Από Army-Voice gr
Πώς δοκιμάστηκε το F-35 με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία – Τα συμπεράσματα από την δράση του και την συλλογή πληροφοριών στην Ευρώπη
Καθώς η Ρωσία ξεκίνησε την επίθεσή της στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, η ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ έγινε ιδανικό πεδίο δοκιμών για το F-35 Lightning II, δήλωσαν αξιωματούχοι της 388ης Πτέρυγας Μάχης στους Air Force Times κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψης.
Τα μέλη της 388ης Πτέρυγας Μάχης εν ενεργεία και της 419ης Πτέρυγας Μάχης της Εφεδρείας της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας έγιναν οι πρώτες αμερικανικές μονάδες F 35A που έφτασαν για την υποστήριξη του ΝΑΤΟ εν μέσω των πρώτων χτυπημάτων του ρωσο-ουκρανικού πολέμου πέρυσι.
Αναπτύχθηκαν στην αεροπορική βάση Spangdahlem της Γερμανίας από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο του 2022.
Η αποστολή τους: Να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα ηλεκτρονικά δεδομένα από τους πυραύλους εδάφους-αέρος και τα αεροσκάφη που βρίσκονται διάσπαρτα στην Ανατολική Ευρώπη,
ώστε να δημιουργήσουν έναν χάρτη που θα καθοδηγεί τις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ. Και, αν η κατάσταση επεκταθεί σε χώρες του ΝΑΤΟ, να αναλάβουν δράση.
“Δεν περνούσαμε τα σύνορα. Δεν ρίξαμε τίποτα”, δήλωσε ο διοικητής της 388ης Πτέρυγας Μαχητικών Σμήναρχος Craig Andrle σε συνέντευξη που παραχώρησε στις 20 Μαρτίου.
“Αλλά το αεροσκάφος πάντα ανιχνεύει, συλλέγοντας πληροφορίες. Και αυτό το έκανε πολύ, πολύ καλά”.
Η αποστολή έδωσε στην Πολεμική Αεροπορία την ευκαιρία να τελειοποιήσει τη νέα της προσέγγιση για τις αποστολές με σύντομο χρονικό διάστημα.
Απεικόνισε επίσης τις προόδους στην ικανότητα του F-35 να επικοινωνεί με την κοινή δύναμη και να προσαρμόζεται γρήγορα σε μη αναγνωρισμένες απειλές.
Και προσέφερε νέα εικόνα για το τι λείπει ακόμη από τα αεροσκάφη, καθώς οι Αμερικανοί υποστηρίζουν πως είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο για μελλοντικές μάχες με τη Ρωσία ή την Κίνα.
Η 34η Μοίρα Μαχητικών περίμενε μια πιθανή αποστολή στην Ευρώπη από τον Οκτώβριο του 2021. Σύμφωνα με το νέο μοντέλο δημιουργίας δυνάμεων, οι μοίρες υποτίθεται ότι θα πρέπει να περνούν από τέσσερις εξάμηνες φάσεις:επαναφορά από το πιο πρόσφατο ταξίδι τους,
-εκπαίδευση σε τοπικό επίπεδο ως μονάδα,
– συμμετοχή σε μεγαλύτερες ασκήσεις και
-μετάβαση σε κατάσταση συναγερμού
Η προσέγγιση αυτή αποσκοπεί στο να δώσει στις μονάδες αρκετό χρόνο για να ξεκουραστούν, να εκπαιδευτούν και να συντηρήσουν τα αεροσκάφη τους μεταξύ των αποστολών.
Όταν ανοίξει αυτό το τελικό παράθυρο μέγιστης ετοιμότητας, δήλωσε ο Andrle, “θα μπορούσαμε να λάβουμε ένα τηλεφώνημα και να φύγουμε μέσα σε λίγες ημέρες σε μια άγνωστη τοποθεσία, για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα”. Έτσι, οι αεροπόροι έκαναν εξάσκηση. Και περίμεναν.
Η 388η Πτέρυγα Μάχης επέλεξε αεροσκάφη που μπορούσαν να πετάξουν για τουλάχιστον τρεις μήνες χωρίς σημαντικές επισκευές.
Οι αεροπόροι ετοίμασαν τον εξοπλισμό μάχης και εξασκήθηκαν στο να φορούν μάσκες αερίων. Τακτοποίησαν τα ιατρικά τους έγγραφα, μελέτησαν τους ευρωπαϊκούς κανόνες εμπλοκής, έμαθαν για τα αεροδρόμια που θα χρησιμοποιούσαν.
Μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, η Ρωσία είχε συγκεντρώσει περισσότερους από 130.000 στρατιώτες κατά μήκος των ουκρανικών συνόρων.
Την Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου 2022, η 34η Μοίρα Μαχητικών έλαβε την πρώτη προειδοποιητική κλήση. Ένα επίσημο πράσινο φως την επόμενη μέρα, στις 12 Φεβρουαρίου, έθεσε σε κίνηση τα σχέδιά τους.
Την Κυριακή, οι αεροπόροι σχεδίασαν το ταξίδι των 5.100 μιλίων προς τη Γερμανία. Την επόμενη ημέρα – την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου – οι πιλότοι των F-35 αποχαιρέτησαν τους αγαπημένους τους και άρχισαν να αναπτύσσονται. Την Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου, η 34η Μοίρα Μαχητικών είχε φύγει.
Πώς δοκιμάστηκε το F-35 με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία
Ήταν η πρώτη αποστολή για πολλούς πιλότους της 388ης και της 419ης Πτέρυγας Μαχητικών, οι οποίες έστειλαν επίσης συντηρητές και άλλο προσωπικό υποστήριξης.
Δώδεκα αεροσκάφη και περίπου 300 αεροπόροι έφτασαν στο Σπάνγκνταχλεμ στις 16 Φεβρουαρίου 2022. Η επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία ξεκίνησε οκτώ ημέρες αργότερα και έκτοτε έχει γίνει μία από τις πιο αιματηρές συγκρούσεις της Ευρώπης μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Τα F-35 έχουν σχεδιαστεί για να εμποδίζουν και να καταστρέφουν την αεράμυνα που θα μπορούσε να καταρρίψει συμμαχικά αεροσκάφη, ανοίγοντας το δρόμο σε άλλα αεροσκάφη να εισέλθουν σε εχθρικό έδαφος.
Απορροφούν επίσης ηλεκτρονικές εκπομπές από τα κοντινά ραντάρ για να συνθέσουν μια εικόνα των φιλικών και μη φιλικών δυνάμεων στην περιοχή.
Τα F-35 μπόρεσαν να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν θέσεις πυραύλων εδάφους-αέρος και να διαβιβάσουν αυτές τις πληροφορίες στον υπόλοιπο συνασπισμό.
“Όλοι ελπίζαμε ότι θα λειτουργούσε όπως υποτίθεται ότι θα λειτουργούσε, αλλά στη συνέχεια το να το δούμε να αποδίδει πραγματικά πολύ καλά σε αυτόν τον ρόλο ήταν σπουδαίο”, δήλωσε ο Andrle.
Η αναγνώριση των S-300
Οι αεροπόροι πέταξαν από το Spangdahlem στην αεροπορική βάση Amari της Εσθονίας, στην αεροπορική βάση Siauliai της Λιθουανίας και στην αεροπορική βάση Fetesti της Ρουμανίας, ανέφεραν οι αμερικανικές αεροπορικές δυνάμεις στην Ευρώπη σε δελτίο Τύπου.
Το αεροσκάφος δεν αναγνώριζε πάντα τα αντικείμενα γύρω του, καθώς κάποια στοιχεία όπως τα συστήματα αεράμυνας έχουν ψηφιακούς τρόπους να αποφεύγουν την παρατήρηση.
Για παράδειγμα, δήλωσε ο Andrle: “Βλέπουμε ένα Sa-20 [το όνομα του ΝΑΤΟ για το σύστημα πυραύλων εδάφους-αέρος S-300]. Ξέρω ότι είναι ένα Sa-20.
Οι πληροφορίες λένε ότι υπάρχει ένα Sa-20 εκεί, αλλά τώρα το αεροσκάφος μου δεν το αναγνωρίζει ως τέτοιο, επειδή αυτό το Sa-20 λειτουργεί, ενδεχομένως, σε κατάσταση εφεδρείας πολέμου που δεν έχουμε ξαναδεί”.
Αλλά το F-35 σημείωσε το αντικείμενο για τους στρατιώτες που ενημέρωσαν και ανέβασαν εκ νέου τα δεδομένα στο αεροσκάφος. Μετά από αυτό, τα αεροσκάφη του ΝΑΤΟ γνώριζαν τι έβλεπαν και πώς να το εντοπίσουν γεωγραφικά. Αυτό καθιστά πιο δύσκολο να αιφνιδιάσει κάποιος το ΝΑΤΟ.
Απολογισμός
Οι αεροπόροι επέστρεψαν στο Χιλ στις αρχές Μαΐου 2022. Έκτοτε προσπάθησαν να αξιοποιήσουν τα μαθήματα που πήραν στο εξωτερικό.
Τα αεροσκάφη αποδείχθηκαν πιο ευέλικτα από ό,τι αναμενόταν.
“Για ένα διάστημα, υπήρχε η άποψη ότι αυτό το τζετ πρέπει να είναι συνδεδεμένο όλη την ώρα”, δήλωσε ο Andrle. “Όπου κι αν πάμε, θα πρέπει να πάρουμε μαζί μας τους διακομιστές. Θα πρέπει να έχουμε συνδεσιμότητα. … Συνειδητοποιούμε και αποδεικνύουμε ότι αυτό δεν ισχύει απαραίτητα”.
Αυτό είναι ένα πλεονέκτημα για την στροφή της Πολεμικής Αεροπορίας προς την “ευέλικτη πολεμική απασχόληση”, ή τις ταχείες πολεμικές επιχειρήσεις σε πολλαπλές περιοχές με ελάχιστη στελέχωση.
Αυτό απαιτεί περισσότερα προ-τοποθετημένα εργαλεία στο πεδίο και αεροπόρους εκπαιδευμένους σε πολλαπλές εργασίες, αντί για πλήρως εξοπλισμένες βάσεις με ολόκληρες μονάδες.
Οι πιλότοι του F-35 δήλωσαν στην Air Force Times ότι έχουν μάθει να ανεφοδιάζουν μόνοι τους τα αεροσκάφη τους και να επιθεωρούν τους κινητήρες και σε περίπτωση ανάγκης.
Οι ευέλικτες επιχειρήσεις έχουν βοηθήσει τους πιλότους να σκέφτονται σαν επικεφαλής πληρώματος για να εντοπίζουν ζητήματα που μπορεί να μην είχαν παρατηρήσει πριν, δήλωσε ο Jesse Proctor, πιλότος της 4ης Μοίρας Μαχητικών.
Οι ειδικοί εξήραν επίσης τη συνδεσιμότητα του F-35′ με άλλα αεροσκάφη του ΝΑΤΟ ως “τεράστια νίκη” για τη συμμαχία.
Η κατασκευάστρια εταιρεία του F-35, η Lockheed Martin, έχει προβλέψει ότι τα μέλη του ΝΑΤΟ θα έχουν τοποθετήσει περισσότερα από 400 αεροσκάφη σε όλη την Ευρώπη μέχρι το 2030. Το αεροσκάφος θεωρείται ο ηγέτης κάθε μελλοντικής μάχης στην περιοχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου