Την επόμενη ημέρα, Σάββατο πρωί, οι Βρυξέλλες τέθηκαν σε καθεστώς κρίσιμης και άμεσης απειλής (Επίπεδο 4), με ενόπλους να αναλαμβάνουν περιπολίες στο κέντρο και σε νευραλγικά σημεία, τις αρχές να συμβουλεύουν τους πολίτες να αποφεύγουν το μετρό, τα τρένα και τα σημεία μαζικής συνάθροισης, αλλά και τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να παραμένουν κλειστά (τα σχολεία, όπως επισημαίνεται, για πρώτη φορά στην ιστορία των Βρυξελλών). Η υπόλοιπη χώρα τέθηκε σε χαμηλότερο, πλην επίσης υψηλό, Επίπεδο Συναγερμού (επίπεδο 3)
Ο κόσμος, φοβισμένος, μένει ως επί το πλείστον στα σπίτια του. Οι πολίτες επιλέγουν να συγκεντρώνονται και εκεί, αντί σε εξωτερικούς χώρους και καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας. «Σε όσους διαμένουν στο κέντρο, επίσης συστήθηκε να μην κάθονται κοντά στα παράθυρά τους», με ενημερώνει η Σία. «Γενικά, επικρατεί φόβος. Μια φίλη μου, αφού είχε μείνει όλο το Σαββατοκύριακο στο σπίτι, τη Δευτέρα το πρωί βγήκε να πάει μέχρι τον φούρνο, και ήταν μόνη της στο ταμείο. Φιλικό ζευγάρι που φιλοξενούσαμε και είχε ταξιδέψει εκτάκτως εδώ για ένα συνέδριο, δεν βγήκε καθόλου από το σπίτι». Πόσο μάλλον, αφού το συνέδριο διεξαγόταν κοντά στο Μόλενμπεκ, τη συνοικία που φέρεται να ενοχοποιείται ως μήτρα των τρομοκρατών του Παρισιού…
Την ίδια τακτική, σύμφωνα με το Reuters, ακολούθησε και το ΝΑΤΟ – οι υπηρεσίες του λειτούργησαν, αλλά κάποιοι από το προσωπικό εργάστηκαν από το σπίτι. Κάποιοι, ωστόσο, κλήθησαν να πάνε στα γραφεία τους. Τα θεσμικά όργανα και οι υπηρεσίες της ΕΕ τυπικά τουλάχιστον λειτουργούσαν, με περιπολίες απ’ έξω. «Κάποιοι Φλαμανδοί που εργάζονται για εμάς, μας κάλεσαν να πάμε εμείς στη Γάνδη, για μια προγραμματισμένη συνάντηση εργασίας, προκειμένου να μην έρθουν στο “στόμα του λύκου”», συμπληρώνει ο Χρήστος, δίνοντας ένα ακόμα στίγμα της γενικότερης ψυχολογίας που επικρατεί στη χώρα.
Το ανεξάρτητο σινεμά «Aventure» («Περιπέτεια»), στην καρδιά της βελγικής πρωτεύουσας, διαμήνυε, λοιπόν, από την κεντρική του ιστοσελίδα ότι αποφάσισε να λειτουργήσει για όσους επιθυμούν να «δραπετεύσουν» από την υπάρχουσα κατάσταση. Η ταινία, που, ακόμα και πριν από τις επιθέσεις στο Παρίσι, συνδέθηκε με το Μόλενμπεκ, παρακολουθεί με ωμά ρεαλιστικό βλέμμα τις συνθήκες ζωής στις περιθωριακές γειτονιές των Βρυξελλών, των ανθρώπων «χωρίς μέλλον», μέσα από την ιστορία ενός σύγχρονου Ρωμαίου και μιας σύγχρονης Ιουλιέτας που δεν επιτρέπεται να ζήσουν τον έρωτά τους επειδή ανήκουν σε διαφορετικές συμμορίες…
http://www.toperiodiko.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου