Τετάρτη 24 Ιουλίου 2024

Οι Ναυτικοί Δόκιμοι ταξιδεύουν για να εκπαιδευτούν και οι Υπαξιωματικοί για την εμπειρία! Το ΓΕΝ σε ποιον αιώνα έχει επιστρέψει;

Διαβάζοντας την ανακοίνωση τύπου της 19-7-2024 του Εκπρόσωπου Τύπου ΓΕΝ Πλοίαρχου Ευάγγελου Σιμαγιά ΠΝ μαθαίνουμε ότι Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024, παρέστη στην τελετή απόπλου του ετήσιου Θερινού Εκπαιδευτικού Πλου (ΘΕΠ) της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ) που πραγματοποιήθηκε στην Ακτή Ξαβέρη στον Πειραιά.

Στην τελετή παρέστησαν επίσης, o Διοικητής ΣΝΔ Υποναύαρχος Φώτιος Μπότσας ΠΝ, ο Διοικητής Φρεγατών Αρχιπλοίαρχος Σπυρίδων Τσιαφούτης ΠΝ, καθώς και συγγενείς και φίλοι των Ναυτικών Δοκίμων.

Στο ΘΕΠ συμμετέχουν το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ και η Φρεγάτα (Φ/Γ) ΚΑΝΑΡΗΣ, τα οποία προγραμματίζεται να καταπλεύσουν σε λιμένες της Μεσογείου και του Ατλαντικού.

Σκοπός του ΘΕΠ είναι: η εν πλω εκπαίδευση, η απόκτηση ναυτικής εμπειρίας και τέχνης από τους Ναυτικούς Δόκιμους, καθώς και η επίδειξη Σημαίας και η προβολή του Πολεμικού Ναυτικού στους λιμένες κατάπλου.

Διαβάζοντας την ανακοίνωση τύπου της 18-7-2024 του Εκπρόσωπου Τύπου ΓΕΝ Πλοίαρχου Ευάγγελου Σιμαγιά ΠΝ μαθαίνουμε επίσης ότι ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, την Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024, παρέστη στην τελετή απόπλου του ετήσιου Θερινού Εκπαιδευτικού Πλου (ΘΕΠ) της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ), που πραγματοποιήθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Στην τελετή παρέστησαν ο Αρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος Πολυχρόνης Κουλούρης ΠΝ, ο Διοικητής Διοίκησης Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΔΝΕ), Υποναύαρχος Γεώργιος Αγγουράς ΠΝ, o Διοικητής ΣΜΥΝ Πλοίαρχος Νικόλαος Ασημακόπουλος ΠΝ, ο Διοικητής Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων (ΔΑΔ) Πλοίαρχος Αθανάσιος Δούρος ΠΝ, καθώς και συγγενείς και φίλοι των Δοκίμων Υπαξιωματικών.

Ο ΘΕΠ θα διεξαχθεί με το Αρματαγωγό (Α/Γ) ΧΙΟΣ και προγραμματίζεται να καταπλεύσει σε λιμένες της Μεσογείου.

Σκοπός του ΘΕΠ είναι η πρακτική εκπαίδευση εν πλω, η απόκτηση ναυτικής εμπειρίας από τους Δόκιμους Υπαξιωματικούς, καθώς και η επίδειξη Σημαίας και προβολή του Πολεμικού Ναυτικού στους λιμένες κατάπλου.

Πλοίαρχος Ευάγγελος Σιμαγιάς ΠΝ
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ.

Από τις δύο αυτές ανακοινώσεις διαπιστώνουμε λοιπόν από τα πιο επίσημα χείλη, αυτά του Εκπρόσωπου Τύπου του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού ότι ενώ το εκπαιδευτικό ταξίδι των μαθητών της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, σκοπεύει:

-Στην εν πλω εκπαίδευση

-Στην απόκτηση ναυτικής εμπειρίας και τέχνης

Το εκπαιδευτικό ταξίδι των Δόκιμων Υπαξιωματικών της ΣΜΥΝ σκοπεύει:

-Στην ΠΡΑΚΤΙΚΗ εκπαίδευση εν πλω

-Στην απόκτηση ναυτικής εμπειρίας

Ερώτημα 1

Ποια είναι η διαφορά της «εν πλω εκπαίδευσης» από την «πρακτική εκπαίδευση εν πλω»;

Ερώτημα 2

Γιατί ενώ το εκπαιδευτικό ταξίδι της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων σκοπεύει στην «απόκτηση ναυτικής εμπειρίας και τέχνης», το εκπαιδευτικό ταξίδι της ΣΜΥΝ σκοπεύει μόνο στην «απόκτηση ναυτικής εμπειρίας»;

Στην Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων στον παρακάτω σύνδεσμο:


βρίσκουμε ότι: «ο όρος «Ναυτική Τέχνη» ή «ναυτοσύνη» χρησιμοποιείται γενικά ως ένα ευρύτατο πεδίο ναυτικών γνώσεων με όρια μάλλον ακαθόριστα. Στον όρο αυτό περιλαμβάνονται πρώτιστα τεχνικές γνώσεις επί των πλοίων, του εξαρτισμού (τα «μέσα εξοπλισμού») τους, των χειρισμών και συντήρησης αυτών των εξαρτημάτων, άλλοι ειδικοί χειρισμοί εκτός ναυσιπλοΐας, επαγγελματικές γνώσεις ευστάθειας, καταμέτρησης, φόρτωσης, καθώς και τα γενικά καθήκοντα Πλοιάρχου, Αξιωματικών γέφυρας και πληρώματος καταστρώματος κυρίως σε αντιμετώπιση διαφόρων συνθηκών.

Σκοπός Μαθήματος
Γνωστικοί στόχοι: Να αποκτηθούν βασικές γνώσεις της ναυτικής τέχνης και των βασικών αρχών του Διεθνούς
Κανονισμού προς Αποφυγή συγκρούσεων στη Θάλασσα.
Δεξιότητες: Λόγω περιορισμένου αριθμού ωρών διδασκαλίας, οι απαραίτητες δεξιότητες δεν αποκτώνται στα πλαίσια του μαθήματος αλλά:

για μεν την κωπηλασία και την ιστιοπλοΐα κατά την εκπαίδευση στο ναυταθλητισμό, για δε τα άλλα θέματα κατά τους εκπαιδευτικούς πλόες.

Λόγω περιορισμένου αριθμού ωρών διδασκαλίας, δεν προβλέπεται η εκτέλεση εργαστηριακών ασκήσεων- εφαρμογών. Εν τούτοις επειδή το μάθημα είναι κατεξοχήν πρακτικό οι αντίστοιχες εφαρμογές εκτελούνται:

α) για την κωπηλασία και την ιστιοπλοΐα
κατά την εκπαίδευση στο ναυταθλητισμό, και

β) για τα άλλα θέματα κατά τους εκπαιδευτικούς πλόες».

Όλα τα παραπάνω δεν τα χρειαζόμαστε για τους Μαθητές της ΣΜΥΝ;;

Γιατί εάν δεν τα χρειαζόμαστε όλα αυτά παρά μόνο την εμπειρία, να ξέρουμε ότι οι εμπειρίες μόνες τους είναι άλλοτε καλές και άλλοτε κακές, οπότε καλύτερα να μην κάνουν ταξίδια, ώστε με αυτές τις κακές εμπειρίες έλλειψης νερού, πόσης νερού με μέτρο και αστυνόμευση, πλύσιμο σκευών φαγητού με θαλασσινό νερό και απαγόρευσης λουτρού ίσως γλιτώσουμε καμιά παραίτηση!!!

Γιατί ενώ ο εθνικός ευεργέτης του ΠΝ εφοπλιστής κύριος Π. Λασκαρίδης μας έχει εφοδιάσει με τόσα καινούργια Πλοία Γενικής Υποστήριξης και με την καλή κατάσταση του Προμηθέα, εμείς επιμένουμε να στέλνουμε τους μαθητές της ΣΜΥΝ με το αρματαγωγό παρόλο που είναι γνωστό ότι η Σχολή έχει εισηγηθεί χρόνια πριν ότι ο ΘΕΠ με τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου είναι κάθε άλλο παρά εκπαιδευτικός;

Γιατί διαθέτουμε δύο πλοία, μία φρεγάτα και ένα ΠΓΥ για το ταξίδι της ΣΝΔ και μόλις ένα πλοίο και μάλιστα ακατάλληλο, Αρματαγωγό, που οι ενδιαιτήσεις του είναι να στοιβάξει όπλα και στρατεύματα για απόβαση μετά από ολιγόωρο ταξίδι και όχι να παρέχει ναυτική εκπαίδευση;

Η δικαιολογία ότι είναι πολλοί αυτοί της ΣΜΥΝ και δεν χωράνε είναι πολύ φτηνή και ο λόγος:

Πως σε λιγότερα άτομα διαθέτεις δύο πλοία σύγχρονων ενδιαιτήσεων και επιχειρησιακών δυνατοτήτων και σε περισσότερους μαθητές ένα πλοίο με ενδιαιτήσεις στρατευμάτων προς απόβαση και με καθόλου επιχειρησιακές δυνατότητες για εκπαίδευση;;

Γιατί αποφεύγει το ΠΝ όπως ο “διάβολος το λιβάνι” τη συνεκπαίδευση μεταξύ των παραγωγικών του Σχολών, σε αντίθεση με τον ΣΞ που κάθε χρόνο υποδειγματικά εφαρμόζει η Σχολή Ευελπίδων με τη ΣΜΥ προκειμένου να μάθουν τα νέα στελέχη να μιλούν ίδια γλώσσα στη μάχη και όχι μόνο;

Γιατί συνεχίζουμε πρακτικές άλλων εποχών (Βασιλικού Ναυτικού) όπου οι Ναυτικοί Δόκιμοι δεν έρχονταν σε επαφή με τους Ναυτόπαιδες για να μη μολυνθούν οι πρώτοι ως “γαλαζοαίματοι” από την «πλέμπα» της κοινωνίας;

Η πειθαρχία κύριοι δεν εμπεδώνεται με την απομόνωση και την διάκριση, αλλά από την επίγνωση του ρόλου που έχει ο καθένας και από το σεβασμό στο ρόλο του άλλου συμπρωταγωνιστή στο πεδίο.

Ξυπνήστε επιτέλους έχουμε 2024!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου