Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

Η Μεγάλη Κομπίνα με το Κλεμμένο Πετρέλαιο στον Στρατό

Στις 25 Νοεμβρίου 2014, τέσσερα άτομα με τρία αυτοκίνητα προσπέρασαν το χωριό Γέφυρα έξω από τη Θεσσαλονίκη και κατευθύνθηκαν προς την κοίτη του ποταμού Αξιού, φαινομενικά στη μέση του πουθενά. 
Ένας αρχιλοχίας του Ελληνικού Στρατού, ο οποίος υπηρετούσε τότε στην 3η ΔΑΚΑ, μονάδα που έχει την ευθύνη και τον έλεγχο των αγωγών πετρελαίου των ενόπλων δυνάμεων, φέρεται να τους είχε υποδείξει το σημείο.
Οι τέσσερις ιδιώτες εντόπισαν τον αγωγό καυσίμων, έκοψαν τους πίρους από το καπάκι και μπήκαν στο εσωτερικό του φρεατίου και τις βάνεις διαχείρισης του αγωγού. Την ίδια στιγμή, ένας πέμπτος ιδιώτης, ιδιοκτήτης βυτιοφόρου, που επίσης φέρεται να εμπλέκεται, περίμενε στο Καλοχώρι το τηλεφώνημα-σινιάλο, ώστε να προσεγγίσει κι εκείνος το σημείο για να αντλήσει το πετρέλαιο από τον στρατιωτικό αγωγό. Ωστόσο, κάτι πήγε στραβά εκείνη τη μέρα και το σχέδιο εγκαταλείφθηκε. Σύμφωνα με τις δικαστικές αρχές, όμως, είχαν προηγηθεί από την ίδια ομάδα πέντε περιπτώσεις κλοπής και άλλες έξι απόπειρες κλοπής πετρελαίου από αγωγούς του Στρατού στη Βόρεια Ελλάδα.
O τρόπος δράσης της ομάδας βελτιωνόταν κάθε φορά, καθώς οι κατηγορούμενοι προσπαθούσαν να διορθώσουν λάθη προηγούμενων «εξορμήσεων».
Στην πρόταση του αντεισαγγελέα Εφετών Θεσσαλονίκης που χειρίστηκε την υπόθεση, προς το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο (αρ. 603/2016), αποτυπώνονται οι αριθμοί της βαλκανικής εκδοχής του ελ ντοράντο μαύρου χρυσού. Από τις αρχές του 2013 έως τον Νοέμβριο του 2014, όπως αναφέρεται στα δικαστικά έγγραφα, έκαναν φτερά συνολικά 294.762 λίτρα πετρελαίου, τα οποία στη συνέχεια πουλήθηκαν λαθραία στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας. Το κόστος των καυσίμων υπολογίστηκε στις 300.000 ευρώ, ενώ από έγγραφο του ΣΤ’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης προκύπτει ότι το ύψος των διαφυγόντων δασμών, τελών και λοιπών επιβαρύνσεων για το Ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται στις 166.729,81 ευρώ. Σύμφωνα πάντα με την πρόταση του αντεισαγγελέα Εφετών, ο ρόλος του αρχιλοχία των ενόπλων δυνάμεων θεωρείται κρίσιμος. Κι αυτό, διότι ακριβώς λόγω της ειδικής μονάδας στην οποία υπηρετούσε, φέρεται να γνώριζε τις ακριβείς τοποθεσίες των φρεατίων μέσα στους αγρούς, τον τρόπο άντλησης του πετρελαίου με ασφαλή τρόπο – δεδομένων των πιέσεων που υπάρχουν στο εσωτερικό του αγωγού – έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να ελέγχει τα μανόμετρα (όργανα μέτρησης της πίεσης) που είναι εγκατεστημένα στην 3η ΔΑΚΑ.
Η αφαίρεση πετρελαίου από τους αγωγούς του Ελληνικού Στρατού απαιτεί (…) παρουσία μεγάλου αριθμού ατόμων για την εγκατάσταση των εργαλείων, την άντληση των καυσίμων, τη μεταφορά τους σε βυτιοφόρο όχημα και τη διανομή τους στην αγορά.
Στη δικογραφία περιγράφονται αναλυτικά επιχειρήσεις πλιάτσικο και απόπειρες σε χαρτογραφημένα στρατιωτικά σημεία πέριξ της Θεσσαλονίκης, συγκεκριμένα στη Νεοχωρούδα, δίπλα στην κοίτη του Αξιού ποταμού, τη Νέα Χαλκηδόνα, εντός της Βιομηχανικής Περιοχής της Σίνδου, στη Λητή, στη λίμνη Βόλβη, ακόμη και στο χωριό Λουδίας στην Ημαθία. Όλο αυτό το διάστημα η Αστυνομία παρακολουθούσε τα τηλέφωνα των άμεσα εμπλεκόμενων, ενώ για την εξιχνίαση της υπόθεσης κλήθηκαν από τον ανακριτή να συνδράμουν αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων. Δεν αναφέρεται πάντως ρητά πώς έγινε η αντιληπτή η μεγάλη κλοπή. Από την περεταίρω εξέταση των δικαστικών εγγράφων φαίνεται μόνο να προκύπτει ότι ο τρόπος δράσης της ομάδας βελτιωνόταν κάθε φορά, καθώς οι κατηγορούμενοι προσπαθούσαν να διορθώσουν λάθη προηγούμενων «εξορμήσεων».
Πιο ειδικά, όπως αναφέρεται, στην τελευταία χρονικά κλοπή πετρελαίου οι κατηγορούμενοι φέρονται να έκλεισαν την κατάλληλη βάνα στο φρεάτιο του αγωγού, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πτώση της πίεσης στο αντίστοιχο μανόμετρο της μονάδας του Στρατού, επομένως να μην είναι δυνατός ο εντοπισμός της πτώσης της πίεσης, που θα ήταν η ένδειξη ότι υπήρχε διαρροή ή ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. «Η αφαίρεση πετρελαίου από τους αγωγούς του Ελληνικού Στρατού απαιτεί όχι μόνο γνώση συγκεκριμένης τεχνικής, καθόσον υπάρχει μεγάλος κίνδυνος λόγω των υψηλών πιέσεων στο σημείο του φρεατίου, αλλά και παρουσία μεγάλου αριθμού ατόμων για την εγκατάσταση των εργαλείων, την άντληση των καυσίμων, τη μεταφορά τους σε βυτιοφόρο όχημα και τη διανομή τους στην αγορά», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην πρόταση του εισαγγελέα.
Οι κατηγορούμενοι αρνούνται τις κατηγορίες που τους αποδίδονται, ωστόσο ο δικαστικός λειτουργός θεωρεί ότι όσα είπαν στις απολογίες τους στον Α΄ Ειδικό Ανακριτή Θεσσαλονίκης περιέχουν ασάφειες και χαρακτηρίζονται προσχηματικά και μη πειστικά. Επιπλέον, ο ίδιος σημειώνει ότι οι ισχυρισμοί τους φέρονται να αλληλοαναιρούνται από τα επιχειρήματα που επικαλείται ο καθένας ξεχωριστά, ώστε να ρίξει το βάρος των ποινικών ευθυνών στους υπόλοιπους. Ο αρχιλοχίας και έξι ιδιώτες προτείνεται να παραπεμφθούν σε δίκη στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων κατά περίπτωση για τα αδικήματα της διακεκριμένη κλοπής από κοινού με την επιβαρυντική περίσταση περί Καταχραστών Δημοσίου (για ζημία που υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ), λαθρεμπορία κατ’ εξακολούθηση, ηθική αυτουργία σε κλοπή από κοινού και απλή συνέργεια σε απόπειρα κλοπής. Εφόσον η πρόταση γίνει δεκτή από το δικαστικό συμβούλιο, τότε οι κατηγορούμενοι θα δικαστούν με το ενδεχόμενο βαρύτατων ποινών κάθειρξης.
vice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου