Την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης λιποτακτούσε από την συζήτηση στη Βουλή για το Έγκλημα των Τεμπών και επέλεγε να δώσει μιλιταριστικό σόου στην βάση των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού στο Μαραθώνα, ένα ακόμη σύγχρονο πολεμικό αεροσκάφος F-16 Block 52+ κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή στην νήσο Ψαθούρα.
Και ενώ ζητούνται απαντήσεις για τα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας, η κυβέρνηση κινητοποίησε τον προπαγανδιστικό μηχανισμό για να αποφύγει να απαντήσει.
Λέχθηκαν πολλά για τον ήρωα πιλότο και την κινητοποίηση των μέσων έρευνας διάσωσης, αλλά κουβέντα για τα αίτια της πτώσης του F-16.
Το ΓΕΑ που πρωτοστατεί στις ενημερώσεις για τις πολυεθνικές ασκήσεις προετοιμασίας πολέμου ενάντια στην Ρωσία που συμμετέχουν τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, τώρα τηρεί σιγή ασυρμάτου:
Γιατί έπεσε ένα σύγχρονο F -16 που είχε επιλεγεί να αναβαθμιστεί σε VIPPER;
Ενώ πετούσε στο πλαίσιο σχηματισμού τεσσάρων αεροσκαφών κατά τη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής πτήσης, κατέπεσε ανενόχλητο και μάλιστα οι υπόλοιποι πιλότοι διαπίστωσαν την πτώση όταν είδαν το αλεξίπτωτο
Πρόκειται για ανθρώπινο λάθος;
Υπήρξε τεχνική βλάβη;
Γιατί κανένας δεν μιλά;
Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να διαφυλάξουν το Γόητρο της Πολεμικής Αεροπορίας;
Ο πιλότος του αεροσκάφους πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το σύστημα εκτίναξης καθίσματος, ωστόσο φαίνεται πως πέρασε σχεδόν μια ώρα μέσα στο νερό, μέχρι να εντοπιστεί σώος και να μεταφερθεί στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας για τις απαραίτητες εξετάσεις.
Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας το μονοθέσιο F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στις 13:29 ώρα. Ο πιλότος «περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας».
«Φως» στα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας αναμένεται να δώσει η ίδια μαρτυρία του διασωθέντα καθώς κατάφερε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος.
Το χρονικό της πτώσης
Το F-16 απογειώθηκε από την 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας στις 12:30 το μεσημέρι της Τετάρτης ως μέρος σχηματισμού τεσσάρων αεροσκαφών. Σύμφωνα με την «Καθημερινή» για 90 λεπτά στην περιοχή των ερευνών εκτυλισσόταν ένα θρίλερ αφού οι άσχημες καιρικές συνθήκες και η αδυναμία επικοινωνίας με τον χειριστή δυσκόλευαν τις έρευνες, με τον χρόνο να κυλά εις βάρος του.
Μετά την απογείωση, η τετράδα κατευθύνθηκε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρα -αποτελεί ένα από τα πεδία εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας που πήρε το όνομά του από το ομώνυμο νησάκι στο βορειοανατολικό άκρο των Σποράδων.
Η άσκηση που εκτέλεσαν περιελάμβανε σενάριο εναέριας μάχης.
Στις 13:29, υπό συνθήκες που παραμένουν άγνωστες, κατά τη διάρκεια ελιγμών, το F-16 του υποσμηναγού Α.Π. «κάρφωσε» στη θάλασσα. Οι συνάδελφοί του ανέφεραν αμέσως στον ασύρματο τις συντεταγμένες και ενημέρωσαν ότι είδαν αλεξίπτωτο, ένδειξη ότι ο χειριστής έκανε χρήση του συστήματος εκτίναξης. Στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων σήμανε συναγερμός και άμεσα ειδοποιήθηκαν όλες οι διαθέσιμες μονάδες για επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.
Ταυτόχρονα, ενημερώθηκε η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, ενώ δόθηκε εντολή στα ελικόπτερα επιφυλακής να ξεκινήσουν για το σημείο. Μέσα σε λίγα λεπτά, το διαθέσιμο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας απογειώθηκε από τη Λήμνο για την περιοχή της συντριβής. Στην Ψαθούρα, εξακολουθούσαν να πετάνε τα τρία F-16 του σχηματισμού αναζητώντας ίχνη του χειριστή στη θάλασσα, όπως τη φουσκωτή λέμβο ή το αλεξίπτωτο. Ωστόσο, ύστερα από 15 λεπτά αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το σημείο και να επιστρέψουν στη βάση τους αφού είχαν καταναλώσει τα καύσιμά τους κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης.
Βάσει των ίδιων πληροφοριών, καθώς το Super Puma βρισκόταν στον αέρα με πορεία προς το σημείο που υπέδειξαν οι συνάδελφοι του υποσμηναγού, απογειώθηκαν ένα S-70 Aegean Hawk του Πολεμικού Ναυτικού από το Κοτρώνι του Μαραθώνα και ένα Canadair CL-415 από την 113 Πτέρυγα Μάχης της Θεσσαλονίκης για να συνδράμουν την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα, η φρεγάτα «Αιγαίον» του Πολεμικού Ναυτικού έσπευσε στο σημείο, ενώ το πλήρωμα ενός C-130 από την Ελευσίνα ανέμενε εντολές για άμεση απογείωση μέσα στο πιλοτήριο του αεροσκάφους.
Τα λεπτά περνούν και η πρώτη ένδειξη ότι ο πιλότος είναι σώος έρχεται λίγη ώρα μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, όταν σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», ο χειριστής του F-16 καταφέρνει να επικοινωνήσει με τη μονάδα του μέσω του κινητού του τηλεφώνου.
Στη συνέχεια, όμως, χάνεται η επικοινωνία και το Super Puma που μόλις έχει φτάσει ξεκινάει να σαρώνει την περιοχή αναζητώντας ίχνη του υποσμηναγού. Η ακτίνα της έρευνας ανοίγει όσο περνά η ώρα καθώς στην περιοχή επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες με αέρα και έντονο κυματισμό που μπορούν να παρασύρουν τη λέμβο μακριά από το σημείο που αναφέρουν οι συντεταγμένες.
Η αγωνία κορυφώνεται όσο περνούν τα λεπτά καθώς δεν είναι γνωστή η ακριβής κατάσταση του χειριστή, ενώ οι αντίξοες συνθήκες δυσκολεύουν τον εντοπισμό του ίχνους του από τα ιπτάμενα μέσα. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι αν υπήρχε αμφίδρομη επικοινωνία, ο υποσμηναγός θα μπορούσε να καθοδηγήσει το ελικόπτερο προς το μέρος του καθώς θα αποκτούσε οπτική επαφή νωρίτερα σε σχέση με το πλήρωμα του Super Puma.
Τελικά, ύστερα από σχεδόν 90 λεπτά, μπαίνει τέλος στο θρίλερ. Στις 15:02 ο υποσμηναγός εντοπίζεται και διασώζεται από το πλήρωμα του Super Puma που τον μεταφέρει στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας για τις απαραίτητες εξετάσεις. Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να οριστεί η ομάδα των εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει τα ακριβή αίτια του ατυχήματος.
Αναμένουμε τις απαντήσεις του ΓΕΑ και του Υπουργείου Άμυνας.
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437
πληροφορίες από ΑΥΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου