Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Ρεπορτάζ
ot.gr
Κάποιες προσδοκίες επαληθεύτηκαν και έφεραν χαμόγελα, κάποιες διαψεύσθηκαν και μεγάλωσαν τον προβληματισμό. Η εμπορική κίνηση του Πάσχα δεν είχε κοινό πρόσημο για όλους τους κλάδους, όπως παραδοσιακά συμβαίνει, απογοητεύοντας μεγάλη μερίδα του επιχειρηματικού κόσμου.
Αντίθετα, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε σημαντική απόκλιση στην εικόνα του πασχαλινού τζίρου ανά τομέα δραστηριότητας, με εκπροσώπους του λιανεμπορίου που μίλησαν στον «ΟΤ» να δηλώνουν ανήσυχοι για τη συνέχεια και να «ποντάρουν» πλέον στον τουρισμό για να… ρεφάρουν.
Οι έμποροι περίμεναν ο εορταστικός τζίρος, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών και των υπηρεσιών εστίασης και διαμονής να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ της περυσινής χρονιάς.
«Δυστυχώς δεν επιβεβαιώθηκαν οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για την πασχαλινή περίοδο», σημειώνει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Μάκης Σαββίδης, επισημαίνοντας πως η γενικευμένη ακρίβεια πλήττει πλέον αισθητά το διαθέσιμο εισόδημα.
Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, παρά την καταβολή του «δώρου Πάσχα» στους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα και την προσπάθεια των επιχειρήσεων να συγκρατήσουν τις τιμές η κίνηση ήταν υποτονική, με τους καταναλωτές να περιορίζουν αισθητά τις δαπάνες τους.
Την ίδια στιγμή, ισχυρή πίεση υφίστανται οι μεμονωμένοι έμποροι από τις ξένες αλυσίδες και τα malls, τα οποία κερδίζουν διαρκώς όλο και περισσότερο έδαφος.
Γλυκόπικρη γεύση αφήνει ο εορταστικός τζίρος και στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, και ειδικότερα τους μικρότερους παίκτες του κλάδου. Κορυφαίο στέλεχος που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του αναφέρει πως η ζήτηση κινήθηκε σε περίπου ίδια επίπεδα με πέρυσι, παρότι όλοι ανέμεναν πως θα υπήρχε αυξημένη κίνηση λόγω εορτών.
«Η ακρίβεια δεν αφήνει τα νοικοκυριά να ξοδέψουν. Περιορίζονται στα απαραίτητα και κόβουν από παντού…», σημειώνει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως τα τελευταία μέτρα για την συγκράτηση των ανατιμήσεων δεν έφεραν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Κυρίως γιατί οι προμηθευτές ελάττωσαν τις παροχές και τις προωθητικές ενέργειες, κάτι που ο κλάδος είχε προειδοποιήσει από την πρώτη στιγμή.
Αισθητά καλύτερη φαίνεται πως είναι η κατάσταση στην εστίαση, η οποία μετά το σοκ της πανδημίας και τα απανωτά lockdown δείχνει να έχει επανέλθει παρά τα σοβαρά εμπόδια που εξακολουθούν να υπάρχουν.
Όπως λέει ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του ομίλου «Καστελόριζο», Αντώνης Σταύρου, υπάρχουν αυξημένες κρατήσεις με τις καλές καιρικές συνθήκες να βοηθούν στην τόνωση της κίνησης. Παρότι οι τιμές των μενού έχουν αυξηθεί από 5% έως 10% σε σχέση με πέρυσι λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων των πρώτων υλών, η πορεία των πωλήσεων γεννά ικανοποίηση.
Βέβαια, όπως σπεύδει να τονίσει δεν είναι όλα ρόδινα. Ανάμεσα στις δυσκολίες και τα υψηλά έξοδα λειτουργίας που βαραίνουν μια επιχείρηση έρχεται να προστεθεί και η αδυναμία εξεύρεσης προσωπικού. Ίσως πρόκειται για το νούμερο ένα πρόβλημα αυτή τη στιγμή στον κλάδο…
Σανίδα ο τουρισμός
Ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας στρέφει τώρα το ενδιαφέρον του στον τουρισμό και στην σεζόν που ξεκίνησε πριν από λίγο διάστημα. Η ώθηση που μπορεί να δώσει, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς είναι τεράστια ενώ δεν αποκλείεται να καλύψει και ένας μέρος των απωλειών… Το σίγουρο πάντως είναι πως κάποιοι κλάδοι θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν τον… Γολγοθά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου