Στις νότιες πλαγιές της Ακρόπολης, τουρίστες με σαγιονάρες σκαρφαλώνουν σε τραχιά βράχια αναζητώντας την τέλεια selfie με φόντο τον Παρθενώνα.
Τα κεντρικά καφέ της πόλης είναι γεμάτα.
Και, κάτω στο λιμάνι, λιμενικοί με λευκές στολές κατευθύνουν προσεκτικά τα αυτοκίνητα, τους ανθρώπους και τα ποδήλατα που διασχίζουν το Αιγαίο Πέλαγος.
Είναι καλοκαίρι στην Αθήνα και η ελληνική τουριστική βιομηχανία έχει μια πολύ καλή χρονιά, αναφέρεη ανταπόκριση του Foreign Policy.
Remaining Time-0:00FullscreenMuteΩς μια μικρή χώρα μόλις 10,3 εκατομμυρίων κατοίκων, η Ελλάδα πρόκειται ήδη να ξεπεράσει το ρεκόρ της χώρας του 2019 των 33,1 εκατομμυρίων ξένων επισκεπτών, υποδέχοντας πλέον περισσότερους από 1 εκατομμύριο ταξιδιώτες την εβδομάδα, σύμφωνα με τον Έλληνα υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια.
Τα ξενοδοχεία σε δημοφιλή ελληνικά νησιά έχουν την απόλυτη πληρότητα μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου – πολύ πέρα από την παραδοσιακή εποχή – και το spotting διασημοτήτων έχει γίνει “άθλημα”.
Εικόνες του διευθύνοντος συμβούλου της Tesla, Elon Musk, της ηθοποιού Demi Moore και του ράπερ 50 Cent, δημοσιεύονται από τα μπαρ της Μυκόνου, τα νερά του Ιονίου και τα γιοτ των Κυκλάδων.
Αλλά οι απλοί Έλληνες δεν απολαμβάνουν το επιτυχημένο καλοκαίρι της Ελλάδας, αναφέρει το Foreign Policy.
Η Ελλάδα είναι μόνο για τουρίστες
«Η Ελλάδα είναι μόνο για τουρίστες», λέει η Αμαλία Ζαβακοπούλου, μια ανύπαντρη εργαζόμενη μητέρα από την Αθήνα.
«Τα πάντα είναι πιο ακριβά, από καύσιμα μέχρι κάτι τόσο απλό όσο ένα σουβλάκι ένα βασικό ελληνικό street food», και οι απλοί Έλληνες, είπε, αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τους προϋπολογισμούς των ξένων “καλεσμένων” τους.
Οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού της έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 50% από πριν από την πανδημία.
Το κόστος των καυσίμων στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 23% φέτος λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στην Ουκρανία και των ρωσικών προσπαθειών να εντείνει την ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη.
Η Ελλάδα βασίζεται στη Ρωσία για περίπου το 40% του φυσικού αερίου της, επομένως έχει πληγεί ιδιαίτερα σκληρά.
Ο πληθωρισμός έφτασε στο 12% αυτό το καλοκαίρι, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 29 ετών, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η επίσημη στατιστική αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Και σε μια χώρα όπου ο κατώτατος μισθός είναι 713 ευρώ το μήνα, περισσότερο από το 43% του εργατικού δυναμικού δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να κάνει διακοπές, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωπαϊκού Συνδικαλιστικού Ινστιτούτου.
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μετ’ επιστροφής σε νησί πέρυσι για μια τετραμελή οικογένεια, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτοκινήτου, κόστιζαν περίπου 600 ευρώ.
Φέτος, είναι πάνω από 850 ευρώ, σύμφωνα με το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το φθηνότερο ξενοδοχείο στο ελληνικό νησί της Μυκόνου αυτή την εβδομάδα κοστίζει τουλάχιστον 200 ευρώ τη βραδιά.
Αυτό είναι απαγορευτικό ακόμη και για τους περισσότερους Έλληνες της μεσαίας τάξης.
Συνολικά, οι οικογενειακές διακοπές σε έναν μέτριο νησιωτικό προορισμό θα κόστιζε ένα πλήρες μηνιαίο μισθό.
Και αυτό προτού υπολογιστεί το κόστος φαγητού, ποτών και εστιατορίου.
Η αγορά ακινήτων
Ωστόσο, το μεγαλύτερο παράπονο των Αθηναίων είναι η άνοδος του ενοικίου.
«Εμείς στην Ελλάδα είχαμε τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα του 2010 έως το 2016.
Ανακάμψαμε.
Όλα πήγαν καλά και μετά ήρθε ο COVID, και μετά ο πόλεμος», είπε ο Γιώργος Σταμπούλος, οδηγός ταξί στην Αθήνα για περισσότερα από 22 χρόνια.
«Τώρα, οι τουρίστες επέστρεψαν.
Έχουμε πολλούς τουρίστες.
Αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά ένα διαμέρισμα γιατί είναι όλα Airbnb για τουρίστες και αν βρείτε κάτι, θέλουν διπλάσια ή τριπλάσια ενοίκια από πέρυσι».
Πριν από την πανδημία, ένα μικρό διαμέρισμα δύο υπνοδωματίων στο κέντρο της Αθήνας θα ενοικιαζόταν για περίπου 300 ευρώ το μήνα.
Τώρα, η τιμή είναι τουλάχιστον 550 ευρώ.
Οι τιμές σε μεγάλο βαθμό έχουν εκτοξευθεί καθώς οι τουρίστες, οι ομογενείς και οι ψηφιακοί νομάδες αξιοποιούν στο έπακρο τα σχετικά χαμηλά ενοίκια και το κόστος διαβίωσης της πρωτεύουσας.
«Αν έχεις μισθό Δυτικής Ευρώπης, η Αθήνα είναι μια καλή βάση», λέει ο 27χρονος Ben Biasi, ένας Γάλλος τουρίστας που κάνει βόλτα στους πεζόδρομους της γειτονιάς της Πλάκας της Αθήνας.
«Ας πάμε σε ένα νησί, να αγοράσουμε ένα σπίτι και να δουλέψουμε από το σπίτι!» είπε στην παρέα των φίλων του.
Εταιρείες όπως η Airbnb και η Booking.com τροφοδοτούν όχι μόνο τους τουρίστες αλλά και αυτούς που αναζητούν μακροχρόνιες διαμονές.
Μια τέτοια εταιρεία είναι η Blueground, η οποία διαθέτει περισσότερα από 1.000 πλήρως επιπλωμένα διαμερίσματα στην Αθήνα, τα οποία ενοικιάζονται σε πολίτες κυρίως των ΗΠΑ για περίπου 1.200 ευρώ το μήνα.
«Οι επιχειρήσεις ανθούν! Είναι καλό», είπε ο Demetri Geras, 27 ετών, από την Blueground.
«Έρχονται για τον ήλιο. Είναι η Φλόριντα της Ευρώπης».
ΠΗΓΗbankingnews.gr
Δεν είναι καθόλου ψέματα,το μόνο τυχερό είναι είμαστε σε νησί λόγο δουλειάς και πας μια βόλτα για μπάνιο σε μια παραλία που να μπορείς να πας τα παιδιά στην θάλασσα ,χωρίς να πατάνε πέτρες αλλά από την άλλη αυτή που δεν μπορούν είναι λόγο κόστους όσο φτηνά και να το ψάξεις το λιγότερο που θες είναι 700€ για 3 με 4 μέρες με ξενοδοχεία και φαγητό βράδυ μόνο η απόγευμα.Τι νομίζουν μερικοί ότι είναι φτηνά όπως από εκεί που έρχονται ,ειδικά αν πάρεις αυτοκίνητο
ΑπάντησηΔιαγραφή