Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Στο Μάτι θρηνήσαμε 102 ανθρώπους αλλά τα ιπτάμενα μέσα προστάτευαν MOTOR OIL-Ευθύνες Αποστολάκη;

Intime News
Υπόθεση Μάτι: Οι συνομιλίες που «καίνε» Αποστολάκη
Στις 26 Φεβρουαρίου ο πρώην αρχηγός της Πυροσβεστικής, Βασίλης Ματθαιόπουλος θα απολογηθεί στο ανακριτή για πράξεις και παραλείψεις του κατά την αποφράδα 23η Ιουλίου 2018 και για τα τραγικά γεγονότα της δολοφονικής πυρκαγιάς στο Μάτι Αττικής, που άφησαν πίσω τους 102 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες.
Ο 6ος τακτικός ανακριτής, Αθανάσιος Μαρνέρης έχει συντάξει μια ογκωδέστατη δικογραφία στη βάση της οποίας ο κ. Ματθαιόπουλος αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη ευθύνες που δεν έχουν αποδοθεί και καταθέσεις πρωταγωνιστών που συγκρούονται μεταξύ τους, ενδεικτικό της έλλειψης οργάνωσης, διαχείρισης και ανευθυνότητας εκ μέρους όσων είχαν την ευθύνη της αντιμετώπισης της πυρκαγιάς εκείνες τις ώρες.

Μια από τις πτυχές της υπόθεσης που παραμένουν ακόμη και σήμερα αδιευκρίνιστες αφορούν στο γιατί, και με εντολή ποιου, τις κρίσιμες ώρες που η φωτιά προσέγγιζε το Μάτι, το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων έστελνε εναέριες δυνάμεις στην ήδη ελεγμένη πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει το μέτωπο της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους.

Από το ανακριτικό υλικό έχει προκύψει πως:

-Το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων από τις 16.46 της 23ης Ιουλίου 2018 είχε ενημέρωση από αξιωματικό που πετούσε στην περιοχή, πως η φωτιά κοντά στα διυλιστήρια ήταν ελεγχόμενη και «έρπουσα σε θάμνους» και παρόλα αυτά οι επιτελείς συνέχιζαν τις εκτροπές προς την Κόρινθο, αφήνοντας όμως το Μάτι χωρίς εναέρια μέσα.

-Από τις 17.04 μέχρι και τις 17.30 της 23ης Ιουλίου 2018 επιχειρούσε στην περιοχή του Νταού μόνο ένα ελικόπτερο για την κατάσβεση της πυρκαγιάς, που έκανε από μία ρίψη, σε τρία διαφορετικά σημεία. Για να δείξει τις ευθύνες ο ανακριτής παρέθεσε μια λίστα με 12 αεροσκάφη που θα μπορούσαν και έπρεπε να είχαν επιχειρήσει στο Μάτι από τις 16.41 έως και τις 18.00.

-Κάποια από τα ελικόπτερα είχα σταλεί χωρίς να υπάρχει τελικά ανάγκη στην Κόρινθο, κάποια είχαν καθηλωθεί με υπαιτιότητα της Πυροσβεστικής στην Ελευσίνα και ορισμένα άλλα δεν έλαβαν ποτέ εντολή να συνδράμουν.

Αυγουλέας vs Αποστολάκη

Ηχητικό υλικό που από την πρώτη στιγμή είχαν στη διάθεση τους ανακριτής και εισαγγελέας φέρει τον τότε αρχηγό ΓΕΕΘΑ Ευάγγελο Αποστολάκη να ζητεί μέσω τρίτου να γίνει εκτροπή ελικοπτέρου στα διυλιστήρια της Motor Oil.

Για την ακρίβεια ο πύραρχος Μιχάλης Αυγουλέας που ήταν ο σύνδεσμος του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων με το ΓΕΕΘΑ σε καταγεγραμμένη ηχητική συνομιλία εκείνης της ημέρας που πραγματοποιήθηκε στις 19.08 το απόγευμα - όταν η φωτιά είχε ήδη φτάσει στο Μάτι- ζητούσε να γίνει εκτροπή ελικοπτέρου στα διυλιστήρια επικαλούμενος ενημέρωση από τον τότε αρχηγό ΓΕΕΘΑ Ευάγγελο Αποστολάκη.

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Αυγουλέα, η επίμαχη εντολή από το ΓΕΕΘΑ δόθηκε στις 19.00 το απόγευμα µέσω τηλεφώνου από κάποιον άγνωστο σε εκείνον όταν βρισκόταν στο γραφείο συντονιστή µε τον Σταύρο Μπάνο, τον τότε διευθυντή στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων.

Ο κ. Μπάνος στην κατάθεσή του αρνήθηκε το γεγονός. Το ίδιο έπραξαν και ο τότε υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος και ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ευάγγελος Αποστολάκης: «Ουδέποτε έδωσα εντολή ή πληροφόρηση στον κ. Αυγουλέα προκειμένου να επικοινωνήσει µε το ΕΣΚΕ και µάλιστα να ζητήσει εκτροπή μέσου προς τις εγκαταστάσεις της Motor Oil», είπε ο κ. Αποστολάκης.

Ωστόσο, ο πύραρχος Μιχάλης Αυγουλέας εξακολουθεί να υποστηρίζει πως έλαβε αυτή την εντολή από το ΓΕΕΘΑ από πρόσωπο που δεν του ήταν γνωστό και το οποίο επικαλέστηκε την ιεραρχία. Άλλωστε τα ηχητικά ντοκουμέντα από το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης των όσων διαδραματίσθηκαν εκείνες τις ώρες.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, είτε ο Μιχάλης Αυγουλέας πήρε μόνος του την πρωτοβουλία να στείλει εναέριες δυνάμεις να επιχειρήσουν στο μέτωπο της Motor Oil, πράγμα δύσκολο δεδομένης της θέσης του, ή πράγματι έλαβε εντολή – ενημέρωση από το γραφείο του Ευάγγελου Αποστολάκη για να γίνει κάτι τέτοιο.

Άγνωστο γιατί, ο ανακριτικής αν και έχει εντοπίσει τις σοβαρές ευθύνες δεν έχει ακόμη ενσκήψει με προσοχή στο συγκεκριμένο γεγονός που αποδείχθηκε κομβικό για την εξέλιξη της υπόθεσης, καθώς η πολυδιάσπαση των δυνάμεων αποδυνάμωσε τις προσπάθειες για συγκράτηση της φωτιάς στο Μάτι.
Οι μαρτυρίες των πιλότων

Ήταν όμως απαραίτητη η αποστολή ελικοπτέρων -εκείνη τη χρονική στιγμή- στις εγκαταστάσεις της Motor Oil;

Σύμφωνα με τις καταθέσεις των πιλότων, την κ ώρα που η φωτιά έφτανε στο Μάτι, αλλά ακόμη και πιο μετά ελικόπτερα στέλνονταν στα διυλιστήρια της Motor Oil, παρότι η φωτιά που είχε ξεσπάσει εκεί είχε ελεγχθεί. Ο πιλότος ελικοπτέρου Σωτήριος Πάσχος ανέφερε στην κατάθεσή του πως αν και αρχικά είχε εντολή να επιχειρήσει στο Νταού Πεντέλης, τελικά έγινε εκτροπή του: «Την εντολή εκτροπής την πήραμε από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων. Μας είπαν να επιστρέψουμε προς το Καλαμάκι. Ούτε μέσα στη Motor Oil ούτε στον περιβάλλοντα χώρο ρίξαμε νερό. Φωτιά δεν είδα κατά τον χρόνο της άφιξής µου».

Ο πιλότος του ελικόπτερου Σινούκ Παναγιώτης Κόνιαρης κατέθεσε από την πλευρά του πως αν και επιχειρούσε σε χαράδρα στα Γεράνεια Όρη, όπου υπήρχε φωτιά, δεν διαπίστωσε ότι υπήρχε κίνδυνος να κατευθυνθεί η φωτιά προς τη Motor Oil. Και από τις δύο αυτές καταθέσεις προκύπτει πως δεν υπήρχε καμία απειλή για τα διυλιστήρια εκείνη την ώρα.
ΠΗΓΗ newsbomb.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου