ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ: Είδες το Αφορολόγητο και οι Φοροαπαλλαγές, θα μπορούσες να προσθέσεις στον αρθρογράφο...
Επίσης ορισμένα ερωτήματα:
πόσοι εφοπλιστές εμπλέκονται σε πολέμους;
Και κουβαλούν παράνομα φορτία;
Πόσα πλοία και εφοπλιστές εμπλέκονται με το ISIS, στον πόλεμο στην Λιβύη, Συρία κλπ.
Πόσα πλοία πιάστηκαν να κουβαλούν ναρκωτικά;
Το λαθρεμπόριο των τσιγάρων ποιοι το κάνουν;
Ποιος είπε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, που γνώρισαν την εύνοια όλων των κυβερνήσεων, δεν ξέρουν να εκμεταλλεύονται την κρίση...
Αντιπροσωπεύει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt)
INTIME NEWS/ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ
Του Λάμπρου Καραγεώργου
Η μεταφορική ικανότητα του ελληνόκτητου στόλου υπερδιπλασιάστηκε την περίοδο 2007-2018, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ). Σύμφωνα με την ΕΕΕ ο στόλος από τα 170 εκατ. dwt περίπου που ήταν το 2007 ξεπέρασε το 2018 τα 389,68 dwt, διατηρώντας τα πρωτεία σε παγκόσμιο επίπεδο και διευρύνοντας ελαφρώς όλα αυτά τα χρόνια το μερίδιο αγοράς.
Οι αριθμοί είναι πράγματι εντυπωσιακοί, επισημαίνει η ΕΕΕ. Μολονότι ο πληθυσμός της Ελλάδας αντιπροσωπεύει μόνο το 0,15% του παγκόσμιου πληθυσμού, τα ελληνόκτητα πλοία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων (dwt) και παρουσιάζει -σε σχέση με το προηγούμενο έτος- αύξηση περίπου 6,63%. Ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) σε dwt και το 20,9% του παγκόσμιου στόλου σε dwt.
Ως εκ τούτου, ο στρατηγικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στην εξυπηρέτηση του παγκόσμιου εμπορίου και ιδιαίτερα στη διασφάλιση του διεθνούς εμπορίου της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένου του ενεργειακού της εφοδιασμού, είναι πασιφανής. Πάνω από το 75,5% του διεθνούς εμπορίου της Ε.Ε. βασίζεται στη διεθνή ναυτιλία.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,99% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, το 23,12% του παγκόσμιου στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και το 15,17% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου.
Νηολόγιο
Παράλληλα το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 720 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια gt. Ο στόλος με ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και δεύτερος στην Ε.Ε. (σε όρους dwt).
Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι Έλληνες εφοπλιστές και στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων. Στις αρχές του 2019 οι παραγγελίες για τη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων πλοίων (άνω των 1.000 gt) διαφόρων τύπων ανήλθαν σε 223 (συνολικής χωρητικότητας 25,03 εκατομμύρια dwt) από τις συνολικά 2.578 παραγγελίες, χωρητικότητας 189,78 εκατομμυρίων dwt.
Από αυτά τα πλοία, 139 είναι δεξαμενόπλοια, που αντιστοιχούν στο 31,86% των παραγγελιών (dwt) δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται 51 πετρελαιοφόρα LNG / LPG, που αντιστοιχούν στο 35,34% της υπό παραγγελία παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) LNG / LPG, καθώς και 26 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών / παραγώγων πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 10,72% της υπό παραγγελία παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt). O υπό ναυπήγηση ελληνικός στόλος περιλαμβάνει επίσης 71 φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου, που αντιστοιχούν στο 7,40% της υπό παραγγελία παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και 13 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν στο 3,24% της υπό παραγγελία παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt).
Η μέση ηλικία του στόλου υπό ελληνική σημαία είναι τα 14,33 έτη και του ελληνόκτητου στόλου τα 11,74 έτη, ενώ η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου είναι 15,2 έτη.
Παρακολουθεί το ΕΒΕΠ
Σχολιάζοντας τα παραπάνω μεγέθη ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι το ΕΒΕΠ παρακολουθεί με προσοχή τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, τις εντάσεις στο παγκόσμιο εμπόριο με μέτρα και αντίμετρα, ενώ ενημερώνεται μέσω του cluster «Maritime Hellas», του ΝΕΕ και της ΕΕΕ για τα εξειδικευμένα θέματα της εμπορικής ναυτιλίας. Οι άνθρωποι της αγοράς που ασχολούνται με τα παραναυτιλιακά επαγγέλματα υποστήριξης της ναυτιλίας, οφείλουν όχι μόνο να ακολουθούν την ελληνόκτητη ναυτιλία στην εξέλιξή της, αλλά και να παρακολουθούν τις μελλοντικές στρατηγικές κινήσεις τους που διαμορφώνουν καταστάσεις. Είναι θετικό σημάδι ο ελληνικός στόλος να αυξάνεται σε περιόδους που οι μεταφορές εμπορευμάτων διά θαλάσσης μειώνονται, και δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει.
https://www.naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου