Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Οι Ένοπλες Δυνάμεις ως ΕΚΑΒ! Γιατί και ποιο το κόστος για τον λαό μας

Σε μια ακόμη ανακοίνωση του ΓΕΣ διαβάζουμε:
«Τις απογευματινές ώρες της Πέμπτης 01 Σεπτεμβρίου 2016, στο πλαίσιο της κοινωνικής του προσφοράς, ο Στρατός Ξηράς διέθεσε ένα Ελικόπτερο CH-47D της Αεροπορίας Στρατού, για την αεροδιακομιδή ενός βρέφους 2 ημερών με αναπνευστική ανεπάρκεια και μίας γυναίκας 41 ετών με θρόμβωση σφαγίτιδας, από τη Ρόδο στο Ηράκλειο».

Η είδηση αποτελεί μια ακόμη απόδειξη των δραματικών συνεπειών στο σύστημα της Δημόσιας Υγείας, που προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν οι μνημονιακές πολιτικές που ψήφισαν και εφαρμόζουν τόσο οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ-ΔΗΜΑΡ, όσο και των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Σε πρόσφατη ανακοίνωση μας τονίσαμε μια ακόμη παράμετρο της επέκτασης της χρήσης των εναέριων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων:

«Το γιατί δεν οργανώνουν ξανά τη δημόσια υγεία είναι γνωστό: μνημονιακές περικοπές και φιλελευθερισμός που ταυτόχρονα στρώνουν το δρόμο στην Ιδιωτική Υγεία-Ασφάλιση. Όμως γιατί δεν οργανώνουν το ΕΚΑΒ και δεν το εξοπλίζουν με τα κατάλληλα πτητικά μέσα; 

Ένας από τους λόγους είναι το ωριαίο κόστος πτήσης. Γιατί ο πιλότος στο ΕΚΑΒ πληρώνεται 100 ευρώ την ώρα, ενώ ο πιλότος των CHINOOK-C130-SUPERPUMA κλπ πετά δωρεάν! Ο μισθός του και μόνο. Υπολογίστε τώρα ότι μια Αεροδιακομιδή μπορεί να διαρκέσει και έξι (6) ώρες! Άρα μόνο το εργατικό κόστος για το πλήρωμα ενός ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ μπορεί να φτάσει 1200 ευρώ!»

Άρα, είναι επιλογή των κυβερνήσεων να κλείνουν νοσοκομεία-κέντρα υγείας και να καλύπτουν πρόσκαιρα και με τον πλέον επικίνδυνο τρόπο, τις τεράστιες ανάγκες των τουριστών και των συμπολιτών μας κατοίκων της παραμεθορίου, με τα αεροπορικά στρατιωτικά μέτρα, καταπονώντας βεβαίως αεροσκάφη και ελικόπτερα. 
Όπου μιλούν για «κοινωνική προσφορά του Στρατού» εννοούν την εκμετάλλευση του προσωπικού!
Στην σημερινή μας παρέμβαση θέλουμε να θίξουμε και μια άλλη διάσταση του ζητήματος. Τι γίνεται με τα ίδια τα εναέρια μέσα του ΕΚΑΒ που οι Ένοπλες Δυνάμεις αντικαθιστούν.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα «Kαθηλωμένα τα ελικόπτερα του EKAB» (Μάιος 2016) επικρατεί η εξής κατάσταση:
«TA TΡΙΑ ΕΠΕΣΑΝ, ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΡΙΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΑΠΟ ΒΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΕΦΤΑΣΑΝ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥΣ.
Aπό τις αρχές του έτους, έχουν γίνει περισσότερες 300 αεροδιακομιδές ασθενών στη χώρα μας, καθώς τα νησιά έχουν «αποψιλωθεί», τόσο από γιατρούς, όσο και από ιατρικό εξοπλισμό. Περιέργως, τα 3 από τα 6 ελικόπτερα Agusta 109 Power που είχαν απομείνει στο ΕΚΑΒ, από τις αρχές του έτους είναι καθηλωμένα λόγω βλαβών και οι αεροδιακομιδές ασθενών γίνονται με Super Puma, Chinook και C-130 της Πυροσβεστικής, της Πολεμικής Αεροπορίας και του Στρατού. Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, από τα τρία ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση. Από τους επτά κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής, ενώ ο έβδομος έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης.
Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος έπεσε, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, το σύνηθες κόστος μιας αεροδιακομιδής με πτητικά μέσα της Πυροσβεστικής ή της Πολεμικής Αεροπορίας, φτάνει ή και ξεπερνά τις 20.000 ευρώ. Τόσο κοστίζει ένα δίωρο δρομολόγιο με ένα C-130 από Πάρο προς Αθήνα, ενώ με Super Puma, το κόστος μπορεί να είναι μεγαλύτερο, αφού κοστίζει περίπου 7.000 ευρώ η ώρα πτήσης. Κάπως έτσι, το κόστος των αεροδιακομιδών που έγιναν από την αρχή του έτους, μπορεί και να έχουν ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια ευρώ! Δηλαδή και ταλαιπωρούνται τα απαραίτητα για άλλες δουλειές (π.χ. δασοπυρόσβεση) ελικόπτερα και πληρώνουμε περισσότερα απ’ όσα θα πληρώναμε για να επισκευάσουμε αυτά του ΕΚΑΒ! Υπερβολή; Όπως λέει ο διοικητής εναέριων μέσων της Πυροσβεστικής, Γιώργος Πορτοζούδης, μόνο από την υπηρεσία του, μέχρι στιγμής έχουν γίνει 32 αποστολές με μεταφορά 49 ασθενών και 110 ώρες πτήσης. Κόστους, δηλαδή, λίγο κάτω του εκατομμυρίου…".
Ας κρατήσουμε αυτό το στοιχείο και το πότε γίνεται. Στα 6 εκατομμύρια ευρώ έχει εκτιναχθεί το κόστος αεροδιακομιδών το πρώτο εξάμηνο, χωρίς να υπολογιστούν οι επόμενοι καλοκαιρινοί μήνες που η παρουσία των τουριστών εκτινάσσει τις ανάγκες! 
Το δημοσίευμα δεν εντοπίζει μόνο το τεράστιο κόστος από τις διακομιδές των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά τονίζει ότι ενώ αρχικά ο ΥΕΘΑ Π.Καμμένος κατάγγειλε αυτή την πρακτική, στην συνέχεια τη διατήρησε και την επέκτεινε, πάντα βέβαια με μιλιταριστικά λογύδρια σχετικά με την «κοινωνική προσφορά του Στρατού»! 
Heli3Διαβάζουμε: «Πέρυσι, τέτοιο καιρό, για παράδειγμα, ο ΥΕΘΑ, Πάνος Καμμένος έλεγε: «Στέλνουμε ιπτάμενα μέσα σε νησιά που η πτήση τους κοστίζει 20.000 ευρώ η ώρα. Που σημαίνει ότι μία αποστολή μπορεί να μας κοστίσει ακόμη και 60.000 ευρώ. Για να μεταφέρουμε ένα νεογνό που χρειάζεται θερμοκοιτίδα. Ξέρετε πόσο κοστίζει μια θερμοκοιτίδα; 5.000 ευρώ! Γιατί έμειναν χωρίς θερμοκοιτίδες τα νοσοκομεία μας»;
Τα νοσοκομεία έμειναν και μένουν χωρίς θερμοκοιτίδες Υπουργέ Άμυνας και ηγέτη των ΑΝΕΛ εξαιτίας των μνημονίων που ψηφίζεις και του νεοφιλελευθερισμού που εφαρμόζεις!  

Το άρθρο εντοπίζει και μια άλλη παράμετρο: "Το πρόβλημα, είναι φυσικά διαχρονικό. Από τότε που παρελήφθησαν πρώτη φορά, το 1999, τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, άρχισαν να παρουσιάζουν προβλήματα. Τρία εξ’ αυτών συνετρίβησαν, με αποτέλεσμα 14 (και όχι 13, όπως μας λέει το Υπουργείο Υγείας) θανάτους κατά τη διάρκεια αεροδιακομιδών. Πάντως, αν δεν… θυμάται των αριθμό των θυμάτων, τουλάχιστον το υπουργείο Υγείας θυμάται καλά τις ημερομηνίες καθήλωσης των εναπομείναντων ελικοπτέρων: «Είναι σαφές ότι η ευθύνη για τον παροπλισμό των τριών εναπομεινάντων ελικοπτέρων δεν βαρύνει τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αφού το πρώτο καθηλώθηκε το 2006, το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012, ενώ για το τρίτο που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει 3ετής προγραμματισμός της συντήρησης - επισκευής του». Και, αρκεί να σκεφτεί κανείς, ότι το δεύτερο εξ αυτών ακινητοποιήθηκε το 2012, επειδή δεν αγοράστηκαν ανταλλακτικά, αξίας… 70.000 ευρώ.

ΕΝΑ ΕΚΑΒ ΠΟΥ ΧΑΝΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ!
Βέβαια, το πρόβλημα είναι πολύ πιο βαθύ απ’ ότι φαίνεται και δεν έχει να κάνει μόνο με τα χρήματα. Μπορεί να έχει εκεί τη ρίζα του, αφού από τα τρία ελικόπτερα του ΕΚΑΒ που συνετρίβησαν, το πρώτο από αυτά αντικαταστάθηκε από την ασφαλιστική εταιρία, ενώ για τα δύο επόμενα υπήρξε χρηματική αποζημίωση, η οποία ακόμα «αναζητείται», όπως επισημαίνει το υπουργείο. Ενδεχομένως, εάν είχε βρεθεί η αποζημίωση, τα ελικόπτερα να πέταγαν… 
Όμως, είναι και ζήτημα δομικής λειτουργίας. Για παράδειγμα, η βάση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, μεταφέρθηκε από το Ελληνικό στην Ελευσίνα, δαπανώντας πολύτιμους πόρους που θα μπορούσαν να «πέσουν» στη συντήρηση των πτητικών μέσων, αλλά και προκαλώντας ένα ακόμα πρόβλημα: Η βάση δεν είναι κοντά σε κανένα νοσοκομείο και έτσι, ακόμα και αν γίνονταν αεροδιακομιδές, θα έπρεπε να υπάρχει stand by ασθενοφόρο για να παραλάβει τον ασθενή από την Ελευσίνα και να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο.

ΜΕΓΑΛΟΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ-ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΜΕΝΑ ΠΤΗΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Το πόσο αδιέξοδη και απειλητική για την ανθρώπινη ζωή είναι η πρακτική που ακολουθεί η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων αποκαλύπτει η ανάρτηση του cnn.gr με τίτλο «Στα όρια αντοχής πληρώματα και ελικόπτερα του ΕΚΑΒ», όπου επισημαίνονται τα εξής:
«Ανώτατες στρατιωτικές πηγές κρούουν των κώδωνα του κινδύνου καθώς ιδιαίτερα τα ελικόπτερα Super Puma φτάνουν πολλές στα όρια της αντοχής τους, όπως επίσης και τα πληρώματά τους που με αυταπάρνηση εκτελούν τις αποστολές, μεταφέροντας μαζί με γιατρούς και διασώστες του ΕΚΑΒ, σημαντικό αριθμό ασθενών από νησιά κυρίως ακριτικών περιοχών. Καλά πληροφορημένες πηγές τονίζουν ότι εάν ο ρυθμός των αεροδιακομιδών συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό τότε ο στόλος των Super Puma θα καταπονηθεί ακόμη περισσότερο, τόσο που θα πρέπει αρκετά από τα ελικόπτερα να παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ακινησία για να γίνουν οι απαραίτητες συντηρήσεις ώστε να είναι εκ νέου σε επιχειρησιακή ετοιμότητα με βάσει το βιβλίο συντηρήσεων του κατασκευαστή που θεωρείται ένα από τα "Ευαγγέλια" για την ασφάλεια πτήσεων.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του ΓΕΑ το πρώτο εξάμηνο του 2016 έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 409 αποστολές με κάθε είδους πτητικό μέσο και έχουν μεταφερθεί 590 ασθενείς.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως το 40% των αεροδιακομιδών είναι νεογνά, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ο κίνδυνος είναι τόσο μεγάλος που οι ιπτάμενοι γιατροί κάνουν τεχνητή αναπνοή και μαλάξεις στα βρέφη καθ’όλη τη διάρκεια της πτήσης.
Ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος και όπως λένε έμπειροι αξιωματικοί μπορεί μια αεροδιακομιδή να διαρκέσει έξι ώρες, ωστόσο αμέσως μετά μπορεί να υπάρξει και άλλο περιστατικό με αντίστοιχη διάρκεια και χωρίς ανάπαυλα μεταξύ των δύο αποστολών. Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να αλλάξει το πλήρωμα και το ίδιο ελικόπτερο να πετάει αδιάκοπα για 24 ώρες πραγματοποιώντας αποστολές σε όλο το Αιγαίο.
Πολλές φορές οι καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν τις πτήσεις, ωστόσο όπως τονίζουν τα μέλη των πληρωμάτων, οι αεροδιακομιδές πρέπει να γίνουν και οι ασθενείς πρέπει να σωθούν πάση θυσία. Αεροδιακομιδες πραγματοποιούν τα ελικόπτερα ΑΒ 212 και τα Sea Hawk s-70 του πολεμικού ναυτικού τα οποία πολλές φορές έχουν δημιουργήσει μια "πλατφόρμα" ζωής καθώς απονειώνονται από φρεγάτες του ΠΝ που πλέουν στο Αιγαίο και σπεύδουν να βοηθήσουν τους ακρίτες της Ελλάδας!
Εμείς απαιτούμε Δημόσιο Σύστημα Υγείας-Ασφάλισης για Όλους Δωρεάν.
Να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες όλων των συμπολιτών μας με Νοσοκομεία-Κέντρα Υγείας, διορισμούς ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Να σταματήσουν να εκμεταλλεύονται τους έφεδρους γιατρούς-νοσηλευτές-φαρμακοποιούς αλλά και το σύνολο του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων.  
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437 

1 σχόλιο:

  1. το σύνηθες κόστος μιας αεροδιακομιδής με πτητικά μέσα της Πυροσβεστικής ή της Πολεμικής Αεροπορίας, h πυροσβεστικη δεν διαθετει ιπταμενα μεσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή