http://www.imerisia.gr
«Οσμή» σκανδάλου αναδύεται από τη σύμβαση αγοράς των δώδεκα ιταλικών μεταφορικών αεροσκαφών C-27J, τη μη εκτέλεση του συνόλου των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων αλλά και από την εσπευσμένη απόφαση του ΚΥΣΕΑ να ακυρώσει την αγορά των τεσσάρων από τα δώδεκα αεροσκάφη που είχαν παραγγελθεί το 2011. Ειδικότερα με την ακύρωση της παραγγελίας των τεσσάρων τελευταίων C-27J, το ελληνικό δημόσιο εκτιμάται ότι θα ζημιωθεί κατά 100 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καρπωθεί η κατασκευάστρια εταιρεία η οποία είναι έτοιμη να τα πουλήσει σε τρίτη χώρα... Σύμφωνα με το φάκελο της συγκεκριμένης σύμβασης το 2001 η Πολεμική Αεροπορία είχε υπογράψει σύμβαση προμήθειας 12 Αεροσκαφών C-27J με την ιταλική εταιρεία ALENIA. Η συμφωνία αυτή είχε χαρακτηριστεί «άκρως συμφέρουσα» για το ελληνικό δημόσιο διότι είχε επιτευχθεί «τιμή γνωριμίας» προς 25 εκατ. ευρώ το κάθε αεροσκάφος. Τα δε Αντισταθμιστικά Ωφελήματα αντιστοιχούσαν περίπου στο τριπλάσιο της αξίας των αεροσκαφών δηλαδή περίπου 1,2 δισ. ευρώ.
Προβλήματα
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν είχε αίσιο τέλος. Η Alenia παρέδωσε μόνο οκτώ από τα δώδεκα αεροσκάφη μεσαίας μεταφορικής ικανότητας C-27J, εκ των οποίων αξιόμαχα είναι μόνο τα έξι. Τα άλλα δύο εξακολουθούν να εμφανίζουν αρκετά «τεχνικά προβλήματα», σύμφωνα με τις δηλώσεις του Αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας και του πρώην υπουργού Άμυνας Δ. Αβραμόπουλου στην αρμόδια Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής.
Στο μεταξύ, τους τελευταίους μήνες και ενώ η Ελλάδα είχε εγκλωβιστεί στο Μνημόνιο, προέκυψε η «ιδέα» ακύρωσης της παραγγελίας των υπολοίπων τεσσάρων αεροσκαφών C-27J. Το σχέδιο αυτό προωθούσαν οι Ιταλοί οι οποίοι επί των σημερινών δεδομένων θεωρούν ασύμφορη την τιμή των 25 εκατ. ευρώ για κάθε αεροσκάφος που είχε συμφωνήσει η Ελλάδα το 2001. Επιπλέον η ALENIA έχει ήδη πελάτες σε ολόκληρο τον κόσμο που μπορούν να πουλήσουν σε πολύ μεγαλύτερη τιμή, σχεδόν διπλάσια τα συγκεκριμένα τέσσερα αεροπλάνα. Το παράδοξο είναι ότι μέσα στον κακό χαμό που επικρατεί τούτη την περίοδο στην Ελλάδα οι Ιταλοί μέσω των εγχώριων μεσαζόντων κατάφεραν να πείσουν την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Άμυνας να εισηγηθεί στο ΚΥΣΕΑ υπέρ της μη παράδοσης των τεσσάρων C-27J , τροποποιώντας την αρχική σύμβαση.
Διαδικασία
Η εξπρές διαδικασία του ΚΥΣΕΑ για ακύρωση της παράδοσης των τεσσάρων τελευταίων C-27J προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ένα πελώριο ερώτημα: Γιατί η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία δεν απαίτησε την ολοκλήρωση της σύμβασης και κατόπιν εάν ήθελε να πουλήσει η ίδια τα τέσσερα επιπλέον αεροσκάφη, αποκομίζοντας ένα κέρδος τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ. Ο πρώην πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος πιάνοντας τον απόηχο των παραπάνω σχολίων έδωσε εντολή να «παγώσει» η συγκεκριμένη απόφαση του ΚΥΣΕΑ και να επανεξεταστεί από την επόμενη εκλεγμένη κυβέρνηση.
Στο μεταξύ το ΚΥΣΕΑ κατά την τελευταία συνεδρίασή του επί κυβερνήσεως Παπαδήμου που ασχολήθηκε με την τροποποίηση της σύμβασης του 2001 ακυρώνοντας την αγορά των τεσσάρων από τα δώδεκα μεταφορικά αεροσκάφη C-27J δεν έκανε καμία αναφορά στην ανεκτέλεστη υποχρέωση των Ιταλών για Αντισταθμιστικά Ωφελήματα ύψους 1,2 δισ. ευρώ.
Στο μεταξύ ακόμη περιμένουν οι ντόπιες βιομηχανίες την υπουργική απόφαση (Άρθρο 87) της διευθέτησης των Α.Ω. για να λειτουργήσει ο νόμος που ψηφίστηκε επί υπουργίας Βενιζέλου! Έχουν περάσει τρεις υπουργοί (Βενιζέλος - Μπεγλίτης - Αβραμόπουλος) και η σχετική υπουργική απόφαση δεν έχει εκδοθεί...
Αυτό και εάν είναι εγκληματική αμέλεια κατά της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.
Αντισταθμιστικά
Πιέζουν οι Ιταλοί
Οι Ιταλοί στην προσπάθειά τους να κλείσουν τη «δουλειά» με τα τέσσερα αεροσκάφη και για να βγουν από το αδιέξοδο προσέφυγαν σε γνωστό γραφείο Α-Ω, το οποίο ετοίμασε διάφορες προτάσεις προς την Πολεμική Αεροπορία. Οι προτάσεις αυτές έπρεπε να κατατεθούν στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών αλλά επειδή εκεί τα πράγματα δυσκολεύουν ως προς την έγκρισή τους, ιδιαιτέρως όταν πρόκειται για «μαϊμού» προγράμματα, οι Ιταλοί κατέφυγαν κατευθείαν στην Πολεμική Αεροπορία.
Μάλιστα οι Ιταλοί εκμεταλλευόμενοι τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας για συστήματα τηλεχειρισμών και μεταφοράς δεδομένων επιχειρούν να τα παραχωρήσουν μέσω Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων χωρίς, ωστόσο, να έχουν ούτε ένα ευρώ ελληνική προστιθέμενη αξία! Όμως κάτι τέτοιο είναι πέρα για πέρα παράνομο. Τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα σκοπό έχουν να ενισχύσουν την εγχώρια βιομηχανία και την εν συνεχεία τεχνική υποστήριξη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το 2ο γραφείο
Παρανομία
Σύμφωνα με τη νομοθεσία από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών και μέχρι την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων, σχετικών με την υπηρεσιακή κατάσταση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (κρίσεις-αποσπάσεις- μεταθέσεις). Συνεπώς παράνομα μετατίθενται εκτός Πενταγώνου οι υπηρετούντες στα στρατιωτικά γραφεία του Γ. Ραγκούση και του Κ. Σπηλιόπουλου...
Ο υπηρεσιακός υπουργός Άμυνας γνωρίζει την παρανομία;
«Μαϊμού»
Ανώτερος αξιωματικός πρόσφατα μετατέθηκε στο στρατιωτικό γραφείο του Δ. Αβραμόπουλου από τον Έβρο χωρίς να έχει συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως! Το Πεντάγωνο βοά ότι ο εν λόγω αξιωματικός βάζει πλασματικό χρόνο διοικήσεως. Στα χαρτιά φαίνεται ότι υπηρετεί στην Προεδρική Φρουρά, ενώ βρίσκεται στο στρατιωτικό γραφείο του υπουργού. Σε παρόμοιο τέχνασμα -λένε οι φήμες- είχε καταφύγει ο εν λόγω αξιωματικός και στο παρελθόν όταν υπηρετούσε στο γραφείο του Ευάγγ. Μεϊμαράκη... Βεβαίως βεβαίως δεν είναι ο μόνος. Άλλος ανώτερος αξιωματικός που μετατέθηκε από τα Δωδεκάνησα στο ΓΕΣ εγγράφει πλασματικό χρόνο διοικήσεως στη στρατονομία.
Ο «κουρέας»
Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε δραστική περικοπή των στρατιωτικών μονάδων που παραμένουν στην ενδοχώρα εμφανίζονται οι αρχηγοί ΓΕΣ και ΓΕΕΘΑ παρά τις αντιδράσεις των τοπικών παραγόντων. Μάλιστα ο αντιστράτηγος Κων. Ζιαζιάς αρχηγός του ΓΕΣ ως άλλος «κουρέας» με το... ψαλίδι στο χέρι επισκέπτεται τις υπό κατάργηση μονάδες και συνομιλεί όχι μόνο με το στρατιωτικό προσωπικό αλλά και με τους κατά τόπους επαγγελματίες που μέχρι τώρα ζουν από το στρατό.
Ο αφορισμός
Η περιοδεία του αρχηγού ΓΕΣ, όπως είναι αναμενόμενο, έχει και παρατράγουδα. Του κηρύσσουν τον... πόλεμο οι σουβλατζήδες και οι πιτσαδόροι που θα χάσουν την πελατεία. Δυσανασχετούν και οι «χακί» σώγαμπροι που παντρεύτηκαν και έριξαν άγκυρα στις μονάδες της περιοχής. Διαμαρτύρονται επίσης και οι τοπικοί παράγοντες με «σημαιοφόρους» τους βουλευτές και τους κομματάρχες... Παντιέρα έχουν σηκώσει και οι εκκλησιαστικοί παράγοντες. Μέχρι και με αφορισμό απείλησε τον αρχηγό ΓΕΣ ένας ιερέας...
Αποκλεισμός
Εμπλοκή ως προς τη συμμετοχή ελληνικών αμυντικών βιομηχανιών στους διαγωνισμούς της NMSA για την προμήθεια ΝΑΤΟϊκού εξοπλισμού. Απαράβατος όρος των διαγωνισμών της NMSA είναι οι εγγυητικές επιστολές των υποψηφίων να εκδίδονται από βελγικές τράπεζες ή να έχουν επιβεβαίωση από αυτές. Όμως οι βελγικές τράπεζες δεν αναγνωρίζουν καμία ελληνική τράπεζα και ζητούν το αντίστοιχο ποσό να κατατεθεί σε μετρητά στο Βέλγιο.Το αποτέλεσμα είναι ότι καμία ελληνική εταιρεία δεν μπορεί να συμμετέχει σε διαγωνισμό στο ΝΑΤΟ διότι δεν μπορεί να εκδώσει την αντίστοιχη εγγυητική επιστολή. Κατά τα άλλα η Ελλάδα είναι ισότιμο μέλος του ΝΑΤΟ και οι κυβερνώντες επαναλαμβάνουν προς τους Έλληνες επιχειρηματίες να στραφούν στην εξωστρέφεια.
demos@pegasus.gr
ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ
«Οσμή» σκανδάλου αναδύεται από τη σύμβαση αγοράς των δώδεκα ιταλικών μεταφορικών αεροσκαφών C-27J, τη μη εκτέλεση του συνόλου των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων αλλά και από την εσπευσμένη απόφαση του ΚΥΣΕΑ να ακυρώσει την αγορά των τεσσάρων από τα δώδεκα αεροσκάφη που είχαν παραγγελθεί το 2011. Ειδικότερα με την ακύρωση της παραγγελίας των τεσσάρων τελευταίων C-27J, το ελληνικό δημόσιο εκτιμάται ότι θα ζημιωθεί κατά 100 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καρπωθεί η κατασκευάστρια εταιρεία η οποία είναι έτοιμη να τα πουλήσει σε τρίτη χώρα... Σύμφωνα με το φάκελο της συγκεκριμένης σύμβασης το 2001 η Πολεμική Αεροπορία είχε υπογράψει σύμβαση προμήθειας 12 Αεροσκαφών C-27J με την ιταλική εταιρεία ALENIA. Η συμφωνία αυτή είχε χαρακτηριστεί «άκρως συμφέρουσα» για το ελληνικό δημόσιο διότι είχε επιτευχθεί «τιμή γνωριμίας» προς 25 εκατ. ευρώ το κάθε αεροσκάφος. Τα δε Αντισταθμιστικά Ωφελήματα αντιστοιχούσαν περίπου στο τριπλάσιο της αξίας των αεροσκαφών δηλαδή περίπου 1,2 δισ. ευρώ.
Προβλήματα
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν είχε αίσιο τέλος. Η Alenia παρέδωσε μόνο οκτώ από τα δώδεκα αεροσκάφη μεσαίας μεταφορικής ικανότητας C-27J, εκ των οποίων αξιόμαχα είναι μόνο τα έξι. Τα άλλα δύο εξακολουθούν να εμφανίζουν αρκετά «τεχνικά προβλήματα», σύμφωνα με τις δηλώσεις του Αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας και του πρώην υπουργού Άμυνας Δ. Αβραμόπουλου στην αρμόδια Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής.
Με την εικόνα του Αρχάγγελου Μιχαήλ στο μπράτσο ο Αρχηγός
ΓΕΕΘΑ μιλάει στο ιπτάμενο προσωπικό ζητώντας να επιδείξουν κατανόηση για την
οικονομική ανέχεια στην οποία έχουν περιέλθει όπως άλλωστε το σύνολο σχεδόν της
κοινωνίας. Ωστόσο, αδιευκρίνιστο παραμένει εάν ο κατευνασμός της οργής των
στελεχών μπορεί να επιτευχθεί με την επίκληση των Θείων και την επίδειξη του
Αρχάγγελου Μιχαήλ...
Στο μεταξύ, τους τελευταίους μήνες και ενώ η Ελλάδα είχε εγκλωβιστεί στο Μνημόνιο, προέκυψε η «ιδέα» ακύρωσης της παραγγελίας των υπολοίπων τεσσάρων αεροσκαφών C-27J. Το σχέδιο αυτό προωθούσαν οι Ιταλοί οι οποίοι επί των σημερινών δεδομένων θεωρούν ασύμφορη την τιμή των 25 εκατ. ευρώ για κάθε αεροσκάφος που είχε συμφωνήσει η Ελλάδα το 2001. Επιπλέον η ALENIA έχει ήδη πελάτες σε ολόκληρο τον κόσμο που μπορούν να πουλήσουν σε πολύ μεγαλύτερη τιμή, σχεδόν διπλάσια τα συγκεκριμένα τέσσερα αεροπλάνα. Το παράδοξο είναι ότι μέσα στον κακό χαμό που επικρατεί τούτη την περίοδο στην Ελλάδα οι Ιταλοί μέσω των εγχώριων μεσαζόντων κατάφεραν να πείσουν την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Άμυνας να εισηγηθεί στο ΚΥΣΕΑ υπέρ της μη παράδοσης των τεσσάρων C-27J , τροποποιώντας την αρχική σύμβαση.
Διαδικασία
Η εξπρές διαδικασία του ΚΥΣΕΑ για ακύρωση της παράδοσης των τεσσάρων τελευταίων C-27J προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ένα πελώριο ερώτημα: Γιατί η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία δεν απαίτησε την ολοκλήρωση της σύμβασης και κατόπιν εάν ήθελε να πουλήσει η ίδια τα τέσσερα επιπλέον αεροσκάφη, αποκομίζοντας ένα κέρδος τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ. Ο πρώην πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος πιάνοντας τον απόηχο των παραπάνω σχολίων έδωσε εντολή να «παγώσει» η συγκεκριμένη απόφαση του ΚΥΣΕΑ και να επανεξεταστεί από την επόμενη εκλεγμένη κυβέρνηση.
Στο μεταξύ το ΚΥΣΕΑ κατά την τελευταία συνεδρίασή του επί κυβερνήσεως Παπαδήμου που ασχολήθηκε με την τροποποίηση της σύμβασης του 2001 ακυρώνοντας την αγορά των τεσσάρων από τα δώδεκα μεταφορικά αεροσκάφη C-27J δεν έκανε καμία αναφορά στην ανεκτέλεστη υποχρέωση των Ιταλών για Αντισταθμιστικά Ωφελήματα ύψους 1,2 δισ. ευρώ.
Στο μεταξύ ακόμη περιμένουν οι ντόπιες βιομηχανίες την υπουργική απόφαση (Άρθρο 87) της διευθέτησης των Α.Ω. για να λειτουργήσει ο νόμος που ψηφίστηκε επί υπουργίας Βενιζέλου! Έχουν περάσει τρεις υπουργοί (Βενιζέλος - Μπεγλίτης - Αβραμόπουλος) και η σχετική υπουργική απόφαση δεν έχει εκδοθεί...
Αυτό και εάν είναι εγκληματική αμέλεια κατά της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.
Αντισταθμιστικά
Πιέζουν οι Ιταλοί
Οι Ιταλοί στην προσπάθειά τους να κλείσουν τη «δουλειά» με τα τέσσερα αεροσκάφη και για να βγουν από το αδιέξοδο προσέφυγαν σε γνωστό γραφείο Α-Ω, το οποίο ετοίμασε διάφορες προτάσεις προς την Πολεμική Αεροπορία. Οι προτάσεις αυτές έπρεπε να κατατεθούν στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών αλλά επειδή εκεί τα πράγματα δυσκολεύουν ως προς την έγκρισή τους, ιδιαιτέρως όταν πρόκειται για «μαϊμού» προγράμματα, οι Ιταλοί κατέφυγαν κατευθείαν στην Πολεμική Αεροπορία.
Μάλιστα οι Ιταλοί εκμεταλλευόμενοι τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας για συστήματα τηλεχειρισμών και μεταφοράς δεδομένων επιχειρούν να τα παραχωρήσουν μέσω Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων χωρίς, ωστόσο, να έχουν ούτε ένα ευρώ ελληνική προστιθέμενη αξία! Όμως κάτι τέτοιο είναι πέρα για πέρα παράνομο. Τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα σκοπό έχουν να ενισχύσουν την εγχώρια βιομηχανία και την εν συνεχεία τεχνική υποστήριξη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το 2ο γραφείο
Παρανομία
Σύμφωνα με τη νομοθεσία από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών και μέχρι την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων, σχετικών με την υπηρεσιακή κατάσταση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (κρίσεις-αποσπάσεις- μεταθέσεις). Συνεπώς παράνομα μετατίθενται εκτός Πενταγώνου οι υπηρετούντες στα στρατιωτικά γραφεία του Γ. Ραγκούση και του Κ. Σπηλιόπουλου...
Ο υπηρεσιακός υπουργός Άμυνας γνωρίζει την παρανομία;
«Μαϊμού»
Ανώτερος αξιωματικός πρόσφατα μετατέθηκε στο στρατιωτικό γραφείο του Δ. Αβραμόπουλου από τον Έβρο χωρίς να έχει συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως! Το Πεντάγωνο βοά ότι ο εν λόγω αξιωματικός βάζει πλασματικό χρόνο διοικήσεως. Στα χαρτιά φαίνεται ότι υπηρετεί στην Προεδρική Φρουρά, ενώ βρίσκεται στο στρατιωτικό γραφείο του υπουργού. Σε παρόμοιο τέχνασμα -λένε οι φήμες- είχε καταφύγει ο εν λόγω αξιωματικός και στο παρελθόν όταν υπηρετούσε στο γραφείο του Ευάγγ. Μεϊμαράκη... Βεβαίως βεβαίως δεν είναι ο μόνος. Άλλος ανώτερος αξιωματικός που μετατέθηκε από τα Δωδεκάνησα στο ΓΕΣ εγγράφει πλασματικό χρόνο διοικήσεως στη στρατονομία.
Ο «κουρέας»
Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε δραστική περικοπή των στρατιωτικών μονάδων που παραμένουν στην ενδοχώρα εμφανίζονται οι αρχηγοί ΓΕΣ και ΓΕΕΘΑ παρά τις αντιδράσεις των τοπικών παραγόντων. Μάλιστα ο αντιστράτηγος Κων. Ζιαζιάς αρχηγός του ΓΕΣ ως άλλος «κουρέας» με το... ψαλίδι στο χέρι επισκέπτεται τις υπό κατάργηση μονάδες και συνομιλεί όχι μόνο με το στρατιωτικό προσωπικό αλλά και με τους κατά τόπους επαγγελματίες που μέχρι τώρα ζουν από το στρατό.
Ο αφορισμός
Η περιοδεία του αρχηγού ΓΕΣ, όπως είναι αναμενόμενο, έχει και παρατράγουδα. Του κηρύσσουν τον... πόλεμο οι σουβλατζήδες και οι πιτσαδόροι που θα χάσουν την πελατεία. Δυσανασχετούν και οι «χακί» σώγαμπροι που παντρεύτηκαν και έριξαν άγκυρα στις μονάδες της περιοχής. Διαμαρτύρονται επίσης και οι τοπικοί παράγοντες με «σημαιοφόρους» τους βουλευτές και τους κομματάρχες... Παντιέρα έχουν σηκώσει και οι εκκλησιαστικοί παράγοντες. Μέχρι και με αφορισμό απείλησε τον αρχηγό ΓΕΣ ένας ιερέας...
Αποκλεισμός
Εμπλοκή ως προς τη συμμετοχή ελληνικών αμυντικών βιομηχανιών στους διαγωνισμούς της NMSA για την προμήθεια ΝΑΤΟϊκού εξοπλισμού. Απαράβατος όρος των διαγωνισμών της NMSA είναι οι εγγυητικές επιστολές των υποψηφίων να εκδίδονται από βελγικές τράπεζες ή να έχουν επιβεβαίωση από αυτές. Όμως οι βελγικές τράπεζες δεν αναγνωρίζουν καμία ελληνική τράπεζα και ζητούν το αντίστοιχο ποσό να κατατεθεί σε μετρητά στο Βέλγιο.Το αποτέλεσμα είναι ότι καμία ελληνική εταιρεία δεν μπορεί να συμμετέχει σε διαγωνισμό στο ΝΑΤΟ διότι δεν μπορεί να εκδώσει την αντίστοιχη εγγυητική επιστολή. Κατά τα άλλα η Ελλάδα είναι ισότιμο μέλος του ΝΑΤΟ και οι κυβερνώντες επαναλαμβάνουν προς τους Έλληνες επιχειρηματίες να στραφούν στην εξωστρέφεια.
demos@pegasus.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου