Ο ορισμός της έννοιας προπαγάνδα γνωρίζει δόξες. Με επίκεντρο την παρουσία Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, με την οποία το Μαξίμου σχεδίαζε το restart επιρροής στην κοινωνία, διεξάγεται η εκτεταμένη επιχείρηση μετάλλαξης λέξεων, παραποίησης στοιχείων, διασποράς ψευδών ειδήσεων. Το όχημα για τη μεταφορά της παραμένει σταθερό και πιστό στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, είναι τα φίλια συστημικά μίντια.
Τι είναι λοιπόν προπαγάνδα; Είναι να καλπάζει η ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ, να λιγοστεύουν τα βασικά προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού αλλά τα ΜΜΕ να διαλαλούν την πεποίθηση του πρωθυπουργού πως οι τιμές μειώθηκαν και ο πληθωρισμός πέφτει. Να κάνουν πρώτο θέμα την προσυμφωνημένη μείωση κατά 30 λεπτά στα διόδια της Αττικής οδού και να αυξάνονται οι τιμές στο ρεύμα αλλά αυτές να παρουσιάζονται ως «αναπροσαρμογή».
Προπαγάνδα είναι να ανακοινώνει η Eurostat πληθωρισμό στο 3,1%, ποσοστό φτώχειας 26,3%, ποσοστό 40% του εισοδήματος για ενοίκια, αδυναμία πρόσβασης σε ιατρικές εξετάσεις για το 49% φτωχών νοικοκυριών αλλά τα ΜΜΕ να σιωπούν. Επειδή το Μαξίμου δεν μπορεί να χαρακτηρίσει «εχθρό» του κράτους την Eurostat, όπως με μεγάλη ευκολία πράττει για διεθνή ΜΜΕ που σε αντίθεση με τα ελληνικά Μέσα αναδεικνύουν τη δεινή κοινωνική πραγματικότητα της χώρας, επιλέγει την παραπλάνηση. Βγάζει τους «επιχειρηματικούς δείκτες» και τα ΜΜΕ (ξανα)διαλαλούν την κατάκτηση επενδυτικών βαθμίδων.
Προπαγάνδα είναι να βάζουν λουκέτο 1.000 σχολικά τμήματα ανά την Ελλάδα, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να είναι σε απόγνωση και σε κινητοποιήσεις αλλά τα ΜΜΕ να παρουσιάζουν τις δέκα παρεμβάσεις στα σχολεία, να κάνουν πρωτοσέλιδο το «κινητό στη τσάντα».
Προπαγάνδα είναι να καταρρέει το ΕΣΥ καθημερινά σε όλη τη χώρα, να πεθαίνουν άνθρωποι επειδή δεν υπάρχουν γιατροί στα νησιά αλλά τα μίντια να προβάλλουν τα καραγκιοζιλίκια του Άδωνι Γεωργιάδη και να αναμασάνε πως επίκεινται εξαγγελίες Μητσοτάκη για αλλαγές στην υγεία.
Προπαγάνδα είναι να συνεχίζεται η φρενίτιδα ξεπουλήματος του φυσικού πλούτου της χώρας στο ενεργειακό κεφάλαιο για αιολικά και φωτοβολταϊκά, αλλά τα ΜΜΕ να μιλούν για αξιοποίηση των φυσικών πόρων και επενδυτικές ευκαιρίες τουριστικής ανάκαμψης.
Ειδήσεις πίσω από τις κάμερες
ΣΕ ΑΥΓΗ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟ ο αγώνας των εργαζομένων βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Παρά τις διαβεβαιώσεις και αποφάσεις της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι για δυο πλέον μήνες. Καταγγέλλουν πως τόσο ο βασικός μέτοχος όσο και η διοίκηση δεν έχουν παρουσιάσει κάποιο σχέδιο. Οι εργαζόμενοι του ραδιοσταθμού Στο Κόκκινο προσέφυγαν την περασμένη εβδομάδα στην Επιθεώρηση Εργασίας, όπου αναμένεται να γίνει τριμερής συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα.
Οι ΔΙΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν επιπτώσεις στα ΜΜΕ του, αλλά είναι πολιτικά ανήθικο να χρησιμοποιούνται οι απλήρωτοι εργαζόμενοι στις άγριες εσωκομματικές διαμάχες. Στον αγώνα των εργαζομένων εκφράστηκε ένα πλατύ κίνημα συμπαράστασης. Εκατοντάδες άνθρωποι του κινήματος, συνδικαλιστές, πανεπιστημιακοί, καλλιτέχνες υπογράφουν κείμενο στήριξης. «Απέναντι στον οδοστρωτήρα της μονομερούς (μη) ενημέρωσης, το ραδιόφωνο Στο Κόκκινο, είναι απόλυτη ανάγκη να συνεχίσει να εκπέμπει, με όλους και όλες τους εργαζόμενους/ες στις θέσεις τους και με σεβασμό των εργασιακών τους δικαιωμάτων», σημειώνεται.
ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΣΤΕΙΟ αν δεν έδειχνε το μέγεθος αποθράσυνσης τους. Ο πρόεδρος της ΕΡΤ Κ. Ζούλας, εκλεκτός του Μαξίμου για πέντε έτη, αποχωρεί από το ραδιομέγαρο και αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος στο Σκάι του Γιάννη Αλαφούζου. Από το Νέο Φάληρο αναχωρεί για να εγκατασταθεί στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ ο δημοσιογράφος Γιάννης Παπαδόπουλος που έλεγε τα δελτία ειδήσεων στο Σκάι, επίσης εκλεκτός της κυβέρνησης της ΝΔ.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (7.9.24)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου