Παρασκευή 13 Αυγούστου 2021

"Παραίτησαν" τον Διευθυντή Αεροπορίας Στρατού γιατί γνωστοποιήθηκαν οι διαθεσιμότητες των Chinook-ελλοχεύει ιδιώτης που θέλει το συμβόλαιο συντήρησης;

Το ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ από την αρχή τοποθετήθηκε δημόσια για το ζήτημα της παραίτησης του Διευθυντή της Αεροπορίας Στρατού. 
http://diktiospartakos.blogspot.com/2021/08/blog-post_811.html

Όμως σε διάφορα σαιτ που ασχολούνται με τον στρατό θίγονται ενδιαφέρουσες πτυχές της "Παραίτησης". 

Με τίτλο "Ποιοι δεν θέλουν τον Διευθυντή Αεροπορίας Στρατού και απαντήσεις για τις διαθεσιμότητες των Chinook" δημοσιεύτηκε στο Militaire το παρακάτω κείμενο:
Πρώην στέλεχος της Αεροπορίας Στρατού με ένα κείμενο του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θέτει κάποια πολύ σοβαρά ζητήματα που δείχνουν ότι για το μόνο που δεν μπορεί να κατηγορηθεί ο Διευθυντής της Αεροπορίας Στρατού είναι οι διαθεσιμότητες των ελικοπτέρων.

Γράφει μεταξύ άλλων:
Διαβάζω δημοσιεύματα για τα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού που δεν πετάνε και απορώ με τα σχόλια του κάθε άσχετου. Επειδή η Αεροπορία Στρατού επιτελεί κατά άριστο τρόπο την αποστολή της ,κρίνω σκόπιμο να σας ενημερώσω σχετικά με την συμμετοχή της στις πρόσφατες πυροσβέσεις και συγκεκριμένα για τα παρακάτω: Οι κάδοι πυρόσβεσης που διαθέτουμε είναι 4 και μάλιστα κάποιοι παρουσιάζουν συχνά δυσλειτουργίες. Συνεπώς δεν θα μπορούσαν να ίπτανται περισσότερα από 4 ελικόπτερα Chinook ,για κατάσβεση πυρκαγιάς. Τώρα σε ότι αφορά την επιχειρησιακή ετοιμότητα-διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων, αυτή αναφέρετε γραπτώς και με κάθε λεπτομέρεια καθημερινά ,σε όλη την στρατιωτική ηγεσία και λαμβάνονται οι ανάλογες αποφάσεις. Το βασικό πρόβλημα της περιορισμένης διαθεσιμότητας τους, είναι η καταχρηστική και άσκοπη διάθεση ελικοπτέρων, λόγω ευθυνοφοβίας σε Φορείς και για αποστολές άσχετες με την επιχειρησιακή τους χρησιμοποίηση( ΕΚΑΒ-Αεροπυρόσβεση και λοιπούς Φορείς)…

Γράφει και πολλά άλλα για τη συντήρηση των ελικοπτέρων η οποία με τις άσκοπες ώρες που φορτώνουν τα ελικόπτερα είναι εξαιρετικά δύσκολο να “βγει” με τις ταχύτητες που απαιτεί η συνεχής και άσκοπη χρήση των ελικοπτέρων. Αναφέρει συγκεκριμένες ώρες πτήσης, συντήρησης καθώς και το πρόβλημα που προκαλεί η χρήση κάδου στο Chinook.

“…κάθε φορά που ένα ελικόπτερο γεμίζει κάδο με θαλασσινό νερό , όλο το σκάφος γεμίζει με θαλασσινό αλάτι, κάτι που απαιτεί λεπτομερή καθαρισμό του απο τεχνικό κλιμάκιο, το αργότερο εντός 2 ημερών). Αλλού είναι το πρόβλημα επομένως………και σε κάθε περίπτωση δεν έχει να κάνει με την διάθεση των ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού στην υπόψη πυρκαγιά, αφού όσα έπρεπε να συμμετέχουν , συμμετείχαν”.

Κάτι παραπάνω ξέρει, ειδικά για το τελευταίο που γράφει.

Τον Παραίτησαν γιατί γνωστοποιήθηκαν οι διαθεσιμότητες των Chinook
Το ρεπορτάζ του newsbeast φωτίζει το παρασκήνιο της παραίτησης του διοικητή της Αεροπορίας Στρατού που δεν έγινε δεκτή
Τι πραγματικά συνέβη στο Πεντάγωνο και γιατί εξέδωσε ανακοίνωση ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος


Η αλήθεια, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του newsbeast, είναι ότι ο κ. Κουμεντάκος εδώ και αρκετές ημέρες είχε βρεθεί σε αντιπαράθεση με τους στρατιωτικούς προϊσταμένους του, ακόμη και με τον ίδιο τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο, ο οποίος τον έψεξε για το γεγονός ότι είχε δώσει πληροφορίες προς τα έξω περί μικρής διαθεσιμότητας των ελικοπτέρων Σινούκ στην κατάσβεση των πυρκαγιών που κατέκαιγαν την Αττική, την Εύβοια και την Πελοπόννησο. Επί της ουσίας δηλαδή, ο διοικητής άφηνε να εννοηθεί ότι διαθέτει στην υπηρεσία του κι άλλα πτητικά μέσα, τα οποία όμως δεν συνέδραμαν στην κατάσβεση των καταστροφικών πυρκαγιών, την ώρα που τόσο ο κ. Φλώρος όσο και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παπαγιωτόπουλος, δήλωναν δημοσίως πως οι Ένοπλες Δυνάμεις συμμετέχουν στις επιχειρήσεις με 39 αεροσκάφη και ελικόπτερα.
Η διαρροή πληροφοριών για τα πτητικά μέσα που διαθέτουν οι Ένοπλες Δυνάμεις ενόχλησαν το Γενικό Επιτελείο που έλαβε την απόφαση μετάθεσης του κ. Κουμεντάκου στο Ταμείο Εθνικής Άμυνας.

Η συνεδρίαση του Ανώτερου Στρατιωτικού Συμβουλίου
Για το λόγο αυτό συνεδρίασε το Σάββατο το Ανώτερο Στρατιωτικό Συμβούλιο που αποφάσισε να προβεί σε δύο μεταθέσεις, μια εκ των οποίων αφορούσε τον διοικητή της Αεροπορίας Στρατού. Για να ολοκληρωθεί η μετακίνησή του, απέμεναν μονάχα οι υπογραφές των αρμοδίων.
Μόλις ο κ. Κουμεντάκος έμαθε την απόφαση που αφορά το πρόσωπό του, έσπευσε να φύγει με το κεφάλι ψηλά, υποβάλλοντας τη Δευτέρα την παραίτησή του. Ήθελε να φανεί προς τα έξω πως δεν τον «ξηλώνουν» αλλά ότι φεύγει ο ίδιος. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αντιλαμβανόμενο πως μια τέτοια εξέλιξη θα έβλαπτε περαιτέρω την ώρα της μάχης κατά των πυρκαγιών, αποφάσισε τελικά να μην κάνει δεκτή την παραίτησή του.

ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΙΦΙΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ

 Όμως η Ιωάννα Ηλιάδη στο armyvoice.gr φωτίζει  το Παρασκήνιο για τη συντήρηση ελικοπτέρων
Ήταν περίπου 7 το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης 5 Αυγούστου, όταν οι αντιστράτηγοι που απαρτίζουν το Συμβούλιο μεταθέσεων Ανωτάτων (ΣΜΑΝ) δέχονταν τηλεφωνήματα για έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου την επόμενη ημέρα στις 8 το πρωί.
Άλλοι έμαθαν το θέμα, και άλλοι πήγαιναν στο συμβούλιο δίχως να έχουν ιδέα. Νωρίτερα, σύμφωνα με τις πληροφορίες είχαν γίνει κινήσεις από το ΓΕΕΘΑ ώστε να ακολουθήσει επικύρωση της απόφασης που θα λάμβανε το ΣΜΑΝ κι έτσι με συνοπτικές διαδικασίες, δυο υποστράτηγοι θα γίνονταν Ιφιγένειες, για να φανεί ότι συγκεκριμένα άτομα είχαν την ευθύνη για την καθυστέρηση συμμετοχής των Ενόπλων Δυνάμεων στις προσπάθειες κατάσβεσης.
Το Συμβούλιο Μεταθέσεων Ανωτάτων, το οποίο απαρτίζεται από αντιστρατήγους υπό την προεδρία του Αρχηγού ΓΕΣ, έκρινε τα στοιχεία που παρατέθηκαν και αποφάσισε τη μετάθεση του διευθυντή Αεροπορίας Στρατού υποστράτηγου Κουμεντάκου στο ΤΕΘΑ. Ανάλογη μετάθεση βγήκε και για τον διευθυντή Τεχνικού.
Η απόφαση ωστόσο πάγωσε, καθώς το θέμα διέρρευσε στον Τύπο. Ήδη από νωρίς το πρωί της Παρασκευής το Armyvoice.gr με δημοσίευμά του έκανε λόγο για «εξιλαστήρια θύματα» στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Πέρασαν τρεις ημέρες περίπου έως σήμερα το πρωί όπου ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ κάλεσε στο γραφείο του τον υποστράτηγο και σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε σύγκρουση, κατά τη διάρκεια της οποίας λέγεται ότι οι φωνές ακούγονταν στον διάδρομο.
Ο υποστράτηγος υπέβαλε παραίτηση, κάτι που μάλλον δεν ήταν αναμενόμενο από την ηγεσία και δημιουργήθηκε άμεσα μια κρίση που άγγιζε την κυβέρνηση.
Άρχισαν άμεσα οι αλλεπάλληλες επαφές με τον υπουργό να προσπαθεί να πείσει τον υποστράτηγο να παραμείνει, το οποίο και κατάφερε τελικά το βράδυ της Δευτέρας και αφού η είδηση είχε διαρρεύσει σε όλο τον Τύπο.
Ο υπουργός με μια δήλωσή του, άδειασε κυριολεκτικά όλη την ηγεσία του Στρατού, η οποία είχε κρίνει (μάλλον υπό καθεστώς πίεσης) ότι με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, για τις διαθεσιμότητες, ο διευθυντής της Αεροπορίας Στρατού θα πρέπει να απομακρυνθεί.
Και για να λάβει αυτή την απόφαση η ηγεσία του Στρατού, προφανώς θα στηρίχθηκε σε κάποια στοιχεία. Βέβαια θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η απόφαση του ΣΜΑΝ είναι γνωμοδοτική και όχι δεσμευτική για την πολιτική ηγεσία.
Πάντως, στρατιωτικές πηγές δίνουν μια άλλη διάσταση στο θέμα, που δεν έχει άμεση συνάφεια με όσα συνέβησαν τις τελευταίες ημέρες, αλλά τις αμέσως προηγούμενες.
Ο υποστράτηγος είχε προκρίνει στην Βουλή ρύθμιση που ζητούσε η υποστήριξη των ελικοπτέρων chinook να γίνεται είτε από την ίδια την εταιρεία είτε από πιστοποιημένο συνεργείο.
Κυκλοφορεί ευρέως ότι ιδιώτης επιχειρηματίας που ασχολείται με ιπτάμενα μέσα και που θεωρεί ότι πρέπει να είναι αυτός που κάνει την υποστήριξη, ήταν πίσω από την αποστρατεία. Αληθεύει;

ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
ΖΗΤΩ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ
ΖΗΤΩ ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ...
Αλήθεια, τι κρύβεται πίσω από τα εθνικά τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα!
Τα συμπεράσματα δικά σας.

ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437
diktiospartakos.blogspot.com
diktiospartakos@hotmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου