Ηδη από τη πρώτη μέρα που άνοιξαν τα σχολεία, τα κρούσματα αυξήθηκαν ραγδαία με τον αριθμό να φτάνει τα 31.000 την Πέμπτη, με τα περισσότερα εξ αυτών να αποτελούν μαθητές και μαθήτριες. Παρά τις προειδοποιήσεις των ειδικών και ενώ δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο προστασίας, η κυβέρνηση αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων, εκθέτοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς στον ιό.
Οι μαθητές όμως, από τις πρώτες μέρες κιόλας, κατάφεραν να κινητοποιηθούν και να ξεσπάσει ένα ελπιδοφόρο κύμα αντίδρασης. Εκατοντάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα πραγματοποίησαν καταλήψεις διεκδικώντας με αυτόν τον τρόπο παιδεία και υγεία. Την Παρασκευή τα κατειλειμμένα σχολεία ήταν περισσότερα από 350 σύμφωνα με την καταγραφή από τις 13 περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Τα περισσότερα σχολεία υπό κατάληψη βρίσκονται σε Αττική, Κρήτη και Θεσσαλονίκη.
Οι καταλήψεις των μαθητών έχουν δείξει ήδη από προηγούμενα χρόνια πως καμιά σχέση δεν έχουν με το αφήγημα των αστικών κυβερνήσεων που το παρομοιάζουν με κάτι «χαβαλετζίδικο». Για τους μαθητές το μόνο όπλο ενάντια στο σύστημα που τους «σκοτώνει» είναι η πάλη μέσω των καταλήψεων και των συλλόγων.
Το περιεχόμενο των αιτημάτων των καταλήψεων είναι ένα: Για να ανοίξουν τα σχολεία χρειαζόμαστε πρώτα να νιώθουμε και να είμαστε ασφαλή. Αυτή η πρόταση συγκεκριμενοποιείται στα παρακάτω σημεία:
α) να μειωθεί ο αριθμός μαθητών/τριων ανά τμήμα σε 15.
β) να δοθούν άδειες ευπαθών ομάδων στους/στις εκπαιδευτικούς.
γ) να γίνει πιο αυστηρό το πρωτόκολλο που απαιτεί να νοσήσει το 50% +1 για να κλείσει ένα τμήμα.
δ) να ενισχυθεί άμεσα το ΕΣΥ.
ε) καθημερινοί έλεγχοι και παρεμβάσεις του ΕΟΔΥ ανά ομάδες σχολείων, ιχνηλατήσεις, δωρεάν μαζικά PCR τεστ και μάσκες υψηλής προστασίας για όλους.
στ) απολύμανση των σχολείων από ειδικά συνεργεία των δήμων. Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για την πλήρη κάλυψη των σχολικών αναγκών. Σχολικοί νοσηλευτές σε κάθε σχολείο και σχολιατρική υπηρεσία για τη διαχείριση των κρουσμάτων.
ζ) αναπροσαρμογή και μείωση της σχολικής ύλης σε όλες τις τάξεις. Καμιά σκέψη για Τράπεζα Θεμάτων, εξετάσεις τύπου Pisa και Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
η) ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού νόμου Κεραμέως.
Οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς καθώς και με τα υπόλοιπα κομμάτια της εκπαίδευσης μπορούν να φουντώσουν την αυθόρμητη φλόγα που άναψε ώστε αυτό το κύμα καταλήψεων να γίνει χείμαρρος και να τα σαρώσει όλα!
ΠΗΓΗ ΠΡΙΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου