Η κινεζική πλευρά αποκτά το 24,9% στο Tolleport
OT.gr
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την τυπική ολοκλήρωση της εισόδου της Cosco, στον τερματικό σταθμό Tolleport, στο λιμάνι του Αμβούργου.
Συγκεκριμένα, η κινεζική πλευρά αποκτά το 24,9% στο Tolleport, τον μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο μεγάλο λιμάνι της βόρειας Γερμανίας, με τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού και 14 γερανογέφυρες.
Παράλληλα, η Cosco δεσμεύεται να αναδείξει το Αμβούργο σε νευραλγικό κόμβο για τη διακίνηση κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευρώπη.
Όπως τονίζεται, οι όροι συμμετοχής είχαν συμφωνηθεί στις συζητήσεις μεταξύ του Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), του γερμανικού Ομοσπονδιακού υπουργείου Οικονομικών και της Cosco Shipping Ports Limited (CSPL).
«Κρυφές» οι λεπτομέρειες
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της HHLA, οι τελικές λεπτομέρειες πρέπει ακόμη να διευκρινιστούν, αλλά η συναλλαγή θα οριστικοποιηθεί «σύντομα». Οι λεπτομέρειες δεν έχουν δοθεί καθώς «τα μέρη συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν το περιεχόμενο της συμφωνίας».
Παρά τη διαμάχη γύρω από τη συμφωνία, η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση επέτρεψε στην Cosco να αγοράσει μερίδιο 24,9% στο Container Terminal Tollerot (CTT), αντί του 35% που ήθελε αρχικά η κινεζική εταιρεία. Η αρχική συμφωνία είχε καταρρεύσει αφού πολλά υπουργεία εξέφρασαν ανησυχίες για υποδομές ζωτικής σημασίας που μπορεί να πέσουν σε ξένα χέρια.
Η HHLA τόνισε ότι ούτε η CTT, ούτε το λιμάνι του Αμβούργου θα πουληθούν στην Κίνα, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα παραμείνει ανεξάρτητη και εισηγμένη με την πόλη του Αμβούργου ως τον σημαντικότερο μέτοχο. Η Cosco δεν αναμένεται να αποκτήσει κανένα αποκλειστικό δικαίωμα στον τερματικό σταθμό ή πρόσβαση σε στρατηγική τεχνογνωσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου