Στη μαζική αναβάθμιση του στόλου αεροσκαφών τακτικών μεταφορών που επιχειρεί προχωρά η ισραηλινή Αεροπορία.
Ο αναβάθμιση του στόλου γίνεται σε δύο επίπεδα. Το πρώτο αφορά την προμήθεια τριών αεροσκαφών τακτικών μεταφορών C-130J Super Hercules, το πρώτο εκ των οποίων αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2013. Το δεύτερο επίπεδο αφορά τον εκσυγχρονισμό των τουλάχιστον 12 αεροσκαφών C-130H Hercules που σήμερα επιχειρεί, με κύριο σκοπό την επέκταση του επιχειρησιακού τους βίου καθώς στο σύνολο τους προσεγγίζουν επικίνδυνα το όριο των 45.000 ισοδύναμων βασικών ωρών πτήσης (EBH: Equivalent Baseline flight Hours).

Με βάση τα δεδομένα της Αεροπορίας των ΗΠΑ, προτού τα αεροσκάφη του τύπου φθάσουν σε αυτό το όριο (για την ακρίβεια τις 40.000 EBH) επιβάλλεται υποχρεωτικά η αντικατάσταση του κεντρικού κιβωτόσχημου πλαισίου στο οποίο συνδέονται οι πτέρυγες (CWB: central wing box), των καλωδιώσεων και η αντικατάσταση – αναζωογόνηση δομικών στοιχείων.
Στο σύνολο τους εργασίες εξαιρετικής δυσκολίας για τις οποίες λίγες μόνο βιομηχανίες και κέντρα συντήρησης παγκοσμίως έχουν την εξουσιοδότηση να τις πραγματοποιήσουν. Μεταξύ αυτών και η IAI η οποία έχει αναλάβει την υλοποίηση του ισραηλινού προγράμματος, έχοντας μάλιστα προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό τις εργασίες στο πρώτο αεροσκάφος (η αντικατάσταση του CWB έγινε το περασμένο καλοκαίρι).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το όριο των 40.000 EBH υπό φυσιολογικές συνθήκες αντιστοιχεί σε δεκαετίες χρήσης. Κάθε πτήση όμως σε συνθήκες μάχης επιβαρύνει δυσανάλογα τη ζωή του αεροσκάφους (πολλαπλασιάζεται επί τον συντελεστή EBH) και αυτό ισχύει και για τα ισραηλινά αεροσκάφη, στα οποία μάλιστα ο συντελεστής EBH έχει διπλάσια τιμή από τον αντίστοιχο της αμερικανικής Αεροπορίας.

Εκσυγχρονισμό όμως θα υποστούν και τα ηλεκτρονικά των αεροσκαφών, το δε σχετικό συμβόλαιο ανατέθηκε στην επίσης ισραηλινή Elbit Systems Ltd. Ο εκσυγχρονισμός αποσκοπεί στην επαύξηση της δυνατότητας πτήσης τη νύκτα και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και μάλιστα και σε χαμηλά ύψη, τη αύξηση της ακρίβειας του συστήματος ναυτιλίας, τη βελτίωση της ασφάλειας πτήσεων και σαφώς στη μείωση του λειτουργικού κόστους με την αντικατάσταση πεπαλαιωμένων πλέον αναλογικών συστημάτων με υψηλής τεχνολογίας ψηφιακά.
Μεταξύ των συστημάτων που θα ενσωματωθούν στα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων Head-Up Displays (HUD) της EL-OP, τα οποία θα επιτρέψουν στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη τη «heads up» ή «head down» πτήση ημέρα και νύκτα, το κατασκευής Northrop Grumman ραντάρ ναυτιλίας / καιρού AN/APN-241 (αποτελεί μέρος του εξοπλισμού και των C-130J), νέος αυτόματος πιλότος, σύστημα για την παρακολούθηση των κινητήρων (EICAS: Engine Indicating and Crew Alerting System).
Τέλος, στα αεροσκάφη θα ενσωματωθεί με προϋπόθεση την επιτυχή ολοκλήρωση της ανάπτυξης και δοκιμών και το σύστημα αποφυγής – παρακολούθησης ανάγλυφου (terrain avoidance / terrain following) που αναπτύσσουν από κοινού για αεροσκάφη C-130 οι Northrop Grumman και Elbit Systems Ltd.

Ο αναβάθμιση του στόλου γίνεται σε δύο επίπεδα. Το πρώτο αφορά την προμήθεια τριών αεροσκαφών τακτικών μεταφορών C-130J Super Hercules, το πρώτο εκ των οποίων αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2013. Το δεύτερο επίπεδο αφορά τον εκσυγχρονισμό των τουλάχιστον 12 αεροσκαφών C-130H Hercules που σήμερα επιχειρεί, με κύριο σκοπό την επέκταση του επιχειρησιακού τους βίου καθώς στο σύνολο τους προσεγγίζουν επικίνδυνα το όριο των 45.000 ισοδύναμων βασικών ωρών πτήσης (EBH: Equivalent Baseline flight Hours).

Με βάση τα δεδομένα της Αεροπορίας των ΗΠΑ, προτού τα αεροσκάφη του τύπου φθάσουν σε αυτό το όριο (για την ακρίβεια τις 40.000 EBH) επιβάλλεται υποχρεωτικά η αντικατάσταση του κεντρικού κιβωτόσχημου πλαισίου στο οποίο συνδέονται οι πτέρυγες (CWB: central wing box), των καλωδιώσεων και η αντικατάσταση – αναζωογόνηση δομικών στοιχείων.
Στο σύνολο τους εργασίες εξαιρετικής δυσκολίας για τις οποίες λίγες μόνο βιομηχανίες και κέντρα συντήρησης παγκοσμίως έχουν την εξουσιοδότηση να τις πραγματοποιήσουν. Μεταξύ αυτών και η IAI η οποία έχει αναλάβει την υλοποίηση του ισραηλινού προγράμματος, έχοντας μάλιστα προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό τις εργασίες στο πρώτο αεροσκάφος (η αντικατάσταση του CWB έγινε το περασμένο καλοκαίρι).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το όριο των 40.000 EBH υπό φυσιολογικές συνθήκες αντιστοιχεί σε δεκαετίες χρήσης. Κάθε πτήση όμως σε συνθήκες μάχης επιβαρύνει δυσανάλογα τη ζωή του αεροσκάφους (πολλαπλασιάζεται επί τον συντελεστή EBH) και αυτό ισχύει και για τα ισραηλινά αεροσκάφη, στα οποία μάλιστα ο συντελεστής EBH έχει διπλάσια τιμή από τον αντίστοιχο της αμερικανικής Αεροπορίας.

Εκσυγχρονισμό όμως θα υποστούν και τα ηλεκτρονικά των αεροσκαφών, το δε σχετικό συμβόλαιο ανατέθηκε στην επίσης ισραηλινή Elbit Systems Ltd. Ο εκσυγχρονισμός αποσκοπεί στην επαύξηση της δυνατότητας πτήσης τη νύκτα και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και μάλιστα και σε χαμηλά ύψη, τη αύξηση της ακρίβειας του συστήματος ναυτιλίας, τη βελτίωση της ασφάλειας πτήσεων και σαφώς στη μείωση του λειτουργικού κόστους με την αντικατάσταση πεπαλαιωμένων πλέον αναλογικών συστημάτων με υψηλής τεχνολογίας ψηφιακά.
Μεταξύ των συστημάτων που θα ενσωματωθούν στα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων Head-Up Displays (HUD) της EL-OP, τα οποία θα επιτρέψουν στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη τη «heads up» ή «head down» πτήση ημέρα και νύκτα, το κατασκευής Northrop Grumman ραντάρ ναυτιλίας / καιρού AN/APN-241 (αποτελεί μέρος του εξοπλισμού και των C-130J), νέος αυτόματος πιλότος, σύστημα για την παρακολούθηση των κινητήρων (EICAS: Engine Indicating and Crew Alerting System).
Τέλος, στα αεροσκάφη θα ενσωματωθεί με προϋπόθεση την επιτυχή ολοκλήρωση της ανάπτυξης και δοκιμών και το σύστημα αποφυγής – παρακολούθησης ανάγλυφου (terrain avoidance / terrain following) που αναπτύσσουν από κοινού για αεροσκάφη C-130 οι Northrop Grumman και Elbit Systems Ltd.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου