Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Σε τραγική κατάσταση βρίσκονται τα Μ113, πραγματικές νεκροφόρες. Οι επισημάνσεις των φαντάρων καταρρίπτουν όλους τους μύθους και τις δικαιολογίες του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και του ΓΕΣ


Μπορεί για τα ΜΜΕ, τα κυβερνητικά στελέχη και την ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων τραγικά περιστατικά όπως αυτό που οδήγησε στο χαμό του 22χρονου συνάδελφου φαντάρου, να είναι αποτέλεσμα ατυχίας και της ¨κακιάς στιγμής¨, για όποιον νέο έχει «υπηρετήσει την πατρίδα» τα τελευταία χρόνια είναι γνωστό πως τέτοια ατυχήματα μπορούν να χαρακτηριστούν σαν δολοφονίες για να κτιστούν οι καριέρες διοικητών, και για να επαληθευτεί το δήθεν «αξιόμαχο» του Ελληνικού Στρατού.

Δεν είναι τυχαίο ότι όποιο στέλεχος μέσα λίγα χρόνια υπηρεσίας θα γνωρίζει από ένα τουλάχιστον περιστατικό δυσλειτουργίας- ατυχήματος με ένα Μ113.


Ø Τα περισσότερα από τα συγκεκριμένα άρματα του ελληνικού στρατού έχουν αγοραστεί ήδη καταπονημένα από τις ΗΠΑ καθώς είναι χρησιμοποιημένα άρματα σε συρράξεις στη Μέση Ανατολή, στο Βιετνάμ και στα Βαλκάνια. Οι ΗΠΑ έκριναν πως είναι ασύμφορη η μεταφορά τους πίσω στην Αμερική όταν οι συρράξεις αυτές τελείωναν(ήταν πιο φθηνό να παραχθουν νέα από εκεί)  οπότε τα ξεφορτώνονταν πωλώντας τα σε τιμές ευκαιρίας σε διάφορες χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Επομένως πολλά από τα άρματα που διαθέτει ο ελληνικός στρατός δεν είναι μόνο 40 και 50 ετών αλλά και πολλά από αυτά μεταχειρισμένα στις πιο δύσκολες συνθήκες. Αυτό πιθανόν θα αποστομώσει και διάφορους «μάχιμους» που θα υπερασπιστούν το Μ113 σαν ένα όχημα-σκυλί που χρησιμοποιείται ακόμα από τον αμερικάνικο στρατό. Τα Μ113 του αμερικάνικου στρατου είναι κατασκευασμένα πολύ μεταγενέστερα με πολλές βασικές βελτιώσεις σε σημείο που το μόνο που έχει ίδιο με τα αντίστοιχα της Ελλάδας είναι ο …σκελετός. Ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα χρησιμοποιείται ακόμα ο τύπος Μ113Α1(με σημαντικές υστερήσεις στο σύστημα ανάρτησης και στο σύστημα ψύξης του κινητήρα)  που σταμάτησε να παράγεται στην Αμερική το 1979! Τα Μ113 που χρησιμοποιούν οι ΗΠΑ σήμερα είναι τα Μ113Α3 και αυτά μάλιστα βελτιωμένα..

 

Ø Ακόμα και οι φαντάροι που περάσαμε ειδικότητα για λίγες εβδομάδες σαν οδηγοί Μ113 καταλάβαμε την ελλιπή συντήρηση τους. Είτε λογω έλλειψης χρημάτων και αναλώσιμων είτε λογω έλλειψης στελεχών και χρόνου τα άρματα στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν επαρκή συντήρηση. Τριμηνιαίες και ετήσιες συντηρήσεις που γίνονται άρπα-κόλλα  ή δεν γίνονται λογω έλλειψης πόρων, λαδια που δεν αλλάζονται και ερπύστριες που δεν γρασαρονται... Συχνό είναι το φαινόμενο ολόκληρα μηχανοκίνητα τάγματα πεζικού όπου χρησιμοποιείται κυρίως το Μ113 να ξεμένουν από συγκεκριμένους τύπους λαδιών που απαιτούνται για την σωστή λειτουργία του κινητήρα και των κιβωτίων αλλά και από γρασαδόρους κύριο στοιχείο για την σωστή λίπανση κάθε σημείου του άρματος και της ερπύστριας. Ακόμη διάφορα εργαλεία συντήρησης(πχ τανυστριες για την αλλαγή πέδιλων της ερπύστριας) είναι σε τόσο μικρές ποσότητες που για να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα άρματα πρέπει να περάσουν χρόνια. Αν λοιπόν προσθέσουμε στην παλαιότητα ων αρμάτων και την ελλιπή ή ανύπαρκτη συντήρηση τότε το Μ113 μπορεί αρκετά πιο εύκολα από όσο νομίζει η ηγεσία του ΓΕΣ να μετατραπεί σε ένα φέρετρο 12 τόνων. Ιδιαίτερα για την είσοδο του στο νερό το άρμα πρέπει να είναι πολύ καλά συντηρημένο με τα λάστιχα των εισόδων και του καπό σε πολύ καλή κατάσταση και γρασαρισμένα-μονωμένα.. και αυτό βέβαια για να πλεύσει σε πολύ ήρεμα νερά για λίγη ώρα, όχι για να εκτελέσει χρέη βάρκας για να ικανοποιηθούν οι «Ραμπο» του ΓΕΣ όπως είδαμε στην περίπτωση του Έβρου..,

Ø Λογω της υποτιθέμενης λιτότητας τα άρματα σπάνια κινούνται για εκπαιδευτικούς λόγους. Είναι γεγονός πως ένας φαντάρος με ειδικότητα οδηγός Μ113 κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης του το πιο πιθανό είναι να μην μπει ποτέ στη θέση του οδηγού ή να μπει ελάχιστες φορές, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Εδώ οι ΕΠ.ΟΠ, ιδιαίτερα οι νεότερες σειρές δεν εκπαιδεύονται όπως θα έπρεπε στην οδήγηση τέτοιων αρμάτων. Άρματα των οποίων η οδήγηση μπορεί να είναι εύκολη αλλά εξαιρετικά κουραστική και άβολη ιδιαίτερα σε πολύωρες ασκήσεις όπου ο οδηγός είναι εκτεθειμένος σε υψηλές θερμοκρασίες και σε πολύ υψηλά επίπεδα θορύβου. Για να μη μιλήσουμε σε περίπτωση βλάβης όπου οι αμεσοενέργειες δεν διδάσκονται σχεδόν ποτέ. Το να βάλεις λοιπόν έναν φαντάρο στην θέση του οδηγού σε μια τέτοια άσκηση είναι από μόνο του εγκληματική αμέλεια.

 
Έτσι λοιπόν το τρίπτυχο πεπαλαιωμένα άρματα-ελλιπής συντήρηση- μη γνώση ειδικότητας είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα συνεχίσει να γεννά κινδύνους και ατυχήματα και στο μέλλον βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές φαντάρων και στελεχών. Και η ηγεσία του ΓΕΣ όταν γνωρίζει το πρόβλημα και όχι μόνο κωφεύει αλλά διατάσσει την χρησιμοποιηση τους τότε δεν αμελεί μόνο το πρόβλημα, έχει χρέη αυτουργού.
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΉ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437
Diktiospartakos.blogspot.com
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου