Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Οι Ρώσοι εξασκήθηκαν στο βύθισμα αμερικανικών πλοίων στην Μαύρη Θάλασσα

Οι Ρώσοι εξασκήθηκαν στο βύθισμα αμερικανικών πλοίων στην Μαύρη Θάλασσα  (© The Russian Defense Ministry)
Στις 9  Σεπτεμβρίου 2014 κατά τη διάρκεια ασκήσεων - "ρουτίνας" σύμφωνα με το επίσημο ανακοινωθέν της κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας που ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων ITAR-TASS, παράκτια πυραυλικά συγκροτήματα του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας πραγματοποίησαν βολές κατά ναυτικών στόχων, χρησιμοποιώντας το πιο πρόσφατο κινητό πυραυλικό σύστημα K300P "Bastion-P", το οποίο είναι εξοπλισμένο με το υπερηχητικό βλήμα κατά-πλοίων 3M55E "Yakhont". Η βολή του "Bastion-P» διεξήχθην από την περιοχή της Σεβαστούπολης (προφανώς την ιστορική Μπαλακλάβα). Ο πύραυλος έπληξε το στόχο - παροπλισμένο πλοίο, σε απόσταση άνω των 90 χιλιομέτρων στο κεντρικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας.

Σχεδόν ταυτόχρονα, ο στόχος υπέστη βομβαρδισμό από τέσσερα αεροσκάφη Su-24 από το 43ο Σύνταγμα Αεροπορίας του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας. Η υπηρεσία Τύπου και Πληροφοριών του Υπουργείου Άμυνας της Ρωσίας ανέφερε ότι η βολή του πυραύλου, όπως και οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί, στέφθηκαν από επιτυχία.

Tαυτόχρονα, στην περιοχή εξασκείται ο 6ος Στόλος του Ναυτικού των ΗΠΑ, στο πλαίσιο της άσκησης "Sea Breeze 2014". Στην άσκηση δεν συμμετέχουν πλοία του Βουλγαρικού Ναυτικού, ενώ δεν έχει διευκρινιστεί εάν συμμετέχει στις δραστηριότητες ένα γεωργιανό περιπολικό σκάφος, όπως και η γαλλική φρεγάτα "Commandant Birot" που βρίσκεται στην Μαύρη Θάλασσα. Οι εξασκούμενες δυνάμεις στην "Sea Breeze" προέρχονται από τις ΗΠΑ, την Ουκρανία, την Τουρκία, την Ρουμανία και την Ισπανία.
Στις προγραμματισμένες ρωσικές ασκήσεις συμμετείχαν 15 πλοία, 10 αεροσκάφη και ελικόπτερα και παράκτια πυραυλικά συγκροτήματα.
Υπενθυμίζεται ότι οι τρία παράκτια πυραυλικά συγκροτήματα "Bastion-P" είναι μέρος του 25ου Ανεξάρτητου Παράκτιου Πυραυλικού Τάγματος της 11ης Ανεξάρτητης Παράκτιας Πυραυλικής Ταξιαρχίας του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας, που έχει συσταθεί σύμφωνα με το διάταγμα του Προέδρου της Ρωσίας στις 6 Απριλίου του 2005. Τρεις σειρές "Bastion-P", που κατασκευάστηκαν την περίοδο 2009-2011 στην JSC "MIC" NPO Machine Building, έγιναν τα πρώτα σειριακά συστήματα αυτού του τύπου στο Ρωσικό Ναυτικό. Ήδη στιςαρχές Μαρτίου 2014, το συγκρότημα "Bastion-P" της 11ης Ταξιαρχίας αναπτύχθηκε στη Σεβαστούπολη.
Το συγκρότημα κατασκευάζεται σε δύο εκδόσεις - σταθερή έκδοση ("Bastion-S") και κινητή ("Bastion-P"). Έχει σχεδιαστεί για να καταστρέψει τα πλοία επιφανείας όλων των κατηγοριών και των τύπων, σε συνθήκες εντατικών ηλεκτρονικών αντιμέτρων και πυρών του εχθρού. Κάθε συγκρότημα είναι σε θέση να προστατεύσει μια ακτογραμμή που εκτείνεται πάνω από 600 χιιόμετρα από τις πιθανές δραστηριότητες του εχθρού.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το συγκρότημα "Bastion - P". Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται σε όχι περισσότερο από 5 λεπτά. Στην περίπτωση αυτή, μετά την ενεργοποίησή του μπορεί να είναι πλήρως λειτουργικό για έως 5 ημέρες. Η βασική δομή αυτού του συγκροτήματος αποτελείται από τέσσερις αυτοκινούμενους εκτοξευτές K-340P επί του σασί MZKT-7930 με μια ατυνομία έως 1.000 χιλιόμετρα, διοίκηση και έλεγχος K-380r επί του σασί KamAZ-43101, μέχρι και τέσσερα οχήματα μεταφοράς K-342, μια σειρά από άλλα βοηθητικά οχήματα για τον εξοπλισμό και το προσωπικό. Το συγκρότημα μπορεί να περιλαμβάνει περαιτέρω ένα ραντάρ οριζόντιας ανίχνευσης "Monolith-Β, ή προσδιορισμός στόχων μπορεί να γίνει από ένα ελικόπτερο.
Τώρα, για τον πύραυλο που εκτοξεύει το "Bastion", το ρωσικό όνομά του - P-800 "Onyx". Η έκδοση εξαγωγής ονομάζεται "Yakhont". Σύμφωνα με την ορολογία του ΝΑΤΟ - SS-N-26 Strobile. Αυτός είναι ίσως αυτή τη στιγμή ο πιο διάσημος ρωσικός επιχειρησιακός πύραυλος κρουζ (οριζόντιας πλεύσης) εναντίον πλοίων. Επί τη βάσει αυτού, μια κοινής ινδο-ρωσική κοινοπραξία που καλείται BrahMos Aerospace αναπτύσσει τώρα ένα νέο υπερηχητικό (δηλαδή κινείται 5-6 φορές με την ταχύτητα του ήχου) πύραυλο εναντίον πλοίων.
Το μήκος, ανάλογα με την τροποποίηση, 6 έως 8,6 μέτρα. Βάρος εκτόξευσης - 3 τόνους. Μέγιστη ταχύτητα - 750 μέτρα/δευτερόλεπτο. Υψόμετρο πτήσης - από 10 μέτρα έως 14 χιλιόμετρα. Το βάρος της πολεμικής κεφaλής του "Yakhont" - 200 κιλά. Πεδίο βολής σε τροχιά μεγάλου υψομέτρου - μέχρι 500 χλμ, σε μικτή τροχιά - έως και 300 χλμ, κατά μήκος μιας χαμηλής τροχιάς (δηλαδή, σχεδόν κοντά στην επιφάνεια του νερού) - μέχρι 120 χλμ.
Τα δεδομένα του βάρους της πολεμικής κεφαλής του "Onyx" ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό, ανάλογα με τις πηγές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες από ανοιχτές πηγές, το ραντάρ που είναι τοποθετημένο στην κεφαλή τουπυραύλου είναι σε θέσει να εντοπίσει ένα πολεμικό πλοίο μεγέθους "καταδρομικού" σε μια απόσταση 75 χιλιομέτρων. Σε κάθε περίπτωση, ο πύραυλος αυτός είναι ένα από τα πιο τρομερά, αν όχι το πιο τρομερό βλήμα κρουζ στον κόσμο, κατά πλοίων. Οι αμερικανοί ειδικοί, σε κάθε περίπτωση, τα βλέπουν ως μια σοβαρή απειλή όχι μόνο για τα αντιτορπιλικά τους, αλλά και για τα ίδια τα αεροπλανοφόρα τους.
Και δεν είναι περίεργο, διότι δεν είναι μόνο ισχυρός, αλλά περίτεχνης τεχνολογίας πύραυλος. Τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι η πλήρης αυτονομία καταπολέμησης ("Fire-and-Forget "), υπερηχητική ταχύτητα σε όλη τη διάρκεια της πτήσης, ένα σύνολο ευέλικτων τροχιών και μειωμένο ίχνος για το ραντάρ. Σε ταχύτητα Mach 2 ο πύραυλος επιταχύνει μόλις μετά από μερικά δευτερόλεπτα μετά την εκτόξευσή του. Στη συνέχεια, ανάλογα με τον φάκελο πτήσης που έχει επιλεγεί, παραμένει σε αυτό το ρυθμό, ή  επιταχύνει σε ταχύτητα 2,7 M. Σε ύψος περίπου 10 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, το καθιστά δύσκολο να αντιμετωπιστεί από τα αμυντικά συστήματα του πλοίου. Στο τελικό στάδιο καθοδηγείται από τη δική του βάση δεδομένων.
http://www.fox2magazine.net/%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/9207-%CE%9F%CE%B9-%CE%A1%CF%8E%CF%83%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CF%8D%CE%B8%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%9C%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%B7-%CE%98%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου