Σε κατάληψη βρίσκεται από το πρωί η Πρυτανεία του Α.Π.Θ από πρωτοβουλία φοιτητ(ρι)ών πολιτικών επιστημών ΑΠΘ και στηρίζεται από φοιτητικές- συνδικαλιστικές συλλογικότητες όπως η ΕΑΑΚ.
ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΕΣ ΦΟΙΤΗΤ(ΡΙ)ΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΟΛΕΣ/ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Η πολιτική της κυβέρνησης έχει ως αποτέλεσμα ένα ακόμα εξάμηνο τα μαθήματα να γίνουν μέσω τηλεδιασκέψεων ενω την ίδια στιγμή τα σχολεία άνοιξαν με μόνο μέτρο προστασίας 2 μάσκες και ένα παγουρίνο. Σε αυτή την πρωτόγνωρη συνθήκη δεν ενισχύθηκε καθόλου ο τομέας της παιδείας και της υγείας. Από την πρώτη στιγμή υπήρξαν αντιδράσεις από τον χώρο της εκπαίδευσης καθώς τα σωματεία των εκπαιδευτικών από το καλοκαίρι έκαναν κινητοποιήσεις με αιτήματα τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα, τις μαζικές προσλήψεις καθηγητών και καθαριστών και την επίταξη κτηρίων, ενώ τις τελευταίες μέρες με τα ίδια αιτήματα έχει ξεσπάσει ένα κύμα μαθητικών καταλήψεων, με εκατοντάδες σχολεία να βρίσκονται υπό κατάληψη. Η κυβέρνηση και απέναντι στους μαθητ(ρι)ες ενεργοποίησε τους μηχανισμούς καταστολής, με προσαγωγές, παρεμβάσεις της αστυνομίας σε υπό κατάληψη κτήρια, εξώδικα ακόμα και απέναντι σε καθηγητές και γονείς, ενώ ταυτόχρονα εξαπέλυσε μια ακραία συκοφαντική εκστρατεία χρεώνοντας στο αναδυόμενο μαθητικό κίνημα αντιδραστικές τοποθετήσεις σχετικά με την άρνηση χρήσης μάσκας ή και ύπαρξης του COVID-19. Τίποτα από αυτά όμως δεν έκαμψε τους μαθητ(ρι)ες που συνεχίζουν τις καταλήψεις τους οι οποίες αυτή την στιγμή απειλούνται με χτύπημα από την αστυνομία. Ο αγώνας των μαθητών εκφράζει αιτήματα που αφορούν όλη την κοινωνία και θα τον στηρίξουμε ως τέτοιο.
Η φυσική παρουσία φοιτητών/μαθητών στους κοινωνικούς τους χώρους (πανεπιστήμια/σχολεία) αντικαθίσταται με έναν ιδιότυπο εγκλεισμό τους στο σπίτι μπροστά από την οθόνη τους. Η αλληλεπίδραση μεταξύ καθηγητή-μαθητευόμενου εξελίσσεται σε μια στείρα, απρόσωπη και μονόπλευρη μεταφορά ενός πακέτου γνώσεων-πληροφοριών από τον πρώτο στο δεύτερο. Παγιώνεται ακόμα περισσότερο η μη αμφισβήτηση (με δημιουργικό τρόπο) της παρεχόμενης γνώσης, του περιεχομένου και της κατεύθυνσης που αυτή έχει. Καθολικοποιείται η έννοια της αυθεντίας και η σχέση ιεραρχίας μεταξύ εκπαιδευτή-μαθητευόμενου. Είναι δεδομένο πλέον για όλη την κοινωνία πως η κυβέρνηση μετά και από τις εγκληματικές ευθύνες που φέρει για την γιγάντωση του δεύτερου κύματος της πανδημίας εν μέσω καλοκαιριού δεν προχωράει σε ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης μετρώντας πάντα την υγεία του λαού με όρους κόστους-ζημίας. Η επίκληση στην ατομική ευθύνη και στην επιπολαιότητα της νεολαίας δεν μπορούν να πείσουν το λαό για την ανικανότητα της να διαχειριστεί την πανδημία.
Η επίθεση της κυβέρνησης στην εκπαίδευση δεν αφορά μόνο την διαχείριση του κορωνοϊού. Μέσα στην χρονιά έχουν περάσει μια σειρά από αντιδραστικά νομοσχέδια. Από την εξίσωση των πτυχίων των ΑΕΙ με τα ιδιωτικά κολλέγια, την σύνδεση της αξιολόγησης με την χρηματοδότηση, τα προπτυχιακά με δίδακτρα, την τράπεζα θεμάτων, ενώ η υπουργός παιδείας έχει εξαγγείλει νομοσχέδια που θα περιέχουν διαγραφές, βάση του 10 και πολλά άλλα.
Δεν θα ανεχτούμε ένα ακόμα εξάμηνο να κάνουμε τηλεμαθήματα επειδή η κυβέρνηση προτιμάει να αγοράζει πολεμικούς εξοπλισμούς από το να πάρει τα κατάλληλα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα σχολείων και σχολών. Απαιτούμε τώρα σπάσιμο των ετών σε τμήματα των 50 ατόμων και δια ζώσης μαθήματα, να χρησιμοποιηθούν και να επιταχθούν οι αναγκαίοι χώροι για να είναι αυτό δυνατόν, μαζικές προσλήψεις καθηγητικού προσωπικού και προσωπικό καθαριότητας. Κατάργηση του νομοσχεδίου Κεραμέως καμία σκέψη για διαγραφές, βάση του 10 και νόμους που εντείνουν ακόμα περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς.
Τα αποτελέσματα του διαχρονικού στόχου της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης, δηλαδή την περαιτέρω επιχειρηματικοποίηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, έχουν φανεί ήδη στην φοιτητική μέριμνα. Η πρυτανεία του ΑΠΘ συνεχίζει να δίνει στη λέσχη χρηματοδότηση αντίστοιχη με πριν τον κορωνοϊό, παρότι προφανώς τώρα δίνονται πολύ λιγότερες μερίδες σε σχέση με πριν. Προσλήψεις δεν έχουν γίνει, ενώ η εργολαβία έχει πάρει αέρα και κλείνει τις διανομές όταν δε δείχνουμε πάσο. Είναι φανερό λοιπόν ότι τα έξτρα λεφτά γίνονται κέρδος για μια εργολαβία που δε θα χαρίσει ούτε δεκάρα από το κέρδος της, πόσο μάλλον όταν είμαστε στις αρχές μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης. Είναι ακριβώς αυτό που τόσα χρόνια οι φοιτητ(ρι)ες τόνιζαν, ότι αυτά συμβαίνουν όταν έχουμε εργολαβία. Κανείς δεν ελέγχει που πάνε τα λεφτά, ίσα ίσα θεωρείται υγιής επιχειρηματικότητα οι εργολάβοι να το παίζουν επιχειρηματίες με τα λεφτά μας. Εμείς απαιτούμε κανένας έλεγχος πάσο στη λέσχη, έξω η εργολαβία από τη λέσχη, μαζικές, μόνιμες προσλήψεις στη λέσχη με όλα τα δικαιώματα και αξιοπρεπή μισθό.
Πρωτοβουλία Αγώνα Φοιτητ(ρι)ών Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ
254Σπυρος Σταχουλης, Yorgos Mi και 252 ακόμη
16 κοινοποιήσεις
Μου αρέσει!
Σχόλιο
Κοινοποίηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου