Για πολλοστή φορά Ναυτεργάτες γίνονται θύματα οικονομικών και γεωπολιτικών ανταγωνισμών που αναπτύσσονται στη Μέση Ανατολή, στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και στον Περσικό Κόλπο.
Οι περιοχές αυτές αποτελούν πλέον θανάσιμο σταυροδρόμι που η ασφάλεια των Ναυτεργατών τίθεται καθημερινά σε άμεσο κίνδυνο, αφού οι ανταγωνισμοί ΗΠΑ - Δύσης - Ιράν έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ναυσιπλοΐα και στα πλοία που διέρχονται σε αυτές τις θαλάσσιες ζώνες.
Μόλις είχε κοπάσει ο απόηχος των δύο ελληνόκτητων πλοίων (Delta Poseidon του Δ.Διαμαντίδη - Prudent Warrior του Σ.Πολέμη) που είχαν καταληφθεί πέρυσι από τις ιρανικές ένοπλες δυνάμεις, ένα νέο περιστατικό έρχεται να αναστατώσει τον Ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας.
Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο "ST. NIKOLAS", σημαίας Νήσων Μάρσαλ, της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας EMPIRE NAVIGATION το οποίο καταλήφθηκε και κατασχέθηκε στον κόλπο του Ομάν από τους ιρανούς το πρωί της περασμένης Πέμπτης.
Το «αμαρτωλό» πλοίο και η ελληνική εταιρεία, συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη, όπως γνωρίζουμε έχει εμπλακεί σε δικαστική διένεξη μεταξύ των δύο χωρών όταν το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ το είχε καταλάβει στη Σιγκαπούρη και είχαν κατασχέσει το φορτίο του 1 εκατομμύριο βαρέλια ιρανικού πετρελαίου, το οποίο εστάλη στις ΗΠΑ.
Επρόκειτο για μια ακραία πειρατικού χαρακτήρα ενέργεια για την οποία ουδείς αντέδρασε!
Το ίδιο πλοίο έως τον περασμένο Σεπτέμβρη ονομαζόταν "Suez Rajan" ενώ, κατά τους ισχυρισμούς του Ιράν, μετά την περιπέτειά του με τις δικαστικές αρχές έχει πλέον περάσει σε αμερικανικά συμφέροντα διατηρώντας ακόμα την διαχείρισή του από την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία.
Σημειώνουμε επίσης ότι το Δ/Ξ έχει φορτώσει πετρέλαιο πριν λίγες ημέρες από την Μπάσρα του Ιράκ με προορισμό την Τουρκία.
Το πλοίο έχει 19μελές πλήρωμα, 18 Ουκρανούς και έναν 20χρονο Έλληνα δόκιμο αξιωματικό της γέφυρας.
Τα τυχοδιωκτικά επιχειρηματικά σχέδια και συμφέροντα Ελλήνων εφοπλιστών δυστυχώς γίνονται για άλλη μία φορά αιτία να συλληφθούν και να κρατούνται ως όμηροι οι Ναυτεργάτες, οι οποίοι ούτε ξέρουν ούτε έχουν την παραμικρή ανάμειξη στα προβλήματα, στην εμπλοκή, στις διενέξεις του εφοπλιστή ιδιοκτήτη του Δ/Ξ με τις αρχές του Ιράν.
Η ελληνική κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας οφείλουν και πρέπει να προβούν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τον απεγκλωβισμό και την άμεση απελευθέρωση του πληρώματος και του Έλληνα δόκιμου.
Να μην διαχειριστούν το πρόβλημα όπως έκαναν πέρυσι όταν με εντολή των ΗΠΑ έκαναν ρεσάλτο και κατέλαβαν πλοίο ρώσικης πλοιοκτησίας με ιρανικό πετρέλαιο στην Κάρυστο και το Ιράν ως αντίποινα είχε κρατήσει ως ομήρους επί 5 μήνες τα πληρώματα των δύο ελληνόκτητων πλοίων (Delta Poseidon - Prudent Warrior).
Απαιτούμε να σταματήσει η εμπλοκή της χώρας μας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και η αποστολή πολεμικής φρεγάτας για τα γεωπολιτικά και οικονομικά συμφέροντα των ΗΠΑ - Δύσης και του κομπραδόρικου ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου