Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Γαλλία: Καταλήψεις σε διυλιστήρια, ελλείψεις στα καύσιμα Στους Δρόμους

Ένα κύμα διαδηλώσεων και απεργιακών κινητοποιήσεων σαρώνει τη Γαλλία με τη χώρα να βρίσκεται αντιμέτωπη με μια άνευ προηγούμενου κοινωνική και οικονομική κρίση με αφορμή την εργασιακή μεταρρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση. Σημαντικό πρόβλημα καταγράφεται στην προμήθεια καυσίμων καθώς πολλά διυλιστήρια και δεξαμενές αποθήκευσης βρίσκονται υπό κατάληψη από εργαζόμενους.
«Πέντε από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας απεργούν, έχουν σταματήσει ή σταματούν», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ο Εμμανουέλ Λεπίν, ομοσπονδιακός γραμματέας του πετρελαϊκού κλάδου της συνδικαλιστικής συνομοσπονδίας CGT, που ηγείται της κινητοποίησης.
Εκατοντάδες μέλη της συνομοσπονδίας εργατών (CGT) έχουν αποκλείσει και την αποθήκη καυσίμων του Φος-συρ-Μερ (νοτιοανατολική Γαλλία), συμμετέχοντας έτσι στις δράσεις που έχουν αρχίσει εδώ και πολλές ημέρες στη βόρεια και τη δυτική Γαλλία. «Κανένα πλοίο δεν φορτώνει ούτε ξεφορτώνει σήμερα στις εγκαταστάσεις», δήλωσε στο Reuters ο Πασκάλ Γκαλεοτέ, γενικός γραμματέας της CGT στη Μασσαλία.
Ωστόσο ο αποκλεισμός πολλών από τις 189 αποθήκες καυσίμων, οι οποίες ήταν αποκλεισμένες εδώ και πολλές ημέρες, έχει αρθεί από τις δυνάμεις της τάξης, επιβεβαίωσε στο AFP ο Ερίκ Σελινί, συντονιστής της CGT στον όμιλο Total, χωρίς να μπορεί να δώσει τον ακριβή αριθμό των αποθηκών που παραμένουν αποκλεισμένες.
Ο υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν, ο οποίος επέκρινε τους αποκλεισμούς ως «μη θεμιτούς» και «παράνομους», επανέλαβε σήμερα το πρωί ότι η βούληση της κυβέρνησης είναι να χρησιμοποιήσει «όλα τα εργαλεία» που έχει στη διάθεσή της για να τους σταματήσει.
Στο βορειοδυτικό τέταρτο της Γαλλίας, οι ουρές που σχημάτισαν οι αυτοκινητιστές στα πρατήρια καυσίμων έκανε τις αρχές να λάβουν από την Παρασκευή μέτρα για την επιβολή ανώτατων ποσοτήτων στη διανομή. Οι δυσκολίες στον ανεφοδιασμό επέφεραν πλήρη ή μερική έλλειψη ορισμένων τύπων καυσίμου σε περίπου 1.500 πρατήρια από τα 12.000 της χώρας, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Αλέν Βινταλί.

Ακόμα και στο Παρίσι καταγράφονται ουρές έξω από τα πρατήρια υγρών καυσίμων και η υπομονή των οδηγών εξαντλείται. «Η κατάσταση έχει γίνει γελοία. Είναι αλήθεια ότι μάχονται για έναν σοβαρό σκοπό, αλλά δεν μπορούν να κρατούν ομήρους τους οδηγούς στα βενζινάδικα. Είναι μάταιο», δήλωσε ένας οδηγός, στο Euronews.

Μια άλλη οδηγός φαίνεται να δείχνει μεγαλύτερη κατανόηση: «Είναι ενοχλητική η κατάσταση για τους οδηγούς αλλά συμβαίνουν πολύ χειρότερα και πρέπει να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες στην Γαλλία. Η ενόχληση είναι μικρή σε σχέση τα άλλα πολύ πιο σοβαρά θέματα».

Εδώ και μήνες εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες έχουν βγει στους δρόμους, ενώ δεν λείπουν και τα επεισόδια μεταξύ διαδηλωτών και δυνάμεων ασφαλείας. Οι τελευταίοι που πήραν τη σκυτάλη των διαμαρτυριών ήταν οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς. Οι κινητοποιήσεις τους υπήρξαν εξαιρετικά δυναμικές απέναντι σε αυτό που οι περισσότεροι ονομάζουν «ο νόμος των αφεντικών». Όπως λένε, δεν είναι μόνο οι απολαβές τους που πλήττονται, αλλά συνολικά η ποιότητα ζωής τους.

«Στόχος μας είναι να παραλύσουμε την κυκλοφορία, να μπλοκάρουμε την οικονομία. Εν τέλει, να οργανωθούμε, ώστε να περάσουμε το μήνυμα ότι η κινητοποίησή μας μεγαλώνει», σύμφωνα με τον Λοράν Καζανοβά, επικεφαλής του συνδικάτου Μεταφορών. Η κρίση εντείνεται και απειλεί με γενική παράλυση τη χώρα. Τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι διαδηλωτές εμφανίζονται ανυποχώρητοι.

Το επίμαχο νομοσχέδιο για τα εργασιακά έχει μετατραπεί σε πονοκέφαλο για τον πρωθυπουργό Μανουέλ Βαλς και την κυβέρνησή του. Όλα αυτά ενώ η οικονομία παραμένει στάσιμη και η ανεργία βρίσκεται στο 10%. Η μεταρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων καθιστά ευκολότερες τις προσλήψεις. Αλλά και τις απολύσεις.

Τα βέλη κατά του νομοσχεδίου έρχονται από όλο το πολιτικό φάσμα. Η κυβέρνηση κατηγορείται από τη μεν δεξιά, ότι δεν προχωρά αρκετά, και από τη δε αριστερά ότι καταπατά τα εργασιακά δικαιώματα. Ούτε καν βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος δεν εγκρίνουν τη μεταρρύθμιση. Η κυβέρνηση επιβίωσε μιας πρότασης δυσπιστίας και πέρασε το επίμαχο νομοσχέδιο με προεδρικό διάταγμα, κάνοντας χρήση ειδικού άρθρου του Συντάγματος.

Με το σχέδιο νόμου στη Γερουσία και ένα χρόνο πριν τις προεδρικές εκλογές, ο πρόεδρος Ολάντ βλέπει την υποστήριξη προς το πρόσωπό του να φθίνει έντονα. Τα ποσοστά δημοφιλίας του συνεχίζουν να κατηφορίζουν, όμως το χειρότερο, όπως σχολιάζει το Εuronews, είναι πως και η ίδια η χώρα δείχνει να βρίσκεται στα πρόθυρα μιας εξαιρετικά επικίνδυνης κατάστασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου