Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

Επανάσταση στο ρωσικό Ναυτικό με στόχο παγκόσμια παρουσία (vid.)

Στη Ρωσία η ημέρα του Ναυτικού είναι εθνική εορτή που εορτάζεται την τελευταία Κυριακή του Ιουλίου. Η εορτή καθιερώθηκε το 1939 για να θυμίζει την πρώτη νίκη του Ρωσικού στόλου στη λεγόμενη ναυμαχία του Γκανγκούτ – ή ναυμαχία του Αγ. Παντελεήμονος – που έλαβε χώρα στη Βαλτική στις 27 Ιουλίου 1714 μεταξύ ρωσικών και σουηδικών πλοίων. 
Μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ η εορτή καταργήθηκε, αλλά το 2003 ο Πούτιν την επανακαθιέρωσε και μάλιστα ως ημέρα μνήμης και τιμής των πεσόντων των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων. Το Ρωσικό Ναυτικό συστάθηκε το 1696 από τον Μεγάλο Πέτρο. Στην σημερινή του μορφή ανασυγκροτήθηκε το 1991. Κληρονόμησε δε μεγάλο αριθμό σκαφών του Σοβιετικού Ναυτικού.

Το 2016 είναι έτος της αναβίωσης του Ρωσικού Ναυτικού το οποίο διαθέτει 60 υποβρύχια περί τα 30 σκάφη επιφανείας και πάνω από 100 μικρότερα σκάφη. Από το 2011 είναι σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα ναυπηγήσεων με σκοπό την αντικατάσταση παλαιών σκαφών με στόχο τη ναυπήγηση 100 πλοίων έως το 2020.

Στα πλοία αυτά περιλαμβάνονται 24 υποβρύχια, ενώ υπάρχει η επιθυμία ναυπήγησης και ενός μεγάλου πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου μέχρι το 2030. Σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας, το συμβόλαιο ναυπήγησης του αεροπλανοφόρου θα υπογραφεί το 2025. O αναπληρωτήw υπουργός Μπορίσοφ, είπε ότι η Ρωσία θα είναι έτοιμη να ξεκινήσει την κατασκευή ελικοπτεροφόρων και αεροπλανοφόρων.

Η στρατηγική πυρηνική αποτροπή παραμένει βασική αποστολή του Ρωσικού Ναυτικού. Γι’ αυτό προβλέπεται η ναυπήγηση οκτώ υποβρυχίων βαλλιστικών πυρηνικών πυραύλων κλάσης Borei, πριν το 2020, έκαστο εκ των οποίων θα μεταφέρει 16 πυραύλους Bulava, έκαστος με 10 πολεμικές κεφαλές.

Το Ναυτικό επιθυμεί την απόκτηση 12 συνολικά υποβρυχίων της κλάσης αυτής. Τα πρώτα οκτώ θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται τα επόμενα χρόνια ενώ τα άλλα τέσσερα θα παραγγελθούν την επόμενη δεκαετία.

Τα νέα υποβρύχια θα αποτελούν βελτιωμένο υπόδειγμα των εν υπηρεσία Borei II με βελτιωμένα ηλεκτρονικά συστήματα. Έξι θα διατεθούν στον Βόρειο Στόλο και έξι σε αυτόν του Ειρηνικού. Τα σκάφη αυτά θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά του Ναυτικού έως το 2040-2050.
Επίσης, προβλέπεται η ναυπήγηση 12 καταδρομικών κατευθυνομένων βλημάτων κλάσης Yasen, εκ των οποίων επίσης έξι θα διατεθούν σε έκαστο στόλο. Παράλληλα προβλέπεται η ναυπήγηση 12 μεγάλων αντιτορπιλικών εκτοπίσματος 10.000 τόνων κλάσης Leader που θα ενταχθούν στους δύο στόλους στο διάστημα 2023-25.

Υπό ναυπήγηση βρίσκονται επίσης τουλάχιστον 12 φρεγάτες της κλάσης Admiral Gorshkov. Η πρώτη από αυτές τέθηκε σε υπηρεσία τον Μάρτιο του 2016. Τα σκάφη αυτά φέρουν πυραύλους επιφανείας-επιφανείας Oniks και πυραύλους κρουζ τύπου Kalibr. Παράλληλα θα ξεκινήσει σύντομα και η ναυπήγηση τεσσάρων αποβατικών σκαφών της κλάσης Priboy.

Στο μεταξύ τοποθετήθηκε η τρόπιδα σε μια ακόμα κορβέτα του «Σχέδιο 22800» των ναυπηγείων Πέλα. Προβλέπεται η ναυπήγηση 18 σκαφών του τύπου. Τα σκάφη αυτά εκτοπίσματος 800 τόνων αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων και φέρουν οκταπλό εκτοξευτή πυραύλων Kalibr που δοκιμάστηκαν πρόσφατα και στην Συρία, εκτοξευόμενοι από απόσταση 3.000 ν.μ. Θα φέρουν επίσης πυραύλους επιφανείας-αέρος, ένα πυροβόλο των 76mm και δύο εξάκαννα των 30 χλστ.
Προβλέπεται επίσης η ναυπήγηση μιας κλάσης παγοθραυστικών πολεμικών πλοίων που θα επιχειρούν στον Αρκτικό Ωκεανό. Το πρώτο από αυτά το Ilya Muromets καθελκύστηκε τον Ιούνιο. Μπορεί να σπάσει πάγο πάχους 1μ. και να πλεύσει στον μήκους 5.600 χλμ. Βόρειο Διάδρομο χωρίς ανεφοδιασμό. Το σκάφος μπορεί να πλεύσει εμπρός και πίσω, πλάγια και διαγώνια, προς κάθε δηλαδή κατεύθυνση.

Το 2013 ο Ρώσος πρόεδρος είχε αναφέρει την πρόθεση της Μόσχας για μόνιμη ναυτική παρουσία στον Αρκτικό Κύκλο καθώς μπορεί να υπάρχουν εκεί τεράστια κοιτάσματα υδρογονανθράκων. Μπορεί επίσης η περιοχή να λειτουργήσει ως διάδρομος από την Αν. Ασία προς την Ευρώπη περιπλέοντας τη ρωσική βόρεια ακτή, ο περίπλους της οποίας είναι κατά 3.000 μίλια συντομότερος της συνήθους διαδρομής.

Τα αμερικανικά υποβρύχια τα φέροντα πυραύλους Tomahawk, επιχειρούν στην Αρκτική και για αυτό η Ρωσία θέλει να ναυπηγήσει πολεμικά παγοθραυστικά πλοία τα οποία σχεδιάζει το Ινστιτούτο Κριλόφ.
Τα υπό σχεδίαση πολεμικά παγοθραυστικά θυμίζουν τα αντιτορπιλικά της κλάσης Leader. Τα παγοθραυστικά αυτά θα είναι πυρηνοκίνητα και σύμφωνα με τους σχεδιαστές τους θα μπορούν να «αντιμετωπίζουν» ακόμα και πάγο πάχους 2 μέτρων με ταχύτητα 14 κόμβων. Ο σχεδιασμός τους αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός τους 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου