Κυριακή 9 Αυγούστου 2020

Ο κορονοϊός έπληξε τη ζήτηση φυσικού αερίου, καλά νέα για LNG και υδρογόνο-τι σημαίνει αυτό για τον ελληνο-τουρκικό ανταγωνισμό

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
Πιστεύουμε ότι το κείμενο αυτό πρέπει να διαβαστεί.
Όχι μόνο για να ενημερωθούμε για τις εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας.
Αλλά για δύο επιπλέον λόγους:
Καταρχήν, για να ανακαλύψουμε έναν ακόμη λόγο των πολέμων στη Βόρεια Αφρική.
Επίσης, γιατί το κείμενο αυτό φωτίζει από διαφορετική γωνία τις εξελίξεις σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.
Εκτιμώντας ψύχραιμα τις συνέπειες από την υπογραφή της συμφωνίας Ελληνικού και Αιγυπτιακού κράτους διαπιστώνει κανείς ότι αναθεωρούνται οι όροι της μοιρασιάς των θαλάσσιων ζωνών στην Ανατολική Μεσόγειο. Σε κάθε περίπτωση όμως η Τουρκία του Ερντογάν δεν μένει απ' έξω. Και πρόκειται για ενεργειακούς σχεδιασμούς εκτός των άλλων που συνδέονται με τα όσα περιγράφει το άρθρο.
Αυτό όμως που αναδεικνύεται είναι ότι το ελληνικό κράτος δεν επιθυμεί να χάσει τον έλεγχο του Αιγαίου καθώς μεταξύ άλλων αναδεικνύεται σε βασικό θαλάσσιο δρόμο για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ που διεκδικεί τις ευρωπαϊκές αγορές από την Ρωσία. Ο ρόλος της Αλεξανδρούπολης κομβικός... 
   
Ο κορονοϊός έπληξε τη ζήτηση φυσικού αερίου, καλά νέα για LNG και υδρογόνο
Μείωση 4% στην παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου αναμένεται εφέτος, λόγω της πανδημίας που μειώνει τη ζήτηση ενέργειας, ωστόσο η μείωση της τιμής του και οι πολιτικές για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να οδηγήσουν σε ανάκαμψη της ζήτησης τα επόμενα χρόνια. Είναι ενδεικτικό ότι η Ινδία σχεδιάζει να διπλασιάσει σχεδόν το μήκος του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου της, ενώ η Κίνα θα αυξήσει το δίκτυο φυσικού αερίου περίπου 60% μέχρι το 2025.

Αυτό προκύπτει από την Παγκόσμια Έκθεση Φυσικού Αερίου 2020, που δημοσιεύθηκε χθες από την Internation Gas Union (IGU), την ερευνητική εταιρεία BloombergNEF (BNEF) και την Snam, την ιταλική εταιρεία διεθνών υποδομών φυσικού αερίου. Η έκθεση εντοπίζει πηγή ανάπτυξης στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ/LNG). Οι εισαγωγές ΥΦΑ ανήλθαν σε 482 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα το 2019, σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το 2018 και, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 4,2% το 2020, θα μπορούσε όπως επισημαίνεται να ανακάμψει το 2021 γρήγορα στα προηγούμενα επίπεδα, ανάλογα με την επιμονή και τη μακροζωία της πανδημίας.

Η έκθεση εξετάζει επίσης τις προοπτικές χρήσης του υδρογόνου και διαπιστώνει ότι η Γερμανία, η οποία επιδιώκει την ταχεία ανάπτυξή του, θα μπορούσε να προμηθευτεί οικονομικά ανταγωνιστικό υδρογόνο (περίπου 1 δολάριο/kg) το 2050 από διάφορες πηγές, μεταξύ άλλων μέσω ηλεκτρόλυσης από τη δική της εγχώρια παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, ή μέσω εισαγωγών από αγωγούς από τη Βόρεια Αφρική ή τη Νότια Ευρώπη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Snam, Marco Alverà, δήλωσε: «Η αγορά υδρογόνου βρίσκεται στα πρόθυρα μιας επανάστασης. Ο στόχος είναι να μειωθεί το κόστος του πράσινου υδρογόνου μέχρι να γίνει ανταγωνιστικό με τα ορυκτά καύσιμα σε πολλές χρήσεις κατά τα επόμενα πέντε χρόνια. Ένας έξυπνος τρόπος για να κλιμακωθεί η παραγωγή υδρογόνου είναι η ανάμειξη της με φυσικό αέριο σε υπάρχοντες αγωγούς φυσικού αερίου, κάτι που η Snam δοκιμάζει εδώ και δύο χρόνια.

“Οραματιζόμαστε ένα μέλλον όπου το καθαρό υδρογόνο που παράγεται στη Νότια Ιταλία ή τη Βόρεια Αφρική μπορεί να μεταφερθεί μέσω των αγωγών μας για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Ενώ η προσφορά και η ζήτηση ταιριάζουν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο, η υποδομή αναμένεται να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην υποστήριξη της διείσδυσης του υδρογόνου στο ενεργειακό μείγμα».
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου