Τρίτη 12 Απριλίου 2016

Στον “αέρα” η ΕΑΒ ! 8 ερωτήματα για τις “ενοικιάσεις εργαζομένων” που από “λύση” έγιναν πρόβλημα

“Φωτιές” έχουν ανάψει στην ΕΑΒ,η οποία κανονικά θα έπρεπε να είναι προσηλωμένη στα έργα που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας. Τα οποία είναι και αρκετά και σοβαρά. Η έλλειψη προσωπικού όμως δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα. Το οποιο δεν είναι σημερινό. Για αρκετά χρόνια η εταιρεία έχει αναγκαστεί να προσφύγει στην αμφιλεγομενη λύση της ενοικίασης εργαζομένων . Αμφιλεγόμενη γιατί η εταιρεία όπως υποστηρίζουν πολλοί δεν “χτίζει” εργαζόμενους με τεχνογνωσία που θα είναι χρήσιμη σε βάθος χρόνου.

Όμως αυτό τώρα δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Το φλέγον είναι ότι υπάρχει ζήτημα με τον υπεργολάβο ο οποίος έχει “νοικιάσει” προσωπικό στην ΕΑΒ και αυτή τη περίοδο απειλεί με αποχώρηση.
Οι εργαζόμενοι της ΕΑΒ σε ανακοίνωσή τους κάνουν λόγο για “παιχνίδια εξουσίας με εργολαβικές εταιρείες” ,για “κίνδυνο να εφαρμοστούν ποινικές ρήτρες εκατομμυρίων σε προγράμματα που κινδυνεύουν άμεσα” και τέλος καταγγέλουν ότι “στελέχη της εργολαβικής εταιρείας, περιφέρονται ασυνόδευτοι σαν τοποτηρητές (χωρίς καρτελάκι επισκέπτη), μπαίνουν στα γραφεία του πελάτη και συνδιαλέγονται για την επικείμενη αποχώρηση του προσωπικού τους προκειμένου να πετύχουν τους σκοπούς τους”.

Όλη η ανακοίνωση των εργαζομένων της ΕΑΒ , ΕΔΩ.

Τι λένε οι πληροφορίες εκτός ανακοινώσεων; Υπάρχει μια σειρά ερωτημάτων:

1) Η συναρμολόγηση δομικών τμημάτων του C-130J και F-16 αφορά έργο που έχει αναλάβει η ΕΑΒ από την Lockheed Martin Aero και αποτελεί το σημαντικότερο ποσοστό του κύκλου εργασιών της ΕΑΒ από το 2012 και μετά. Πώς και για ποιους λόγους αποφασίστηκε από την τότε διοίκηση να δοθούν υπεργολαβία τα δύο σημαντικότερα κατασκευαστικά προγράμματα της εταιρείας; 

2) Ο συγκεκριμένος υπεργολάβος έλαβε μέρος στη διαδικασία διαγωνισμών που δημοσιεύτηκαν τον Μάρτιο του 2012 για τη συναρμολόγηση δομικών τμημάτων του C-130J (προϋπολογισμός 7.714.875 Ευρώ) και F-16 (προϋπολογισμός 8.426.250 Ευρώ) και κατά τη διενέργεια αυτών των διαγωνισμών μόνον οι δικές του οικονομικές προσφορές ανοίχτηκαν. Πώς επιτράπηκε η συνέχεια της διενέργειας του διαγωνισμού με οικονομική προσφορά μόνο από έναν ενδιαφερόμενο; 

3) Η ΕΑΒ ανέδειξε τον εργολάβο μειοδότη και του ανέθεσε τη συναρμολόγηση δομικών τμημάτων του C-130J και F-16 τον Αύγουστο του 2012. Παρ΄ όλα ταύτα η οικονομική προσφορά υπερέβαινε τον προϋπολογισμό. Πώς επιτράπηκε η συνέχεια της διενέργειας του διαγωνισμού; Στη διαπραγμάτευση που ακολούθησε πως εξηγείται το γεγονός το ότι αντί να μειώσει ο υπεργολάβος την προσφορά του για να ευθυγραμμιστεί με την ανάγκη του προϋπολογισμού, μειώθηκε ο μέγιστος εκτιμώμενος φόρτος κρατώντας τον προϋπολογισμό σταθερό επιτρέποντας έτσι μεγαλύτερο εργολαβικό αντάλλαγμα;

4) Στην υπογραφή των συμβάσεων ο υπεργολάβος κατέθεσε εγγυητικές επιστολές χαμηλότερων ποσών από το προβλεπόμενο και με ισχύ λιγότερου του ενός έτους αντίθετα με τους όρους των διακηρύξεων που επέβαλε την καταβολή εγγυητικών επιστολών αορίστου χρόνου, εγγυητικές επιστολές που τελικά ο εργολάβος κατέθεσε όχι πριν τον Δεκέμβριο του 2014, 8 μήνες πριν τη λήξη των συμβάσεων. .

Αυτά είναι τα τέσσερα ερωτήματα που αφορούν στην περίοδο μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας. Υπάρχουν άλλα τέσσερα που έχουν να κάνουν με όσα διαπιστώθηκαν μετά από τη συμφωνία και αφορούν στο έργο του C130J: 

1) Αληθεύει ότι ο υπεργολάβος, μόλις 2 μήνες από την υπογραφή των συμβάσεων, αποδείχτηκε ανήμπορος να εκτελέσει το έργο με αποτέλεσμα να εισαγάγει δικό της προσωπικό η ΕΑΒ για να μπορέσει να συνεχίσει τις παραδόσεις προς τον πελάτη της; 

2) Αληθεύει ότι αντί να κηρυχθεί έκπτωτος ο υπεργολάβος εξακολουθούσε και πληρωνόταν το εργολαβικό αντάλλαγμα ενώ είχε μικρότερη συμβολή στο έργο μετά την αδυναμία του να αντεπεξέλθει;

3) Αληθεύει ότι ο υπεργολάβος πληρώνεται εν τέλει με την εργατοώρα, αντίθετα με τους όρους των συμβάσεων, ανεξάρτητα από το ρυθμό παραδόσεων των εργοσυνόλων προς την ΕΑΒ και τον πελάτη της;

4) Αληθεύει το πόρισμα εσωτερικού ελέγχου που βλέπει να έχει παραχθεί μεγαλύτερος αριθμός εργοσυνόλων από αυτόν που έχει παραδοθεί χωρίς να υπάρχουν τα αντίστοιχα εργοσύνολα στην αποθήκη;

Αναμένουμε απαντήσεις από την νέα διοίκηση της ΕΑΒ.

Militaire.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου