Πρόκειται για μια προδιαγεγραμμένη πορεία. Πεπαλαιωμένα αεροσκάφη, μεγάλη πίεση της Ηγεσίας και τρομερά επικίνδυνες ασκήσεις στα όρια των αεροσκαφών, παράλογες διαταγές που δεν υπολογίζουν τον κίνδυνο να χαθεί άνθρωπος, κακή συντήρηση και έλλειψη ανταλλακτικών, η ένταση του ελληνο-τουρκικού ανταγωνισμού και μεγάλη εμπλοκή σε ασκήσεις του ΝΑΤΟ εναντίον της Ρωσίας.
Επίσης, ολοένα περισσότεροι είναι οι θάνατοι από παθολογικά αίτια αποτέλεσμα του άγχους και της πίεσης, ενώ οι Αυτοκτονίες αυξάνονται.
Είναι χαρακτηριστικό αυτό που συμβαίνει με τα F-4 PHANTOM, αυτές τις σκοτώστρες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι δύο πιλότοι, ο Ευστάθιος Τσιτλακίδης και ο Μάριος - Μιχαήλ Τουρούτσικας, που ρόσφατα έχασαν την ζωή τους, έρχονται να σε άλλους 19 χειριστές έχουν χάσει τη ζωή τους πετώντας με τον συγκεκριμένο τύπο.
Ο κατάλογος των πιλότων που έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας είναι ο ακόλουθος.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του Θεοφάνη - 18/05/2000
ΑΤΜΑΤΖΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ του Γεωργίου - 22/01/1987
ΓΙΑΝΝΙΚΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ του Μιχαήλ - 03/10/1977
ΓΚΟΛΙΑΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ του Παναγιώτη - 17/01/2000
ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του Νικολάου - 15/06/2004
ΚΑΡΑΚΙΤΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ του Χαρισίου - 27/06/2002
ΚΑΤΣΙΦΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Κωνσταντίνου - 15/12/1982
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του Αντωνίου - 27/06/2002
ΜΟΥΧΤΟΥΡΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ του Χρήστου - 18/05/2000
ΝΕΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του Δημητρίου - 17/01/2000
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Αντωνίου - 20/08/1998
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ του Πέτρου - 02/05/1984
Στην παραπάνω λίστα πρέπει να προσθέσουμε την Υπαξιωματικό που αυτοκτόνησε στην 110 ΠΜ στη Λάρισα, τον φαντάρο που Αυτοκτόνησε στη βάση του Ακτίου και την Απόπειρα Αυτοκτονίας ΕΠ.ΟΠ. που υπηρετούσε στην 116 ΠΜ.
Επίσης, δύο Έλληνες πιλότοι καθώς και άλλοι οκτώ νατοϊκοί στρατιωτικοί έχασαν τη ζωή τους το 2015 ύστερα από πτώση ελληνικού μαχητικού τύπου F-16 στην αεροπορική βάση Los Llanos, στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας. Σύμφωνα με το ισπανικό υπουργείο Άμυνας, το αεροσκάφος υπέστη απώλεια ισχύος κατά τη διάρκεια της απογείωσης, δεν μπόρεσε να πάρει ύψος και έπεσε πάνω σε άλλα νατοϊκά αεροσκάφη στον χώρο στάθμευσης της αεροπορικής βάσης.
Οι δύο Έλληνες που έχασαν τη ζωή τους ήταν ο σμηναγός Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών και ο σμηναγός Αθανάσιος Ζάγκας 31 ετών. Πλην των 10 νεκρών, που, όπως αναφέρει η ισπανική εφημερίδα El Pais, είναι όλοι στρατιωτικοί από έξι ή επτά νατοϊκές χώρες, η πρόσκρουση του αεροσκάφους στα άλλα και οι εκρήξεις είχαν ως αποτέλεσμα να τραυματιστούν επιπλέον 13 άτομα. Ιδιαίτερα καταστρεπτικό αποδείχτηκε το γεγονός ότι το αεροσκάφος ήταν γεμάτο καύσιμα και έπεσε πάνω σε άλλα σταθμευμένα αεροσκάφη που ήταν επίσης γεμάτα καύσιμα.
Το μοιραίο αεροσκάφος ανήκε στην 341η Μοίρα της 111 Πτέρυγας Μάχης που εδρεύει στη Νέα Αγχίαλο. Η μοίρα, δύναμης 4 αεροσκαφών F-16 Block 50, είχε μετασταθμεύσει στην Ισπανία τη Δευτέρα 19 Ιανουαρίου και συμμετείχε στη νατοϊκή άσκηση Tactical Leadership Programme (TLP). Η συνολική δύναμη του κλιμακίου ήταν 41 ατόμων.
Πτώσεις πολεμικών αεροσκαφών: 162 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε 30 χρόνια - Τα αίτια των δυστυχημάτων
Συμπεριλαμβάνουμε στην ανακοίνωση μας εκτενή αποσπάσματα του εξαιρετικά τεκμηριωμένου άρθρου από το https://www.ethnos.gr/
copyright Eurokinissi
Είναι συχνό το άκουσμα της είδησης, που πάντα καθηλώνει τον ακροατή και τον γκρεμίζει στο άκουσμα της συνέχειας: «Κατέπεσε αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας στη θαλάσσια περιοχή κτλ κτλ» με τη συνέχεια να είναι εκείνη που περιμένει κάποιος με σφιγμένο το στομάχι: «...οι πιλότοι πρόλαβαν και ενεργοποίησαν τον μηχανισμό εκτόξευσης και πλέον βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη έρευνα για τον εντοπισμό τους».
Και μέχρι τον «εντοπισμό» τους οικείοι και απλοί πολίτες, οι έχοντες ενσυναίσθηση, απαντέχουν καρτερικά – κείνες τις ώρες – προσευχόμενοι.
Μετρούν νεκρούς και λάθη
Η Πολεμική Αεροπορία, η Αεροπορία Στρατού (ελικόπτερα) και η Αεροπορία Ναυτικού (επίσης ελικόπτερα) μετρούν περισσότερα από 100 αεροσκάφη και ελικόπτερα που έχουν συντριβεί από το 1990· από αυτά, τα δύο μόνο έπεσαν κατά τη διάρκεια αναχαίτισης εχθρικών (τουρκικών) αεροσκαφών, ενώ τα υπόλοιπα αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικές βλάβες.
Γράφοντας στην ψυχρή γλώσσα των αριθμών: από το 1990 μέχρι το 2023, διάστημα δηλαδή 31 χρονών, η Πολεμική Αεροπορία έχει απωλέσει 93 αεροσκάφη και έχει θρηνήσει τη ζωή 127 ανθρώπων (με την πρόσφατη απώλεια). Η Αεροπορία Στρατού έχει χάσει 8 ελικόπτερα και 26 ανθρώπους και η Αεροπορία του Ναυτικού στη λίστα οδύνης έχει καταγράψει 3 απώλειες ελικοπτέρων και 9 ανθρώπινες ζωές, από τις οποίες οι τρεις έπεσαν στα Ίμια μια μέρα σαν αύριο!
copyright EurokinissiΝα επισημάνουμε ότι σε πέντε περιπτώσεις δυστυχημάτων της Π.Α. έχουμε την πτώση δύο αεροσκαφών ταυτόχρονα, ενώ σε 47 περιπτώσεις δεν καταγράφηκε απώλεια ανθρώπινης ζωής. Το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα της Πολεμικής Αεροπορίας είχε συμβεί στις 5 Φεβρουαρίου του 1990 όταν κατέπεσε αεροσκάφος C130H στο όρος Όθρυς της Φθιώτιδας. Επίσης από πτώση C130 είχαν χάσει τη ζωή τους 5 άνθρωποι στις 20 Δεκεμβρίου του 1997, όταν το αεροσκάφος κατέπεσε στο Όρος Πάστρα στο κομμάτι που ανήκει στον νομό Βοιωτίας.
Από τα δυστυχήματα της Αεροπορίας Στρατού εντοπίζουμε την πτώση του Σινούκ (CH-47DG) στις 11 Σεπτεμβρίου του 2004, λίγες μέρες μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, πτώση στη θαλάσσια περιοχή της Σιθωνίας Χαλκιδικής, που οδήγησε στο θάνατο τους 17 επιβαίνοντες, ανάμεσα στους οποίους βρισκόταν ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος και ο καλός συνάδελφος, δημοσιογράφος της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, Γιώργος Ξενουδάκης. Επίσης, από την πτώση ελικοπτέρου Χιούι (Bell UH-1H Iroquois),στην Καρυώτισσα του νομού Πέλλας, στις 20 Φεβρουαρίου του 2006 είχαν χάσει τη ζωή τους 4 άνθρωποι.
Στα τρία δυστυχήματα της Αεροπορίας Ναυτικού έχουν σκοτωθεί από τρεις άνθρωποι σε κάθε τραγικό περιστατικό.
Γιατί πέφτουν τα αεροσκάφη;
Στο επίσημο site του Ελληνικού Στρατού αναγράφεται ότι: η συντριπτική πλειονότητα των ατυχημάτων - δυστυχημάτων έχει συμβεί σε ασκήσεις ρουτίνας ή σε απλές πτήσεις ή ακόμη - σε ορισμένες περιπτώσεις - την ώρα της απογείωσής ή της προσγείωσής τους, λίγα μόλις μέτρα από τις βάσεις. Και δικαιολογείται το γεγονός: Την δεκαετία του 1980, ο έλληνας χειριστής πολεμικού αεροσκάφους είχε κατά μέσο όρο περίπου 18 ώρες πτήσης μηνιαίως· σήμερα έχει μόλις 7-8, από τις οποίες οι περισσότερες είναι για εναέριες περιπολίες. Ο πληθωρισμός, η αύξηση της τιμής του πετρελαίου, το κόστος συντήρησης και των ανταλλακτικών, έχουν αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα στη συχνότητα, αλλά και στην περιοδικότητα των πτήσεων των μαχητικών αεροσκαφών. Έτσι, στα τέλη του 2010, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η επιχειρησιακή εκπαίδευση των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας περιορίστηκε σε 6 ώρες πτήσης ανά μήνα.
copyright Eurokinissi
Κατά τη διάρκεια ασκήσεων αναχαίτησης που διεξάγονται στο Αιγαίο σχεδόν καθημερινά, ένας καλός εκπαιδευμένος πιλότος, όσο μεγάλο βαθμό δυσκολίας και αν έχει να αντιμετωπίσει σε ύψος χιλιάδων ποδών, σχεδόν ποτέ δεν κάνει λάθη· το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τις πραγματικές αναχαιτίσεις: τα λάθη είναι ελάχιστα.
Αντίθετα, στις εθνικές ασκήσεις πέφτουν τα περισσότερα αεροσκάφη. Ίσως επειδή κατά τη διάρκεια της άσκησης υπάρχει ένα είδους χαλαρότητας, μετριασμού του κινδύνου και υπερεκτίμησης των δυνατοτήτων ανθρώπων και μηχανών.
Ανεπαρκής συντήρηση
Τα περισσότερα δυστυχήματα, ακόμη και αυτά που χαρακτηρίζονται «πολύνεκρα» (όπως η συντριβή του C-130 στο όρος Όθρυς), είχαν ως αίτιο συντριβής το ανθρώπινο λάθος και όχι τη μηχανική βλάβη. Το θέμα της εκπαίδευση λοιπόν είναι ζητούμενο, αλλά και η ηλικία του στόλου. Με αεροσκάφη που έχουν ηλικία μεγαλύτερη από αυτή των χειριστών τους, οποιαδήποτε συντήρηση κρίνεται ανεπαρκής. Αεροσκάφη σαν αυτό που κατέπεσε σήμερα Δευτέρα 30 Ιανουαρίου F-4 Phantom II, αλλά και τα A-7 (μαχητικό αεροσκάφος αμερικάνικης κατασκευής, που εντάχθηκε στο οπλοστάσιο της Π.Α. το 1975 και που η αμερικανική πολεμική αεροπορία χρησιμοποίησε ευρέως στον πόλεμο του Βιετνάμ) κατασκευάστηκαν πριν από πολλές δεκαετίες και η υπερβολική χρησιμοποίησή τους δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την πτητική τους κατάσταση. Κι όμως παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζει η Πολεμική Αεροπορία, ο δείκτης ατυχημάτων της είναι αρκετά χαμηλός σε σύγκριση με άλλες χώρες και με συνάρτηση του γεγονότος της καθημερινής απειλής από τους γείτονες.
Διπλό κακό στον αέρα
Για να σταθούμε σε μεμονωμένα περιστατικά διπλών δυστυχημάτων θα καταγράφαμε τα εξής:
1. 2004 Πήλιο: Δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16D πετούσαν στο πλαίσιο εκπαιδευτικής πτήσης στο Αιγαίο, στις 14 Οκτωβρίου του 2004. Στην περιοχή του Πηλίου επικρατούσαν συνθήκες χαμηλής νέφωσης. Μετά 50 λεπτά από την απογείωση τα αεροσκάφη χάθηκαν από τα ραντάρ. Τα δύο μαχητικά κατέπεσαν και συνετρίβησαν στο βουνό των Κενταύρων. Από τα συντρίμμια ανασύρθηκαν νεκροί 4 άνθρωποι, χειριστές και εκπαιδευόμενοι που επέβαιναν στα αεροσκάφη.
copyright Eurokinissi2. 2010 Σύγκρουση: Στις 26 Αυγούστου του 2010 συγκρούστηκαν στον αέρα δύο μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-16, που συμμετείχαν σε εκπαιδευτική άσκηση στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, δυτικά της νήσου Χρυσή (Γαϊδουρονήσι). Από το δυστύχημα έχασε τη ζωή του ένας πιλότος, ενώ ένας ακόμα τραυματίστηκε σοβαρά και κατέληξε στο νοσοκομείο Ηρακλείου 3 μέρες μετά. Ένας τρίτος πιλότος επέζησε.
ΠΕΤΡΟΥΤΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του Νικολάου - 03/10/1977
ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ ΠΕΤΡΟΣ του Εμμανουήλ - 20/08/1998
ΣΑΛΒΑΡΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ του Βασιλείου - 15/12/1982
ΣΑΡΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ του Δημητρίου - 02/05/1984
ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ του Ιωάννη - 15/06/2004
ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ του Χρήστου - 22/01/1987
ΥΣΠΕΡΟΓΡΑΦΟ; είναι τεράστια συζήτηση το πως έπεσε το Σινούκ στην Χαλκιδική και το γιατί έπεσε το C-130.
Και όλοι συνειδητοποιούν ότι είναι Αναλώσιμοι.
Παράλληλα, η κυβέρνηση και το στρατιωτικό κατεστημένο χρησιμοποιούν κάθε απώλεια Αεροπόρου για να προπαγανδίσουν τον μιλιταρισμό.
Καλούμε την νεολαία να μείνει μακριά από τον Στρατό και να μην Καταταγεί ως Μισθοφόρος Στρατιώτης στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Μεγάλη η ανάγκη της ανασυγκρότησης του Αντιπολεμικού και Αντιμιλιταριστικού κινήματος, για το Μπλοκάρισμα της Μηχανής του Πολέμου.
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437
diktiospartakos.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου