Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

Δυσβάσταχτο «πέρα - δώθε» για φαντάρους από την Αιτωλοακαρνανία που υπηρετούν στον Άραξο

Δυσβάσταχτο «πέρα - δώθε» για φαντάρους από την Αιτωλοακαρνανία που υπηρετούν στον Άραξο
Μεγάλη ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνσηΠηγαινοέρχονται κάθε μέρα στην 116 Πτέρυγα Μάχης γιατί δεν μπορούν να μείνουν στο στρατόπεδο! Φαντάροι από την Αιτωλοακαρνανία υπηρετούν στον Άραξο με καθημερινό «πέρα-δώθε»!

Είναι γνωστό το ρητό ότι «εκεί που σταματάει η λογική αρχίζει ο ελληνικός στρατός», όμως τα τελευταία χρόνια οι συνθήκες ζωής, οι εσωτερικές αλλαγές με την κατάργηση παραδοσιακών δομών αλλά και η μείωση της θητείας, δίνουν την αίσθηση ότι ο συγκεκριμένος θεσμός εκσυγχρονίζεται.

Όμως για πολλούς φαντάρους που υπηρετούν αυτό τον καιρό στην Αεροπορία και συγκεκριμένα στον Άραξο και την 116 Πτέρυγα Μάχης, όντες από την Αιτωλοακαρνανία, η κατάσταση δεν είναι εύκολη καθώς πρέπει καθημερινά να φεύγουν από το Αγρίνιο, το Θέρμο, το Μεσολόγγι και αλλού και να πηγαινοέρχονται στο στρατόπεδο!

Μιλάμε για μια καθημερινή κοστοβόρα διαδικασία η οποία οφείλεται στο ότι δεν υπάρχουν χώροι για να παραμείνουν και περιλαμβάνει: καθημερινό ξύπνημα ακόμη και στις 3 τα ξημερώματα για να πάρουν το λεωφορείο και να μεταβούν στο Ρίο, όπου τους παραλαμβάνει υπηρεσιακό όχημα και τους μεταφέρει στο στρατόπεδο, από όπου αναχωρούν και πάλι στις 3 το μεσημέρι για να μεταφερθούν και πάλι με στρατιωτικό όχημα στο Ρίο, να πάρουν και πάλι λεωφορείο για να επανέλθουν στον τόπο κατοικίας ακόμη και στις 7 το απόγευμα, με την διαδικασία να επαναλαμβάνεται από την αρχή!

Διευκρινίζεται πως δεν μιλάμε για την διαδικασία άδειας ή εξόδου αλλά για την καθημερινότητα!

Για φαντάρους που κάνουν την ίδια διαδικασία κάθε μέρα, εδώ και πάνω από μία εβδομάδα, χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί το αν είναι μια τωρινή πρακτική ή αν συνέβαινε διαχρονικά.

Πρακτικά όταν σου δίνεται άδεια ή σου επιτρέπεται να βγεις τα Σαββατοκύριακα υποχρεούσαι να φύγεις και δεν έχεις δικαίωμα να μείνεις μέσα στο στρατόπεδο για να αποφύγει τα έξοδα. Επίσης, αν είσαι εξοδούχος, κανονικά δεν πρέπει να φας μέσα στο στρατόπεδο, όμως είναι μια πάγια πρακτική για όσους δεν είναι από την περιοχή του κοντά στην εκάστοτε μονάδα οι φαντάροι να μένουν μέσα και να σιτίζονται, έστω κι αν πρέπει να πάνε μέχρι την πύλη και να επιστρέψουν πάλι μέσα.

Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, αναφερόμαστε σε ένα καθημερινό δρομολόγιο που επαναλαμβάνεται με την αιτιολόγηση ότι δεν μπορούν να φιλοξενηθούν μέσα στο στρατόπεδο λόγω των υποδομών που δεν το επιτρέπουν.

Να σημειωθεί ότι οι φαντάροι από την Αιτωλοακαρνανία που μεταφέρουν την εμπειρία τους εξηγούν ότι ζήτησαν την παραμονή τους μέσα στην μονάδα αλλά τους μεταφέρθηκε ότι «δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα».

Η «Συνείδηση» επικοινώνησε με το Υπασπιστήριο της 116 ΠΜ, όμως το θέμα δεν αποσαφηνίστηκε καθώς η υπάλληλος ή η αξιωματικός που απάντησε δεν είχε πλήρη γνώση του ζητήματος αλλά γενικά την αίσθηση ότι «έτσι συμβαίνει» και ότι αυτό «ισχύει για όσους έχουν μετατεθεί αλλά δεν έχουν ακόμη αναλάβει υπηρεσίες στο στρατόπεδο και μπορούν να φεύγουν».

Σε παρατήρηση της «Σ» ότι το θέμα είναι οικονομικό αλλά και ζήτημα ταλαιπωρίας, η απάντηση είναι ότι θα ρωτήσουν αρμοδίως, χωρίς όμως να ενημερώσει κάποιος περαιτέρω. Για να γίνουν αντιληπτά τα έξοδα και η ταλαιπωρία, αξίζει να αναφερθεί ότι, όπως επισημαίνει συγγενής φαντάρου που υπηρετεί στο συγκεκριμένο στρατόπεδο, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος δεν κλήθηκε το Σάββατο 22/6 να πάει στην 116 ΠΜ λόγω έλλειψης λεωφορείων, όμως την Κυριακή 23/6 κλήθηκε να πάει! Και για να γίνει αυτό θα έπρεπε να τον μεταφέρει στο στρατόπεδο κάποιος από την οικογένειά του που μένει στο Αγρίνιο!

Στοιχεία για την 116 ΠΜ

Η 116 Πτέρυγα Μάχης βρίσκεται στην Αεροπορική Βάση Αράξου και αποστολή της είναι η αποστολή της 116ΠΜ, είναι «η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται ή μετασταθμεύουν σ’ αυτή, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή Αεροπορικών Επιχειρήσεων και αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης, σύμφωνα με τα ισχύοντα Σχέδια, οποτεδήποτε απαιτηθεί».

Συγκροτήθηκε το 1962 και η ιστορία της είναι σημαντική, όπως και η θέση της για τις συμμαχίες στις οποίες οι Ελλάδα ανήκει. Με την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η Πάτρα δέχτηκε τον πρώτο βομβαρδισμό, αποφασίστηκε η άμεση κατασκευή του Α/Δ, το οποίο προορίζονταν να δεχθεί αεροπλάνα Διώξεως. Στις αρχές Απριλίου του 1941 ο διάδρομος ήταν έτοιμος να υποδεχτεί Α/Φ. Τα πρώτα που προσγειώθηκαν ήταν Γιουγκοσλαβικά, που είχαν διαφύγει μετά την κατάληψη της χώρας τους, από τους Γερμανούς. Την ίδια περίοδο δημιουργήθηκε στον Άραξο, η πρώτη βάση RADAR στην Ελλάδα, που τότε αποτελούσε το μυστικό σύστημα των Άγγλων, η οποία και διατηρήθηκε μέχρι το τέλος Απριλίου, λίγο μετά την κατάρρευση του μετώπου.

Ο Κρατικός Αερολιμένας Αράξου εξυπηρετεί όλο το Νομό Αχαΐας και βρίσκεται κοντά στον Άραξο, στα δυτικά του νομού, στον καλλικρατικό Δήμο Δυτικής Αχαϊας σε απόσταση 45 χιλιομέτρων από την Πάτρα. Ωστόσο, εξυπηρετεί και αρκετές πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας από και προς ευρωπαϊκούς προορισμούς, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Δέχεται κυρίως ναυλωμένες πτήσεις (charter), ενώ για άλλες πτήσεις απαιτείται άδεια.

Το αεροδρόμιο άρχισε να κατασκευάζεται το 1940, αλλά λόγω του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί. Οι Γερμανοί συνέχισαν τα έργα και τελικά η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1941. Για ένα μικρό διάστημα, έως το 1946, την διοίκησή του είχε αναλάβει η Βρετανική Βασιλική Αεροπορία (RAF). Το πολιτικό αεροδρόμιο ξεκίνησε την λειτουργία του στις 30 Απριλίου 1984, το 2004 το δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών επεκτάθηκε, ενώ το 2007 παραδόθηκε σε χρήση ο νέος αεροσταθμός.

Γιάννης Συμψηρής

sinidisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου