα, το Δ. Παπαγιαννίδη στη Λέσβο και το Στ. Γκίκα στην Κέρκυρα.
Κατά σύμπτωση και οι τρεις «γαλάζιοι» ναύαρχοι υπήρξαν συνεργάτες του Β. Μεϊμαράκη στο υπουργείο Άμυνας. Ο Γ. Καραμανλίκης αρχηγός ΓΕΝ, ο Δ. Παπαγιαννίδης προσωπάρχης του Ναυτικού και ο Στ. Γκίκας Διευθυντής Ενημέρωσης... Κατά τ΄ άλλα, οι τοποθετήσεις και οι κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις δεν γίνονται με κομματικά κριτήρια!
Πορτρέτα
Λάτρης της ιστορίας και των παραδόσεων ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Μ. Κωσταράκος.
Έδωσε εντολή οι κρύες αίθουσες τιμών και παρουσιάσεων του ΓΕΕΘΑ, καθώς και η αίθουσα ΣΑΓΕ να διακοσμηθούν με σύμβολα και πορτρέτα στρατιωτικών που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη σύγχρονη ιστορία της χώρας.
Υπέρβαρος
Τραγέλαφος στο Πολεμικό Ναυτικό και ύστερα από τη φετινή εντολή για «αυτοσυγκράτηση» από τους αξιολογούντες κατά τη σύνταξη των εκθέσεων ικανότητας των μονίμων στελεχών.
Μόνιμος του Ναυτικού, χαρακτηριστικά υπέρβαρος, πέρυσι βαθμολογήθηκε με άριστα, ενώ φέτος παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλε χάνοντας περισσότερα από σαράντα κιλά, βαθμολογήθηκε από τον ίδιο αξιολογούντα με «καλώς»! Και όλα αυτά συνέβησαν σε υπηρεσία του Κολωνακίου...
Ο άλλος... δρόμος
Δεκαέξι χρόνια μετά την κρίση των Ιμίων, ο ναύαρχος Λυμπέρης ξαναχτύπησε με το νέο του σύγγραμμα «Ο δρόμος των στρατιωτικών» υποστηρίζοντας ότι :«Η κρίση που διερχόμεθα είναι κυρίως πνευματική, εθνικής ταυτότητας και εθνικής κυριαρχίας».
Όσοι έχουν τη δύναμη και το κουράγιο να παρακολουθήσουν τη σκέψη του ναυάρχου Λυμπέρη, δεν έχουν παρά να προστρέξουν στις εκδόσεις «Εν πλω».
Προμήθεια
Η ΕΛΒΟ παρέδωσε 15 στρατιωτικά φορτηγά στο υπουργείο Άμυνας της Κύπρου. Ήδη έχει υλοποιηθεί η μισή παραγγελία. Έχουν παραδοθεί 153 οχήματα, από τα 309 που είναι η συνολική προμήθεια.
Ευτυχώς, υπάρχει και η Κύπρος που στηρίζει την ελληνική αμυντική βιομηχανία, διότι οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις πλέον δεν θα μπορούν να αγοράσουν ούτε καρφίτσα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου