Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2009

ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ‘08


ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ… ΚΟΙΤΑ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗΣ

Παρατηρώντας κάποιος την καλλιτεχνική δημιουργία, τις θεατρικές παραστάσεις, τις εκδόσεις, τις ταινίες που προβάλλονται έχει την αίσθηση ότι η πολιτική επιστρέφει. Δυστυχώς ή ευτυχώς, ανάλογα την ταξική σκοπιά θέασης των πραγμάτων, η πολιτική επιστρέφει πρωταρχικά στα πεζοδρόμια.


Έτσι λοιπόν ο δεντροφάγος δήμαρχος Αθήνας Ν. Κακλαμάνης μπορεί να μετρά τα χιλιόμετρα της καμένης ασφάλτου από τις συγκρούσεις του Δεκέμβρη, αλλά οι καλλιτέχνες, ως ευαίσθητοι σεισμογράφοι, συλλαμβάνουν τα μηνύματα των κινούμενων πλακών της ταξικής πάλης,, καταγράφουν τις αγωνίες και τα όνειρα, δίνουν κουράγιο και έμπνευση, με το έργο τους «στους πολιορκητές του ουρανού».


Σε αυτή την κατηγορία συμπεριλαμβάνεται αναμφίβολα και ο πολυπράγμων, πολίτης του κόσμου Α. Χατζηστεφάνου. Όσοι παρακολουθούν το συγγραφικό του έργο, τη μάχιμη δημοσιογραφική του παρέμβαση, δεν εκπλήσσονται από τη δική του εκδοχή, για τα «γεγονότα του Δεκέμβρη».


Το νέο του βιβλίο, «ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ’08, ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ …ΚΟΙΤΑ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ», με το σπιρτσιόζικο ραδιοφωνικό στυλ πρέπει να αποτελέσει πιστεύουμε ανάγνωσμα σε όσους ήταν εκεί, τις μέρες του Δεκέμβρη και σε όσους θα ήθελαν να είναι εκεί. Δεν είναι μόνο η παράθεση και ο καταπληκτικός συνδυασμός των φωτογραφιών με τα πλούσια, εύστοχα αποφθέγματα και τους στίχους, αλλά κυρίως η άποψη, που δίνει τροφή στην σκέψη, εμπνέοντας την εμπιστοσύνη από ένα δημιουργό που ήταν μαζί μας, ενός αγωνιστή που ξεπερνά κατεστημένες παραδοχές και του αστικού κατεστημένου, αλλά και του κινήματος.

Την ώρα που πολιτικοί και διανοούμενοι, συχνά με προίκα τις χθεσινές αγωνιστικές παρακαταθήκες βρέθηκαν να κατακεραυνώνουν από τους προμαχώνες των τηλεοπτικών οθονών, ο Άρης διάλεξε να εκτεθεί και με μοναδικό τρόπο να διαγράψει μια γραμμή. Από εδώ εμείς, η Κούνεβα, ο Αλέξης, οι φοιτητές, τα ανεξάρτητα σωματεία, τα ενθουσιώδη δεκαπεντάχρονα και οι εξοργισμένοι, ξεβολεμένοι εργαζόμενοι γονείς τους και από εκεί όλοι εσείς: κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, ηγέτες της Ε.Ε., ΛΑΟΣ, ΚΚΕ, έμποροι και βιομήχανοι, μεγαλοδημοσιογράφοι και ομόσταυλοι διανοούμενοι του συστήματος.

Βλέπεις, το Πολυτεχνείο πολλοί επικαλέστηκαν, αλλά το Δεκέμβρη, «το σημαντικότερο πολιτικό και κοινωνικό γεγονός μετά την πτώση της χούντας» ελάχιστοι θα επικαλεστούν. Το γιατί, το απαντά ο διευθυντής του συντηρητικού περιοδικού Εξπρές, Κριστόφ Μπαρμπιέ:

«Ένα φάντασμα γενικευμένης εξέγερσης της ευρωπαϊκής νεολαίας, σαν ένα άρωμα άνοιξης των λαών, αιωρείται σήμερα μετά τις βιαιότητες της Αθήνας: ενάντια στην κρίση, ενάντια στους συντηρητισμούς, ενάντια στο καπάκι της τάξης που ασταμάτητα γίνεται πιο βαρύ, ενάντια στις παχύσαρκες αστικές τάξεις που έχουν οδηγήσει τις δυτικές κοινωνίες στο χείλος της αβύσσου και οι οποίες δεν αφήνουν στις γενιές που μεγαλώνουν παρά το αβέβαιο μέλλον ενός άλματος στο κενό. […] Η νεολαία ετοιμάζεται να ιππεύσει το ακόμα άγριο άλογο του 21ου αιώνα και του έχει ήδη πιάσει τη χαίτη: άλογο και καβαλάρης ορμούν μέσα από τα δακρυγόνα με τόση απελπισία όση ελπίδα υπήρχε το 1968. […] Βεβαίως, σε αυτή την εικονική επανάσταση, ο μηδενισμός των γκρουπούσκουλων χρησιμεύει ως φυτίλι στα κοκτέιλ μολότοφ, αλλά το μπουκάλι είναι γεμάτο από εξαιρετικά εύφλεκτη αγωνία».

Όσο και αν συγκλονίζει η περιγραφή «της γενιάς που ζει την κρίση», άλλο τόσο πρωτοτυπεί και ερεθίζει την σκέψη του κάθε αγωνιστή το κεφάλαιο με τίτλο «Βία στη βία της εξουσίας». Στην κοινωνία του θεάματος, όπου οι βολεμένοι θαμώνες του ΖΟΝΑΡΣ μετατράπηκαν σε ΖΩΑ, πρωταγωνιστές στο ριάλιτι του καταναλωτισμού και αδίστακτου, κοινωνικά ανάλγητου ευδαιμονισμού τους, αλλά κυρίως στην κοινωνία της απόγνωσης, οι οργανωμένες-ειρηνικές μάζες του κινήματος συνυπάρχουν, αλληλοδιαπλέκονται με τους μετανάστες, την νεολαία των ελληνικών γκέτο και την τυφλή οργή, που χρωμάτισε συγκεκριμένες στιγμές της εξέγερσης.

Ο Χατζηστεφάνου είναι ξεκάθαρος: «όλοι αυτοί οι θεατές της τυφλής βίας θα ήθελαν να φωνάξουν “Μην σπας τη βιτρίνα, δε θα κερδίσεις τίποτα”. Εκείνο το βράδυ (της Δευτέρας) όμως δεν το έκαναν. Ίσως γιατί αισθάνονταν ότι δεν είχαν κανένα επιχείρημα απέναντι στη βία. Γιατί δεν τους είχαν αφήσει κανένα επιχείρημα. Οι δικές τους πρωτοβουλίες είχαν πέσει στο κενό. Είχαν προσκρούσει στη βουβή βία του ίδιου του συστήματος. Τη βία των ιδιωτικοποιήσεων και του νεοφιλελευθερισμού. Τη βία του Βατοπεδίου και της Siemens. Τη βία της ανεργίας. Την τρομακτική βία που ασκεί κάποιος όταν στήνει ένα ακόμα ράντσο στο διάδρομο ενός νοσοκομείου.


Όσο γιγαντωνόταν αυτή η συστημική βία και όσο οι κυβερνήσεις αγνοούσαν κάθε ειρηνική μορφή δράσης τόσο όπλιζαν τα χέρια των διαδηλωτών με πέτρες και μολότοφ. Ήταν το ίδιο το πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο που έκαψε το κέντρο των μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων».

Ας αφήσουμε όμως όλους αυτούς που τώρα μαζί με το ΣΥΡΙΖΑ αγωνίζονται να διατυπώσουν το «σαβουάρ βιβρ»των επόμενων εξεγέρσεων, να αναζητούν τους τρόπους χειραγώγησης-ενσωμάτωσης, ιδιαίτερα των πιο ριζοσπαστικών-αντικαπιταλιστικών τμημάτων του κινήματος και ας πάμε στη Νομική Σχολή, το πραγματικό πολιτικό κέντρο της εξέγερσης, δίνοντας το λόγο σε έναν από τους ανώνυμους πρωταγωνιστές:

«Η αστική τάξη, και ο μηχανισμός προπαγάνδας της, μας μισεί και μας φοβάται. Νομίζω, πάμε καλά».

Ο συγγραφέας θα περιπλανηθεί από την Εκτέλεση στην Εξέγερση, τη Βία και την Καταστολή, τους Νοικοκυραίους και την Εξημέρωση, στη Δημοκρατία της Αγοράς και την Εξαγορά της Δημοκρατίας.

Τα βιβλία όπως αυτό του Χατζηστεφάνου δεν έχουν τέλος. Βλέπεις, ο Δεκέμβρης «αφύπνισε μια ολόκληρη γενιά απέναντι σε φαινόμενα αυταρχικής καταστολής, είτε αυτά προέρχονται από το κράτος είτε από τον ιδιωτικό τομέα. Κινητοποίησε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους σε πιο μαζικές και οργανωμένες μορφές δράσης. Η συμπαράσταση στον παλαιστινιακό λαό, οι κινητοποιήσεις των αγροτών, αλλά ακόμα και οι συγκρούσεις αστυνομίας-πολιτών που σημειώθηκαν τον Ιανουάριο στην Κυψέλη για το κόψιμο των δέντρων αποτελούν παρακαταθήκη της κοινωνικής έκρηξης. Κι αν κάποιοι κοιτάζουν από ψηλά, το Δεκέμβρη με φόβο …ας είναι. Αναπληρώνουν έτσι την έλλειψη σεβασμού που επέδειξαν όλα αυτά τα χρόνια στους από κάτω.

Καλώς ορίσατε στην πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωή μας».


Δεν είναι τυχαίο ότι το βιβλίο ολοκληρώνεται με φωτογραφία από την διεθνιστική αντιπολεμική κινητοποίηση-καταδίκης της βάρβαρης εισβολής του Ισραηλινού στρατού στη Γάζα. που διοργάνωσε η Αντιπολεμική Διεθνιστική Κίνηση, την Πρωτοχρονιά.


Υποδοχή του νέου έτους εν μέσω συνθημάτων.

«ΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΙΝΤΙΦΑΝΤΑ»

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ


9 σχόλια:

  1. ε νομίζω είναι εκδόσεις Λιβάνης. Σε όλα τα άλλα μέσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά και με σαφή πολιτική θέση. δεν το περίμενα από δημοσιογράφο μεγάλου μαγαζιού (ειδικά του ΣΚΑΙ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΟΠΩΣ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΙΝΤΥΜΗΝΤΙΑ:

    ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΤΕ ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΙΕΣ. ΑΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΖΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΑΠΟ 1ο ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΒΓΑΛΕΙ ΑΥΤΗ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.

    ΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ" ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ )* -ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ- ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΣΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ? (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΛΕΟΝ... -ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ, ΜΕΧΡΙ ΠΩΣ ΘΑΨΑΝΕ ΤΑ ΜΜΕ ΤΗ ΧΕΙΡΟΜΒΟΒΙΔΑ ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΦΡΟΥΡΟ)

    ΑΛΛΟΥ ΑΥΤΑ...

    Ο ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ΖΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΑΠΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΟΥΝΕΒΑΣ ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΗ, ΧΕΣΕ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΓΝΑΝΤΕΥΕ (εκλογές μαλάκα)

    ΤΑ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΧΕΣΕΣΤΑΦΑΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΩΛΟΧΑΡΤΑ
    ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΚΟΥΦΑΛΕΣ

    ΥΣΤ. Ο ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ΗΤΑΝ ΤΑ ΠΡΟΕΟΡΤΙΑ, Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΕΙ
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    *βάση συμφωνα με το λινκ απο πάνω για τη κριτική που δέχτηκε απο το μπλογκ του σπάρτακου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ε,οχι και το πραγματικό πολιτικό κέντρο της εξέγερσής η νομική οι πολιτικαντισμοί μακριά απο τον Δεκεμβρή και τις καταλήψεις του...
    Η κάθε κατάληψή κάλυπτέ τις ανάγκες των υποκειμένων που βρισκόνταν εκεί και δημιούργουσάν έτσι το μωσαικό της ίδιας της εξέγερσής, το συγκρουσιακό πολυτεχνίο, η κομούνα της ασοοε, η κατάληψή της νομικής και άλλες τόσες καταληψεις που ο κόσμος βρέθηκε τον δεκεμβρή, είναι παρα πολλα τα μέρη οπου ο κόσμος συλλογικοποιησέ τις αρνήσεις του τον δεκέμβρή και έδρασέ οχι περιμένωντας κατι καλύτερο απο τους αφεντάδες του αλλα απαιτώντας τα πάντα...οσο για το βιβλίο ένα έχω να πω σκάτα στην κάθε κουφάλα που προσπαθεί να βγάλει κέρδος απο την εξέγερσή είτε είναι πολιτικό ειτε χρηματικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΟΠΩΣ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΙΝΤΥΜΗΝΤΙΑ (λοιπόν)

    Ξεκαθαρίζω εξαρχής οτι το ύφος μου θα κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με την πλειοψηφία των αποπάνω, ελπίζω η ΣΟ να δείξει κατανόηση.Επίσης θα θεωρήσω τις παραπάνω αντιδράσεις αυθόρμητες και ανιδιοτελείς, παρ'όλο που είμαι σίγουρος οτι κάποιες σίγουρα έχουν προβοκατόρικο χαρακτήρα, με σκοπό πάλι να εξελιχθεί η συζήτηση σε κουβέντα για συγκεκριμένο χώρο της αριστεράς και όχι μόνο, και να πέσει η ανάλογη λάσπη.
    Σημειώνω πρώτα-πρώτα οτι η τιμή του βιβλίου σε γνωστό βιβλιοπωλείο του κέντρου (για να μη θιχτούν και οι αντι-διαφημιστικοί...) είναι 10 ευρώ, οπότε αν συνυπολογίσει κάποιος την ποιότητα της έκδοσης και του χαρτιού (που είναι πολύ καλή), τότε τα περιθώρια κέρδους για τον "μικροαστούλη", "χαφιέ", "τσιράκι του Αλαφούζου" Άρη Χατζηστεφάνου είναι μάλλον ελάχιστα. Επίσης μια στοιχειώδης επαφή και γνώση της πορείας του συγκεκριμένου δημοσιογράφου (και όχι επαναστάτη, δε νομίζω να διεκδίκησε ποτέ το χαρακτηρισμό) θα έκανε κάποιους από τους παραπάνω "εξεγερμένους" να κόψουν κάτι από τους χαρακτηρισμούς τους. Και μου κάνει τουλάχιστον εντύπωση που κάποιος παραπάνω έφερε τον Κούλογλου σαν παράδειγμα προς μίμηση, για όνομα του Αλλάχ δηλαδή. Μιλάμε για την π....α με την βουρτσα.

    Όπως είπε και κάποιος από πάνω, υπάρχουν και άνθρωποι που παλεύουν μαζί μας αλλά από άλλο μετερίζι, και η επώνυμη δημοσιογραφία είναι ένα επάγγελμα με όρια όσον αφορά την πολιτική στάση που θα κρατήσεις (δεν πιστεύω να θέλει κάποιος να ξανακάνουμε την κουβέντα για το αν όλοι οι δημοσιογράφοι είναι "αλήτες-ρουφιάνοι" έτσι; έξυπνα παιδάκια είμαστε καταλαβαίνουμε). ΑΛΛΑ που σου επιτρέπει να κρατήσεις μια πολύ αξιοπρεπή και τίμια στάση (και ο Χατζηστεφάνου το κάνει στο ακέραιο) από τη μια, και από την άλλη σου δίνει τη δυνατότητα να "μιλήσεις" και να επηρεάσεις με πολύ ιδιαίτερο τρόπο τους αναγνώστες μιας εφημερίδας ή στους ακροατές μια εκπομπής, ακόμα κι αν αυτή είναι ο ΣΚΑΙ ή η Καθημερινή (παρεμπιπτώντως, γιατί κάποιοι "εξεγερμένοι" θεωρούν το ΣΚΑΙ και την Καθημερινή ποιοτικά χειρότερα ΜΜΕ από την Ελευθεροτυπία π.χ.; Και η "Ε" καπιταλιστική επιχείρηση δεν είναι; Προσοχή, δεν λέω αν συνήθως κρατάει μια πιο "αριστερή" στάση..) Μήπως κάποιοι βάζουν πιο σκληρά κριτήρια "επαναστατικής καθαρότητας" κι από το ΚΚΕ και καταλήγουν σε έναν "εξεγερσιακό" δογματισμό και ελιτισμό; Δηλαδή αν ο άλλος δεν προπαγανδίζει το όποιο "επαναστατικό πιστεύω" συνεχώς και ανοιχτά στο ραδιόφωνο, ακόμα περισσότερο αν δεν δέχεται να φύγει από την καπιταλιστική επιχείρηση (λες και δεν είναι κι αυτός εργαζόμενος..) και να ζήσει σε αναρχοκομμουνιστική κολεκτίβα όπου θα εκδόσει μέσω αυτοδιαχείρισης το αλμπουμ του Δεκέμβρη, τότε είναι "ρουφιάνος", "τσιράκι", "βολεμένος" κλπ. Και στην τελική γράφει και στο ΠΡΙΝ, αριστερή εφημερίδα, άρα φύσει εξουσιαστική και διαμεσολαβητική..

    Ρε διάολε, αυτοί που τα πετάνε έτσι ελαφρά τη καρδία όλα αυτά έχουνε κοιταχτεί ποτέ στον καθρέφτη και πιστεύουν οτι είναι τέλειοι; Όλοι προλετάριοι επαναστάτες και καθόλου μικροαστοί; Δεν το γνωρίζουμε. Αλλά είναι "εξεγερμένοι", οπότε έχουν όλο το δίκιο με το μέρος τους......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πόοο ρε κάποιοι βγάζουν φράγκα με τα βιβλία του...αγώνα! και κάτι άλλο...

    σύντροφοι; ε σύντροφοι! μην αναφέρεται την Κούνεβα σας έκανε "ρόμπα"...

    ...και αποφασίστε επιτέλους μεταξύ σας ποιός είναι ο πρωτοπόρος επαναστάτης και ποιός ο αντεπαναστάτης...

    ...πόσο ακόμα θα καπηλεύονται κάποιοι τον φουκαρά τον πιτσιρικά, που ένας σκατόμπατσος έφαγε τον μικρό και γιά κάποιους τους ήρθε "κουτί"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. filos moy aristeron antilipseon

    poy zei sth paramethoreio
    logo oti den stayronei merokamato
    apofasise na dosei gia epop

    ton kopsane os dysprosarmosto

    basika se erothshs poy toy ekanan
    poio einai to idaniko soy paidi moy
    apant: eleytheria

    tha ekanes pote kati poy parabainei ths arxais soy
    kai thn hthikh soy an htan diatagh
    aponthse: oxi pote

    kai ton kopsane os dysprosarmosto

    toys eixane kai xoreyane san maeimoydes kai alla koyfa
    tha epaneltho se liges meres
    poy tha bretho me to palhkari
    kai tha grapsoyme ena kalytero keimeno ga thn oloi istoria

    ΑπάντησηΔιαγραφή