Εκδοχή Πορίσματος για τον σκοτωμό του
22χρονου Πεζοναύτη εμφάνισε το defencenet.gr: μιλά για «ανθρώπινο λάθος», επικεντρώνει με τη
γνωστή χρυσαυγίτικη προσέγγιση στη «χαλάρωση των διοικούντων, θέτει ζήτημα
αγοράς νέων τεθωρακισμένων και έμμεσα αύξησης της θητείας. Βολεύει την
κυβέρνηση Σαμαρά, τον ΥΕΘΑ Π.Παναγιωτόπουλο και τον ΑΓΕΕΘΑ Κωσταράκο αφού δεν
τους καταλογίζει καμιά ευθύνη, αφενός σε πολιτικό επίπεδο, αφετέρου στον επιτελικό
τομέα όσονς αφορά τον σχεδιασμό της άσκησης και της έγκρισης αυτού!
Παράλληλα, ενσωματώνει τα βασικά
ζητήματα που θέσαμε ως ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ, αφήνοντας φυσικά
έξω το πολιτικό ζήτημα που αναδείξαμε. Θυμίζουμε:
Ερώτημα
1ο: Το άρμα μάχης συμμετείχε σε φάλαγγα οχημάτων
του 575ου Τάγματος Πεζοναυτών, με έδρα τον Αυλώνα Αττικής και πήγαινε στο
λιμάνι του Ωρωπού για μπει σε αρματαγωγό και να συμμετάσχει στην άσκηση
«ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ».
Όμως σε τι κατάσταση βρίσκονται τα
τεθωρακισμένα; Είναι
γνωστό σε όλους ότι πρόκειται για απαρχαιωμένα τεθωρακισμένα, ενώ ο ελληνικός
στρατός αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα συντήρησης οχημάτων-εγκαταστάσεων και
ελλείψεις ανταλλακτικών εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής περικοπών και των
Μνημονίων, που προσπαθεί να υπερβεί το προσωπικό καταβάλλοντας τεράστια
προσπάθεια και φαντασία.
Βεβαίως λεφτά υπάρχουν καθώς η κυβέρνηση
ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ καταβάλλει 2 δις ετησίως συδρομή στο ΝΑΤΟ, έχει στρατό και
πολεμικά μέσα σε Μάλι-Κόσοβο-Αφγανιστάν-Λίβανο και ετοιμάζεται να παραλάβει
ακόμη 550 μεταχειρισμένα αμερικανικά τεθωρακισμένα, που γύρευε σε τι κατάσταση
είναι και τι συντήρηση χρειάζονται, πληρώνοντας επιπλέον 5 εκατομμμύρια ευρώ
στους εφοπλιστές για τη μεταφορά τους.
Ερώτημα
2ο: Γιατί
αυτά τα απαρχαιωμένα οχήματα τα οδηγούν φαντάροι και όχι έμπειρο μόνιμο
προσωπικό; Από τη φάλαγγα των 10 οχημάτων βρέθηκε στο γκρεμό μόνο το όχημα που
οδηγούσε φαντάρος. Ο οποίος μάλιστα είχε αρνηθεί να το κάνει και υποτάχθηκε
στις διαταγές του Λοχαγού του.
Τα σύγχρονα άρματα μάχης έχουν πληρώματα
που τα απαρτίζουν κυρίως μόνιμοι, με μεγάλη εμπειρία και γνώση του αντικειμένου
τους. Πως όμως είναι δυνατόν ο φαντάρος με την ελάχιστη εκπαίδευση να οδηγήσει
ένα τόσο παλιό όχημα μεταφοράς προσωπικού, το οποίο είναι απρόβλεπτο και
απαιτεί εξαιρετικές ικανότητες και εμπειρία;
Ερώτημα
3ο:
Γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη διαδρομή και τι γνώση είχαν όσοι έλαβαν τις
σχετικές αποφάσεις των δυσκολιών που παρουσιάζει; Βάζοντας 19χρονα και 20χρονα
παιδιά να οδηγούν αυτά τα σαπάκια;
Υπάρχει συγκεκριμένη μαρτυρία που κάνει
λόγο για την ολισθηρότητα του επικίνδυνου οδοστρώματος, γεγονός που επιτείνει η
πρωινή γλίτσα που πιάνει ο δρόμος λόγω της υγρασίας.
Ερώτημα
4ο:
Τελικά δε θρηνήσαμε και άλλα θύματα καθώς στο τεθωρακισμένο άρμα μεταφοράς
προσωπικού Μ 113 επέβαινε την ώρα του δυστυχήματος μόνο ένας συνάδελφος που
είναι καλά στην υγεία του. Τι θα συνέβαινε όμως αν το όχημα ήταν γεμάτο
προσωπικό;
Πόσοι ακόμη νέοι άνθρωποι θα θυσιαστούν
στο βωμό της ΑΟΖ και της εκμετάλλευσης των ενεργειακών κοιτασμάτων, στον
ελληνοτουρκικό ανταγωνισμο δύο αδίστακτων αρχουσών τάξεων.
Στην
Ελλάδα οι νέοι είναι Αναλώσιμοι, οδηγούνται στην αυτοκτονία μέσα και έξω από
τον στρατό, χάνουν την ζωή τους σε θανατηφόρα ατυχήματα στον στρατό.
Εμείς καλούμε την νεολαία να μείνει μακριά
από τον Στρατό και τις Δυνάμεις Καταστολής.
Οι
ευθύνες του θανάτου του 20χρονου Πεζοναύτη είναι κυρίως πολιτικές και
βαραίνουν για πάντα τις πλάτες της κυβέρνησης, του ΥΕΘΑ Π.Παναγιωτόπουλου
και του ΑΓΕΕΘΑ Κωσταράκου, που οργάνωσαν την συγκεκριμένη διακλαδική
Άσκηση, την οποία εκμεταλλεύτηκαν επικοινωνικά ο Α.Σαμαράς και ο Γ.Γραμματέας
της κυβέρνησης Π.Μπαλτάκος.
«"Ανθρώπινο λάθος" μεν, αλλά
και έμμεσες διοικητικές ευθύνες στην οργάνωση και αποστολή της φάλλαγγας των 18
στρατιωτικών οχημάτων Μ113 και Hummer που συνέβη το τραγικό δυστύχημα που
στοίχισε την ζωή στον 20χρονο πεζοναύτη Στάθη Κρόκο, οδηγό του μοιραίου ΤΟΜΠ,
αποδίδει το πόρισμα που πρόκειται να παραδοθεί σήμερα στον υπουργό Εθνικής
Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο.
Ευθύνες που έχουν προκαλέσει βαθύ
προβληματισμό στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο, αλλά και στην
ηγεσία του Στρατού.
Είναι σαφές ότι στο συγκεκριμένο
περιστατικό έχει καταγραφεί "χαλάρωση" - επιεικώς - των όρων
ασφάλειας που συνέτειναν στο να υπάρξει το ατύχημα.
Τίθενται θέματα επιλογής δρομολογίου,
επιλογής του συγκεκριμένου ως οδηγού, ερωτήματα γιατί δεν επιβιβάστηκαν στην
Χαλκίδα, αλλά έπρεπε να μεταβούν στον Ωρωπό τα οχήματα των πεζοναυτών από το
575 ΤΠ¨, για το αν υπήρχε ασύρματη επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων της φάλαγγας
(υποχρεωτικό αλλά δεν υπήρχε) κλπ.
Kαι ο Σ.Κρόκος ήταν ακατάλληλος να
οδηγήσει το όχημα, αλλά επιλέχθηκε παρά την ελάχιστη πείρα και την
ιδιαιτερότητα του οχήματος (οδηγείται με μοχλούς). Σύμφωνα με στρατιωτικές
πηγές, στη μονάδα που υπηρετούσε έφτασε σήμα το οποίο ανέφερε ότι στην άσκηση
θα έπρεπε να συμμετέχουν 10 τεθωρακισμένα Μ113. Υπήρχαν διαθέσιμοι μόνο 9
οδηγοί ΕΠΟΠ... Άρα υπάρχει και ζήτημα διαθεσιμοτήτων.
Η εικόνα που υπάρχει είναι ότι το
όχημα, παλαιό και κουρασμένο από τα χιλιάδες χιλιόμετρα που έχει
"γράψει" εδώ και δεκάδες χρόνια υπηρεσίας του, είχε μείνει πίσω από
την υπόλοιπη φάλαγγα. Ο 20χρονος έκανε μεγάλη προσπάθεια να ανέβει την ανηφόρα
με όση ισχύ είχε πριν την μοιραία κατηφόρα, αλλά στην κορυφή της καμπύλης πριν
την κατηφόρα δεν πρόλαβε να κόψει ταχύτητα. Στην προσπάθειά του άτυχου οδηγού
να φρενάρει το όχημα ότι μπήκε σε κατηφορική τροχιά, κτύπησε στην δεξιά πλευρά
την μπάρα, λέει το πόρισμα.
Υπάρχει και η εκτίμηση (δική μας,
βάσει πληροφοριών που έχουμε αλλά και της χαρακιάς που έκαναν οι τροχοί των
ερπυστριών στο δρόμο) ότι έσπασε ή ράγισε και έσπασε με το κτύπημα στο ρήρθο η
ερπύστρια από το βάρος του οχήματος στην κατηφόρα (είχε πολλαπλασιαστεί η πίεση
από την μεγάλη ταχύτητα που κατεβαινε στην κατηφόρα). Τώρα ή εκεί έσπασε η
ερπύστρια και έχασε τον έλεγχο και κτύπησε δεξιά ή κάτι άλλο συνέβη και έχασε
τον έλεγχο. Πάντως μετά το κτύπημα στην μπάρα, έφυγε το όχημα αριστερά και
έπεσε στο χαντάκι.
Ο δεύτερος στρατιώτης που βρισκόταν
στο όχημα, πρόλαβε και κατέβασε το κάθισμα του στο ΤΟΜΠ με αποτέλεσμα να κεφάλι
του να μην είναι ακάλυπτο όπως του 20χρονου που χάθηκε τόσο άδικα.
Σε οτι αφορά την μοιραία ερπύστρια,
κατά την δική μας εκτίμηση ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι έσπασε την στιγμή που το
ΤΟΜΠ κατέβαινε με ταχύτητα την κατηφόρα στο σημείου που έγινε το δυστύχημα
(ίσως στο κτύπημα στην δεξιά πλευρά του δρόμου) εν τούτοις στο πόρισμα
υποστηρίζεται ότι κόπηκε κατά την πτώση του οχήματος από τον δρόμο στο χαντάκι.
Για την παλαιότητα των οχημάτων δεν
το συζητούμε. Το πρόγραμμα
αντικατάστασης των ΤΟΜΠ Μ113 από 52 σύγχρονα ΤΟΜΑ με πυροβόλο, σταμάτησε άδοξα
το 2004.
Το πλέον ανησυχητικό είναι η
"χαλάρωση" των διοικούντων σε όλα τα επίπεδα διοίκησης. Από την
επιλογή του Ωρωπού ως λιμένα μετεπιβίβασης, της επιλογής του δρομολογίου, μέχρι
τον τρόπο εκτέλεσής του. Το σενάριο της άσκησης προέβλεπε βομβαρδισμό του
λιμένα της Χαλκίδας από εχθρικά μαχητικά και ενεργοποίηση του εναλλακτικού
λιμένα επιβίβασης στον Ωρωπό. Αυτός που το κατήρτισε το σενάριο σκέφθηκε ότι θα
οδηγηθούν οχήματα μισού αιώνα, μέσα στην "μαύρη" νύχτα, από άθλιο
δρόμο και πιθανόν από στρατεύσιμους και όχι ΕΠΟΠ; Μάλλον όχι...
Είπε ο διοικητής όχι "Δεν έχω
αρκετούς επαγγελματίες χειριστές Μ113"; Μάλλον όχι. Διακρίνουμε,
λοιπόν, μία "χαλάρωση" που δεν δικαιολογείται σε Έλληνες αξιωματικούς
από τίποτα και για κανέναν τρόπο από την στιγμή που τους εμπιστεύονται τις ζωές
των παιδιών τους οι Έλληνες πολίτες».
Επί της ουσίας μιλάμε για
συγκάλυψη των ευθυνών που βαρύνουν την πολιτική και στρατιωτική ηγσία
διανθισμένη με μπόλικο εθνικισμό και μιλιταρισμό.
Ένα
πόρισμα που υποκρίνεται και εμπαίζει τη χαροκαμένη
μάνα του 20χρονου πεζοναύτη που ξεσπά: "Έστειλα το παιδί μου στρατιώτη και
μου το έφεραν στο νεκροκρέββατο".
ΔΙΚΤΥΟ
ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437
diktiospartakos.blogspot.com
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437
diktiospartakos.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου