Για μια ακόμη φορά η Ελλάδα αποδεικνύεται “χρυσή εφεδρεία” για τη Lockheed Martin και το αεροσκάφος “μπεστ-σέλερ” της, το F-16!
Το 2005, η ελληνική παραγγελία για 30 ακόμη αεροσκάφη, έδωσε “φιλί ζωής” στην παραγωγή του αεροσκάφους, που αναζητούσε νέους πελάτες.
Η Ελλάδα παρήγγειλε, η Τουρκία ακολούθησε και το F-16 συνέχισε τη λαμπρή πορεία του στις πωλήσεις. Τώρα η ελληνική αναβάθμιση 84 F-16, φαίνεται ότι ανοίγει νέους ορίζοντες στη Lockheed Martin.
Οι εκσυγχρονισμοί F-16 σε F-16V, όπως τα ελληνικά, τραβούν το ενδιαφέρον πολλών χωρών. Το θέμα είναι ότι όπως γίνεται συνήθως εμείς πρώτοι σπεύδουμε να πληρώσουμε το κόστος ανάπτυξης και όλοι οι άλλοι επωφελούνται!
Οι εκσυγχρονισμοί F-16 σε F-16V, όπως τα ελληνικά, τραβούν το ενδιαφέρον πολλών χωρών. Το θέμα είναι ότι όπως γίνεται συνήθως εμείς πρώτοι σπεύδουμε να πληρώσουμε το κόστος ανάπτυξης και όλοι οι άλλοι επωφελούνται!
Ο Victor Torla, διευθυντής του τμήματος ανάπτυξης της Lockheed Martin δήλωσε σε συνέντευξή του στο Jane’s ότι η εταιρεία του αναμένει θεαματικά αποτελέσματα στις παραγγελίες εκσυγχρονισμού F-16 Viper. Ανέφερε ότι μετά από την απόφαση της Ελλάδας πιθανοί πελάτες είναι η Ρουμανία, η Ιορδανία, “χώρες της Μέσης Ανατολής, Ασίας αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες”.
Αυτά τα προγράμματα είναι πολύ σημαντικά για την Lockheed Martin, όχι μόνο λόγω του οικονομικού κέρδους που θα ΄χει αλλά κυρίως επειδή επεκτείνοντας τη ζωή των F-16 διαφόρων χωρών, τις κρατά στον “προθάλαμο παραγγελιών” του F-35.
Παρόλα αυτά, η Lockheed Martin εξακολουθεί να μην είναι ιδιαίτερα “ευέλικτη” όταν διαπραγματεύεται με την Ελλάδα. Παρά το γεγονός ότι είμαστε ένας από τους καλύτερους πελάτες της ,πάντα καλοπληρωτές και όπως προκύπτει απ΄ όσα προαναφέραμε της ανοίγουμε πάντα δρόμους για νέες και σημαντικές πωλήσεις, δεν θυμόμαστε ποτέ να έχουν προχωρήσει σε κάποια κίνηση που να υποδηλώνει την αναγνώριση της καλής συνεργασίας. Αυτό συμβαίνει και τώρα με τον εκσυγχρονισμό των F-16 της ΠΑ, ο οποίος αν κι έχουμε φθάσει στο δεύτερο μήνα του 2019, ακόμη επί της ουσίας δεν έχει προχωρήσει σε οτιδήποτε άλλο ,πλην των πληρωμών. Το πρόβλημα συνεργασίας του ραντάρ AESA με το σύστημα αυτοπροστασίας είναι δεδομένο και λύσεις “μεσοβέζικες” που είναι έτοιμες να παρουσιαστούν δεν είναι αποτελεσματικές. Συνεπώς θα πρέπει να υπολογίσουμε ένα σημαντικό επιπλέον κόστος για νέο σύστημα αυτοπροστασίας. Δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που έχει προκύψει! Υπάρχουν πολλά ακόμη…
ΠΗΓΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου