Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΠΡΟΙΚΑ 4,8 ΔΙΣ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ

Στρατός
www.enet.gr

του Γ. ΤΣΑΚΙΡΗ

Στα χέρια του Βαγγέλη Βενιζέλου βρίσκεται το ξίφος με το οποίο θα κοπεί ο πρώτος γόρδιος δεσμός της κυβέρνησης και ακούει στο όνομα: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το «ακόνισμα» ανέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό ύστερα από σχετική εντολή της πολιτικής ηγεσίας, και κοστίζει περίπου 4,8 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, το θέμα θα λυθεί εντός του μηνός υποχρεωτικά, καθώς δεν υπάρχει άλλο περιθώριο χρηματοδότησής τους από το υπουργείο, όπως έγινε για τον Δεκέμβριο.

Για την επίλυση του θέματος η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να επαναλάβει στην ουσία τον τρόπο με τον οποίο πουλήθηκαν τα ναυπηγεία στη γερμανική εταιρεία «Τίσεν». Δηλαδή, να δώσει προίκα ικανή να μετατρέψει την αγορά μιας χρεοκοπημένης επιχείρησης σε κερδοφόρα επένδυση για τον αγοραστή. Από την πλευρά τους, οι Γερμανοί ζητούν μόνο ένα (1) ευρώ και την υποχρέωση να αναλάβει ο αγοραστής τα χρέη της εταιρείας και τη συνέχιση των προγραμμάτων.

Τα προγράμματα

Κατόπιν αυτού, δόθηκε εντολή στο Πολεμικό Ναυτικό να ετοιμάσει τα προικιά ώστε η νύφη να βγει στο νυφοπάζαρο «ενδεδυμένη» όπως της πρέπει. Επειτα από σειρά συσκέψεων και αλχημειών, τα προγράμματα που θα αποτελέσουν το κίνητρο εξαγοράς των ναυπηγείων είναι: Κατασκευή 6 νέων φρεγατών. Για το θέμα υπάρχει απόφαση του ΚΥΣΕΑ επί Ν.Δ. για γαλλικές φρεγάτες, απόφαση την οποία επικύρωσε και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ διά στόματος υπουργού Αμυνας. Πρόσφατα μάλιστα έγινε γνωστό ότι η γαλλική εταιρεία DCNS που κατασκευάζει τις φρεγάτες θα καταθέσει και προσφορά για την αγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το κόστος της κατασκευής φτάνει τα 3,1 δισ. ευρώ .

Εκσυγχρονισμός τεσσάρων άλλων φρεγατών συνολικού κόστους 494,4 εκατ. ευρώ .

Κατασκευή τεσσάρων (σε πρώτη φάση) και μιας (σε δεύτερη φάση) κορβετών, άξίας 800 εκατ. ευρώ .

Κατασκευή ενός πλοίου διάσωσης υποβρυχίων, κόστους 180 εκατ. ευρώ , προμήθεια που είναι αναγκαία εάν θέλουμε να διατηρήσουμε την ικανότητα της χώρας μας να διαχειρίζεται την έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.

Γερμανοί και Γάλλοι

Η προίκα που ετοιμάστηκε και στολίζει τη νύφη θεωρήθηκε από τη λεγομένη «πιάτσα» υπεραρκετή, και όπως αποδείχτηκε είναι, καθώς οι ίδιοι οι Γερμανοί που θέλουν να πουλήσουν τα ναυπηγεία έκαναν ό,τι περνά από το χέρι τους ο αγοραστής να είναι δικός τους, δηλαδή η εταιρεία που έχει αγοράσει και αλλά ναυπηγικά τμήματα της «Τίσεν». Το γεγονός ότι η γερμανική εταιρεία δεν άφησε τους Γάλλους να μπουν στο παιχνίδι φαίνεται ότι εξόργισε την ελληνική κυβέρνηση και έπειτα από διαβουλεύσεις που έγιναν δόθηκε τελικά πριν από λίγες ημέρες το πράσινο φως να διεκδικήσουν και τα γαλλικά ναυπηγεία τον Σκαραμαγκά.

Για την ιστορία, η γερμανική εταιρεία μόνο για τα προγράμματα των υποβρυχίων -κατασκευή νέων και εκσυγχρονισμός παλαιών- έχει πληρωθεί 2 από τα 3 δισ. ευρώ που αποτιμάται το σύνολο των προγραμμάτων. Οι υποχρεώσεις της εταιρείας είναι να ολοκληρώσει το πρόγραμμα των τριών υποβρυχίων και να δεχτεί ως μέρος της αποπληρωμής την αποδέσμευση για πώληση από την κατασκευάστρια εταιρεία του πρώτου υποβρυχίου. *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου